• milla1

förslag på bra disco/danslåtar?

Är det någon som har lite förslag på bra danslåtar??På själva middagen kommer vi ha en musiker med sångerska=Lite lugnare musik. Om det sedan passar sig så tänkte vi ha lite disco/dans lite senare. Middagen och festen är ute, nära stranden. Har lust att ha typ Abba, Diana Ross och även 80-90 talslåtar vore kul! (är 70-talist...) Men det står ganska still i huvudet!Skulle vilja ge lite förslag på specifika låtar till killen som ska fixa musiken...Är det nån som har några förslag på gamla hits så snälla!!Tack!!

• Svar på tråden förslag på bra disco/danslåtar?
  • Krystal

Om stämningen den rätta så spelar det nog inte så stor roll vad för musik man spelar, folk är upp och dansar ändå. Var på ett bröllop förra helgen och jag är inte den som hoppar upp på dansgolvet så fort tillfälle ges. Men det hade varit en trevlig middag och med humöret på topp var många danssugna, inklusive mig då. (Mest folk på golvet blev det plötsligt faktist när någon slog på "Euforia" ) Ha en blandning av gammalt och nytt tror jag drar upp mest...låtar som många lyssnade på i sitt tonårsrum och nya energiknippen till låtar. Är själv ett fan av E-type, så några av hans låtar kommer nog att dunka över vårat dansgolv.

Svar på tråden förslag på bra disco/danslåtar?