• Anonym

3 dödsfall på en månad

Ville bara "gnälla av mig" lite.

Det känns som en skum dödsvåg omger mig just nu men det är väl så livet är. Känns bara som att det har varit många dödsfall den senaste månaden, många och många men 3 st. För en månad känns det som väldigt många för mig. Det handlar ju inte om mig och det är  ännu värre för personerna som stod ännu närmre de som gått bort men ändå... Ledsamt

Min m2bs enda kusins fru har legat i koma efter att förlorat deras barn precis vid fullgången graviditet och hon är fortfarande mycket sjuk med bl.a. brusten lever.. Jag har aldrig träffat kusinbarnet såklart eftersom hon dog vid födseln men det är ändå en sorgsen förlust för släkten och allra mest för de föräldrarna.
    Jag fick reda på att min gammelmorfar gått bort, jag har visserligen inte träffat honom på flera år pga komplicerade familjeförhållanden (som han inte var inblandad i dock), men jag har alltid älskat honom och han var en riktigt snäll person.
    Och nu säger min pappa att hans vän, som för övrigt bodde inneboende hos min pappa i några år när jag var yngre, gick bort på sin 64 års dag för några dagar sedan...

Okej det är inte som att min m2b gått bort men det är ändå sorgset och det känns konstigt med 3 dödsfall samma månad, det är lika många som jag varit med om i hela mitt liv tidigare tror jag... Och det kommer ju till slut mer allt eftersom släkten blir äldre :(

• Svar på tråden 3 dödsfall på en månad
  • filibustern

tre dödsfall på en månad ÄR mycket. usch så jobbigt det måste vara för dig :( och två av dom hade ju som ingen ålder heller.... ne det är tråkigt när folk avlider.. jag hoppas det ordnar sig för dej. 

• Anonym

Man brukar säga att de går över till andra sidan tre och tre. 

Så se det som att de är tillsammans och att din gammelmorfar nu tar hand om kusindottern.
    Det brukar kännas bättre om man hittar något positivt att se i all sorg.!

Kram på dig!

• Anonym

Usch vad hemskt! Håller med om att det verkar gå 3 och 3. Jag förlorade min mormor, min morfar och min farmor inom loppet av ca 1 år. Vi hann bara ha begravning och städa ur boenden och så fort vi var klara så gick nästa bort. Ingen var sjuk eller så innan direkt. Ett hemsk år kan jag säga!

Svar på tråden 3 dödsfall på en månad