Ordna svensexa till m2b?
Det verkar som att min m2b inte kommer få någon svensexa. Dels har han inte så många vänner, han har enbart bjudit 2 vänner till bröllopet och det är väl i stort sätt alla "in real life" vänner han har. (han har många fler online)
Så jag skrev till dessa två vänner och frågade om de behövde inbjudningslista till bröllopet och schema på vilka helger vi är lediga då vi jobbar och så. Men till svar fick jag att de vill gärna komma på svensexa men HATAR att planera och dra i saker så de skulle inte hålla i någon men som sagt dyker gärna upp om det blir någon. Så jag drar slutsatsen att det inte blir någon eftersom m2b inte har några andra vänner förutom ytligt bekanta arbetskamrater som inte är bjudna på bröllopet.
Jag frågade m2b om han skulle bli ledsen om det inte blir någon svensexa, han vet ju om att han inte har så många vänner. Och jo det skulle han ju, men han vill hellre inte ha någon svensexa än att mina vänners sambos drar ihop något.
Jag funderar på om kanske jag ska planera en svensexa, så är det bara för m2bs två vänner att dyka upp och följa min plan och så har de sin svensexa. Sen kan de ju såklart göra annat än det som står i min plan om de vill. Men de kommer inte bjuda varandra, inte planera något osv om inget gör det åt dem... Vad tror ni? Eller det är inte rätt att jag planerar hans svensexa?