• Movs

Bordsplacering utan honnörsbord

Jag är lite sugen på att inte ha traditionell bordsplacering på vår bröllopsfest. Ni som suttit själva vid ett eget bord, hur har det fungerat? Hur har ni placerat de som vanligtvis sitter vid honnörsbordet? Om ni haft tomma platser för gästerna att "hälsa på" vid, hur har det blivit? Om någon har liknande planer vill jag gärna veta mer...

• Svar på tråden Bordsplacering utan honnörsbord
  • fruwesterlund

jag vill inte heller ha en traditionell placering. Detta beror främst på att min pappa tyvärr är bort,a och det lbir så konstigt då jag inte vill ha min styvpappa på den platsen....Får se hur det blir.....

Hoppas på förslag här  

• Tokig

Vi kommer inte ha honörsbord i traditionellbemärkelse.

Vi ville från början ha runda bord vilket tyvärr inte fungerade. Men nu kommer vi istället göra så att alla som kommer till bröllopet tillsammans (alltså par) kommer att få sitta mittemot varandra. Vi tänker att det är en dag fylld av kärlek och då vill man få sitta med sin kärlek. På så sätt underlättas bordsplaceringen något också eftersom även om man hamnar "lite fel" så har man åtminstone sin respektive mitt över.

Vi kommer ha ett långt bord mitt i rummet och små bord långs det långa på båda sidor. (Tänk så som de sitter på nobelmiddagen)

På så sätt sitter ingen med ryggen emot och alla känner sig lika delaktiga av festen.

Hoppas det kan vara till hjälp.

• Movs

Fru Westerlund, vad tråkigt med din pappa. Jag hoppas du kommer på ett sätt att bordsplacera som känns bra. Tokig, jag tänker som du att det är trevligt att sitta med sin partner på något sätt. Din tanke om bordsplacering låter bra. Vi blir inte så många så jag funderar på flera bord med 8-10 vid varje. Jag tror barnen tycker om att ha eget bord så det får de. Jag antar att vi borde sitta med våra föräldrar och närmsta släktingar men skulle också kunna tänka mig att sprida ut dem. Det låter enkelt med ett eget bord för mig och mannen...

Svar på tråden Bordsplacering utan honnörsbord