Hjälp att hitta klänning till bröllopsdag önskas!
Vi firar vår första bröllopsdag i augusti och ska bjuda in våra närmsta vänner på en middag, buffé, och vi vill ju självklart att alla ska vara fina. Vi kommer ha klädsel kavaj/sommarfin, uppklätt men inte så formellt. Maken kommer nog ha sin kostym eller åtminstone byxorna + skjorta.
Så kom jag på, vad ska jag ha på mig?!
Pga diverse anledningar har jag gått upp ganska (väldigt) mycket i vikt under senaste året, ca 15kg, och jag vägde redan innan det alldeles för mkt. Nu känner jag mig inte alls bekväm i mig själv och knappt några kläder av det jag äger passar. Jag håller på att gå ner i vikt, men jag vill inte stressa, så jag hinner ju inte gå ner så mkt till i augusti. Jag är dessutom ganska kort, ca 160cm, har ganska ordentlig byst (ca G-H kupa), något markerad midja, men numera också mkt mage samt korta och stubbiga ben (avskyr mina ben). Visst kan jag springa runt i butiker och pröva kläder tills jag spyr, men jag blir inte klokare av det och nej, jag har ingen tjejkompis att ta med som smakråd. Jag skulle därför uppskatta lite tips på vad jag skulle kunna ha på mig :)