• lycklig01

Band, trubadur eller cd-skivor! behöver hjälp och tips från er som redan är gifta

Hej!

Jag skulle vilja veta hur ni hade på bröllopsfesten ang musik! hade ni band, trubadur eller cd-skivor/dator! och var ni nöjda med ert val? hade ni valt annorlunda så här i efterhand?

Vi har funderat på band, men då sa min mamma att det ångrade hon att de hade då pappa och hon gifte sig! Bandet spelade hela kvällen på deras fest och de som inte ville dansa satt ner mest hela tiden och det gjordes inte så mycket annat!

tacksam för svar

• Svar på tråden Band, trubadur eller cd-skivor! behöver hjälp och tips från er som redan är gifta
  • daniiel

Vi valde att använda spotify och det är inget jag ångrar i efterhand, det funkade väldigt bra för oss :) Jag hade valt samma om jag hade fått göra om det. Det är för att jag tycker inte det behövs livemusik för att få en bra stämning + att det brukar vara ganska dyrt.

• lycklig01
    daniiel skrev 2012-06-11 20:31:53 följande:
    Vi valde att använda spotify och det är inget jag ångrar i efterhand, det funkade väldigt bra för oss :) Jag hade valt samma om jag hade fått göra om det. Det är för att jag tycker inte det behövs livemusik för att få en bra stämning + att det brukar vara ganska dyrt.

tack för svar! vi hade först tänkt använda spotify, men då började svärmor prata om band, tror att hon har tänkt betala! Hade samtidigt varit kul med live musik!

• Bettina

Vi hade ett band och det var värt varenda krona.
    Det blev ett himla drag och de var sjukt duktiga och spontana som bara ett liveband kan va.
    Kan bara säga att bandet gjorde hela festen.
    (inget illa menat mot er som har annat) 

• Anneli256

vi hade tre sånger under middagen, dock inget vi bestämt utan som var överraskningar istället för tal- Ett mycket trevligt inslag.

Sedan hade vi liveband- skulle inte vilja ha det annrolunda, trots att det kostade en del så tyckte vi att det var värt varenda krona.

• EmilyMattias

Vi ska ha DJ. Vi gifter oss inte förrens den 4e augusti så jag kan inget säga om hur det blev ännu=) Men jag tror att det kommer bli toppen=)

• lycklig01

tack snälla för svar, vi hade inte räknat in band i budgeten, men svärmor säger nu att hon gärna vill betala det! OCh jag tror att det kommer bli jätte bra, bättre än spotify som jag hade tänkt från början, inge illa mott musik på dator, men ett liveband kan ju ändå få upp stämningen bättre! Kommer ändå dela upp så att vi har lite lekar och sånt också! spotify får vi kanske köra med på småtimmarna när bandet packar ihop och åker hem! :)

• anniehelander

Hej,

Jag är en 19-årig tjej från Göteborg som spelat och sjungt på en massa olika evenemang; som bröllop, fester, dop, begravningar m.m. Jag spelar fiol, sjunger och spelar gitarr, och spelar både som solist samt med andra. Jag är en erfaren musiker trots att jag är så ung, och om ni är intresserade så skickar jag gärna inspelningar och berättar mer.

Maila annie.helander@gmail.com

Annie

• Marylojs

Vi hade spotify, något som jag kände mig mycket orolig och missnöjd över (jag förlorade den diskussionen) men som faktiskt blev väldigt bra. 

• CarPer

Fördel med Spoty: Man kan välja exakt vilka låtar som ska spelas.
    Nackdel: Man måste skaffa ljudanläggning själv.

Fördel med band: Det är live och mer speciellt / minnesvart. Kanske hjälper dom till med alllsång osv.
    Nackdel: Man kan inte välja alla låtar själv.

Fördel med DJ: Dom fixar musiken och ljudet, man behöver inte bry sig.
    Nackdel: Frågan är om det är prisvärt jämfört med Spoty?

• lycklig01

Tack för alla svaren! Vi kommer ha liveband, och senare på kvällen/natten blir det nog spotify! :)

• minttus

Vi hade band och det var väldigt lyckat. Jag skulle inte ha valt nåt annat så här i efterhand. Vi har fått höra väldigt mycket positiva kommentarer om bandet.Värt varenda krona!!

Vi hade spotify när bandet hade paus så alla som ville kunde fortsätta dansa.

• BettyBoop

Vi hade band. The Dukes heter de och de var värda sin vikt i guld! Fantastisk stämningshöjare. Nu var vi ganska trötta så orkade inte festa med våra gäster så länge utan åkte hem rätt tidigt - men har fått höra att det varit ett "jäkla drag" på dansgolvet och många gäster har spontant kommenterat vilket fantastiskt band vi lyckats hitta.

Så mina varmaste rekommendationer gällande det bandet. :)

• JuliBrud89

Vi ska ha band :) Stæmmningen blir så mycket bættre då enligt mig :) Mer kostbart, men det ær det vært!

Svar på tråden Band, trubadur eller cd-skivor! behöver hjälp och tips från er som redan är gifta