• Anonym (helt sjukt.)

När bitterhet / avundsjuka påverkar folk

Jag ville egentligen svara i en tråd där ts frågade vad dom skulle göra när inte barnen svarade på bröllopsinbjudan. Men det gick inte att vara anonym så jag valde att starta en ny tråd just för att inte hänga ut min make och han sk släktingar.

Jag kan hålla med om att det kan uppfattas som lite barnsligt när två ungdomra tjugo resp nitton vägrar svara , men då vet jag inte vad man ska kalla personerna som ingår i vår historia.

Tyvärr så har vi precis varit med om en situation där inte ens min makes pappa hört av sig. Inte ett ljud efter han fått inbjudan, inte ett grattis varken från han eller från en syster och bror, märk väl dom har FB allihopa.. våra bröllopsbilder ligger där .. jag vet att brodern och systern är ute på fb med jämna mellanrum. Hur svårt är det att gå in och gilla eller bara skriva grattis?

Detta är människor som är 35 +++. Dom har aldrig träffat mig. Min make har skrivit mail till dom och frågat vad det handlar om, om det var pga skitsnack, då svarade brodern och systern iaf, och skrev att dom hade minsann inte hört om något skitsnack. Systern skulle inte komma pga hälsoskäl och brodern hade något engagemang som han tyvärr inte kunde avboka.

Må så vara, men man kan väll iaf gratulera på något sätt..en enkel lyckönskning på fb eller ett telefonsamtal. Innan dom mailen skickades skrev jag mail till systern och fadern som bor långt ifrån där jag frågade om att ifall dom kom, om dom behövde hjälp med att ordna övernattning. Inte ens ett svar fick jag.

När jag berättade historien för en god vän till mig sa han rent ut: jävla skitstövlar. Maken hade bara sin mamma med på bröllopet. Han har dock många goda vänner som kom och dom har kanske inte blodsband men dom tycker om min make och är glad för hans skull att han träffat mig och att vi är lyckliga.

Ända in i sista stund visste inte maken heller om hans små barn skulle komma 10 och 14 då xet uttryckligen hotat med att se till att dom minsann inte skulle komma. Pojkarna kom och var med under själva vigseln. Detta var det enda som maken oroade sig för.( pojkarna hade hela tiden själv sagt att dom ville komma)

Ursäkta min ilska, men jag måste bara skriva av mig

Det hör till saken att en annan syster inte tycker om mig, hon har träffat mig vid två tillfällen. Vid båda dessa gånger pratade hon skit om makens x. Hon umgås nu med henne, hur frekvent vet jag inte. Jag vet dock att makens pappa och andra syster varit på besök hos henne här nere och dom gemensamt åkt hem till makens x för att besöka barnbarnen.

Det är väll helt ok. Men pappan hörde inte ens av sig till min make, kanske borde han iaf ringt när han ändå var nere i skåne. Ovanpå detta så vägrar han ens svara på bröllopsinbjudan eller mail... i min värld så är det oerhört barnsligt och sjukt att vuxna människor beter sig så. Och även om jag inte vet till hundra procent så tror jag att det är systern här nere och xet som pratat massa skit. Det hör även till saken att förra farsdag så skickade vi en blomma till pappan, då ringde han upp min make och var jättetrevlig. Dom pratade en god stund. Pratade om att vi funderade på att komma upp vid tillfälle, om hur pappan hade det osv osv.. inget konstigt där inte.

Vi har vår kärlek till varandra. Jag bryr mig inte om vad dom tycker om mig, om folk har träffat mig och sedan inte tycker om mig fine, men jag har inte ens fått en chans. Min make är en underbar man. Godhjärtad, har nog tidigare dock varit lite av en toffel som gått i andras ledband, men numera står han upp för sina åsikter och säger ifrån. Det är kanske detta som dom inte tål? vad vet jag. Det gör bara ont att se att människor kan bete sig så illa.. och mest troligt relaterat till två surfi...or som är bittre och avundsjuka och att vuxna människor väljer att ta sida och inte ens har folkvett.. utan att bilda sig en egen uppfattning. Att höra båda sidorna. Men till syvende och sist så är det deras förlust inte min makes.

Makens x har skrivit i ett mail till mig att det är mitt fel att min make förlorat kontakt med sina släktingar. Men herregud..jag har inte ens träffat dom.. hur kan det vara det?

• Svar på tråden När bitterhet / avundsjuka påverkar folk
  • Sia

Jag blir så ledsen när jag läser sånt här. Förstår verkligen inte hur en del människor är funtade. Styrkekramar till er!!

Svar på tråden När bitterhet / avundsjuka påverkar folk