• chesa

Vad gör brudnäbbar?

Hej!
    Jag har planerat att mina två barn, som då är 8 och 10, nästan 11 år, att vara brudnäbbar och den yngsta har jag sagt att hon ska få hålla i ringkudden med ringarna just för att få en funktion till att vara brudnäbb, men nu har jag en till dotter som jag inte vet vad hon ska få göra..jag funderade på att hon ska få strö blomblad men eftersom planerna är att gifta sig utomhus i en park som tillhör kommunen, så vet jag inte om man få strö ut blomblad där, så vad ska hon då göra? ska hon också ha en blombukett att hålla i bara som jag har eller vad? nån som har nåt tips? 

• Svar på tråden Vad gör brudnäbbar?
  • daniiel

Vår dotter var drygt 4,5år när vi gifte oss och hon hade ingen uppgift annat än att hålla i sin bukett och gå in med oss i kyrkan :) Hon var mest med bara för att vara med, så hon också fick vara en del av vår stora dag :) Jag tycker inte att de behöver någon specifik uppgift.

Ringen höll en marskalkerna reda på.

• chesa

Ok, ja det kanske inte behövs mer än så, de ska vara med på vigseln och när vi fotograferas men sen blir det barnfritt så därför tänkte jag att det hade varit roligt för de, och känna sig lite stolt, att få göra nåt speciellt..

• Tokig

Bestman kommer ansvara för ringen och min tärna min bukett. Är rädd att den blir för tung för vår 5 åriga brudnäbb. Hon kommer få gå först och lägga ut blomblad eller blåsa såpbubblor.

Men här finns mycket inspiration http://www.etsy.com/listing/91516762/double-sided-here-comes-the-bride-sign

De kan ju gå med en skylt. Sen när ni har vigda kan de vända på skylten så kan det stå "Nygifta" eller nåt sånt.
    (alla bilde rär från Etsy.com)

• chesa

haha! ja vilken smart idé det där med såpbubblor!! det kanske de båda kan göra, det har jag aldrig tänkt på=) tack  för tipsen!!!=)

• snuttitess

Våra 2 brudnäbbar kommer få hålla i sina egna buketter som kommer vara en mini version av min :).

De ville inte göra något mer så jag blir nöjd med de.
    Såbubblor har vi köpt men de får alla gästerna sen att blåsa efter vigeseln men tyckte de var en bra ide för en brudnäbb att göra :) 

Svar på tråden Vad gör brudnäbbar?