• yavanna81

Hårsmycke - göra/köpa - tips

Jag undrar om någon kan hjälpa mig. Jag ska gifta mig i en olivgrön klänning med pärlbroderier med grön/blå pärlor och ha guldsmycken till. Jag hade tänkt ha nersläppt hår och någon typ av smycke eller liknande i. Nu har jag letat som en galning utan att hitta något lämpligt hårsmycke.

Jag vill inte ha tiara utan snarare en klämma, hårnål(ar) eller liknande, det måste kunna sitta fast i nersläppt hår. Det finns massor i vit, massor i silver och en del i guld med vita strasstenar. Men jag skulle vilja hitta något antingen i olivgrön som matchar klänningen eller i guld med stenar i blågrönt som de som sitter på klänningen. Jag har hittat tyg och stenar som matchar och har funderat på att bygga nått själv, men mina försök hitintills verkar inte lovande.

Så är det nån som har några tips antingen på ställen man kan köpa nått dylikt eller hur jag borde gå till väga för att bygga själv?

Helst ska det inte kosta skjortan.  

• Svar på tråden Hårsmycke - göra/köpa - tips
  • Gwennie

Jag köpte hårsmycke till mig själv och som presenter till de som hjälpt till på etsy.com. Ge dig in här och botanisera, antingen för att hitta något färdigt eller bara för inspirationen. Ett trevligt kvällsnöje om inte annat :)

t.ex.....

Ivory and Olive Green Lace Flower Hair AccessoriesPetit Paon - Peacock Feather Hairclip Bridesmaids Hair Accessory - Ready to Ship

• yavanna81

Tack! Bra tips båda två. Kan inte hitta några klara Hair vines i den typ jag vill ha, men det klarar jag kanske att tillverka. Esty har verklgien hur mycket som helst, få sätta mig ner och gå igenomd et ordentligt.

Är det nån mer som har tips?

• yavanna81

Det slutade med att jag gjorde ett eget hårsmycke efter instruktioner jag hittade när jag sökte på hair vines. Det blev en hårkrans gjord i guldtråd med pärlor i samma färger som de på klänningen. Om nån får samma problem som jag så rekommenderar jag detta, det var inte alls svårt att få snyggt eftersom det inte behöver vara symetriskt.

Svar på tråden Hårsmycke - göra/köpa - tips