• 2000

Ni med en liten bröllopsfest

Hur planerar ni som skall ha en liten bröllopsfest med få gäster?

Få gäster för mig är kring 20 - 25 stycken gäster högst. Eller ännu färre gäster.

• Svar på tråden Ni med en liten bröllopsfest
  • jakother

Vi ska ha en liten fest, vi kommer bli max 25-30 personer men vi räknar nog att det blir kring 20 st som kommer att komma, vi ska ha grillbuffe i vår stuga och duka upp till mysstäminig, på min blogg kan man se ungefär hur jag tänkt!:)

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • MagnusFru

Vi hade 25 gäster och vi är väldigt nöjda med hur bröllopet blev
     Vi hade bröllopsfest på ett hotell där en del av gästerna som över tillsammans med oss.
    Vi hade samma upplägg som om det varit fler gäster.
    Vi hade brudskål med bubbel och snittar, förrätt, varmrätt, tipspromenad och sen tårta och sen skoleken (ni vet där brudparet sitter med ryggen mot varandra och har sin egen sko och den andres sko och håller upp sin egen eller sin respektives sko som svar på olika frågor...)
    Vi hade en vän och våra mammor som drog igång sånger och läste telegram under middagen och flera av gsäterna höll tal (precis lagom långa tal, vi hade satt en gräns på 3 minuter/tal och skrivit ut det på vår bröllopshemsida och även sagt det till alla gäster). Efter middagen badade vi och flera av gästerna bubbelpool, bastade och badade i havet och fortsatte att dricka bubbel och ha skoj

• Smulan

Vi ska bara vara vi, vår 3-åriga son och våra två vittnen pga ekonomiska skäl och vår fest är bokad på en resturang där alla betalar för sig. Enkelt, billigt och bra. Sen kommer vi ha en fest efteråt med släkt och närmsta vänner där vi kommer be gästerna att betala sin mat och så ordnar vi med caterering, dryck tårta, kaffe. te, lokal m.m. fast då kan vi bli mer är 40 st.

Svar på tråden Ni med en liten bröllopsfest