Slöja eller inte.. tips?
Jag hade från början sagt att jag inte ska ha slöja... men nu vet jag inte. Vad tror ni? Jag kommer ha den här klänningen och tiara... (klänningen ser kanske lite blåaktig ut i bilden men den är vit/creme färgad).
Jag hade från början sagt att jag inte ska ha slöja... men nu vet jag inte. Vad tror ni? Jag kommer ha den här klänningen och tiara... (klänningen ser kanske lite blåaktig ut i bilden men den är vit/creme färgad).
klänningen kom inte med.... :)
Har du bilder på klänningen och tiaran? Hur ska du ha håret?
Förstår vad du menar jag har också velat men väljer att inte ha på mig slöja :)
Jag kände mig lite för utklädd istället för uppklädd i slöja om du förstår vad jag menar. Så jag hoppade över slöja och valde istället brudslöja (blomman, alltså) i min brudbukett istället. Som ett slags internskämt med mig själv ;P
Jag tänkte först ha slöja och tanten på brudbutiken tyckte att jag skulle ha det och menade att då skulle jag känna mig mer som "en brud" men jag kände mig som en brud direkt jag fick på mig min klänning och jag kände mig som Gwennie mer "utklädd" än "uppklädd till brud" i slöja.
Jag hade blommor i håret i stället (riktiga blommor alltså, inte konstgjorda).
Blommor i håret kändes mer som "jag" och passade "stilen på bröllopet" bättre.
Vi gifte oss i en kyrka som delvis är insprängd i ett berg och som har en "altartavla" som är ett stort fönster, alltså ingen vanlig altartavla med Jesusbilder och dyl. Fönstret ger fantastisk utsikt över havet och skogen och vi hade bröllopsfesten i en lokal med utsikt över havet och vi tycker om att gå i skogen och fjällvandra och sånt så blommor i håret kändes mer som "vi" om ni förstår? Vi kände att "naturen" eller "närhet till naturen" var lite som en röd tråd med kyrkan, utsikten, lokalen....förstår nu hur vi tänker?
man kan ju oxå ha ett sånt där "nät" just för en del av ansiktet som verkar vara ganska populärt nu =)
Jag valde att ha slöja och var otroligt glad över det beslutet! När får man annars chansen att bära en slöja?
Jag tycker du ska pröva slöja ihop med klänningen och allt och se hur du känner dig i det. Känner du dig inte bekväm och vacker, så ska du såklart inte ha slöjan.
Lägg gärna in bilder på klänningen :)
Jag var totalt inställd på att ha slöja. Maken ville gärna att jag skulle ha den framför ansiktet också så att han kunde få lyfta den när jag kom fram till honom. (jag hade läst en fråga i en bröllopstidning där dom frågat 100 amerikanska nyblivna makar vad dom mest hade sett fram emot på bröllopsdagen och ca 90% hade svarat "lyfta på slöjan" och när maken fick höra det så tyckte han att det lät som en bra idé...)
Men i slutänden så skippade vi det. Det kändes inte riktigt rätt och vi fick inte in slöjan på något bra sätt varken i frisyren eller i temat.
Mitt största tips är att köpa en billig slöja som sitter monterad på en kam i alla fall och ha med sig.
För då kan man bestämma sig i sista minuten om man vill ha slöja eller inte + att man kan ta kort med slöja om man vill men ändå skippa den i kyrkan om den inte känns helt rätt.
Jag var först emot slöja men när jag provade skölja ihop med min klänning så belv hela klänningen mycket finare det blev mer en hel het :) ta med din brudklänning i en bröllops butiken och prova med en slöja. Det är mitt bästa tips :)
Jag skulle inte gifta mig utan sløja! Skulle nog inte kænna mig som en brud till 100%. Jag kommer ha min i kyrkan, middagen, børjan på festen, men sen åker den av før att visa fram frisyren :)
Jag har alltid sagt att jag inte skulle ha slöja men så fick jag prova en och mjuknade sakta upp. Jag köpte ingen när jag köpte klänningen men jag gick tillbaka till butiken kanske en månad senare och bad att få prova samma slöja som jag fastnat för tidigare och kände då att den ville jag ha. Men den kostade över 2000 NOK (!) så jag letade upp en snarlik på Etsy som jag beställde. Sparade 1700 kr på det :)
Tack så mycket för alla svar.Jag är lite kluven för jag vet inte om det passar in på klänningen.. jag har försökt sätta in en bild på själva klänningen.. så jag försöker igen. I bilden så ser klänninge kanske lite blå ut, men det är vit.. :)Om de inte funkar så är det en länk här:www.nixa.se/wp-content/gallery/brud_utan_slap_1/12103.jpg
Jag hade inte tänkt ha slöja från början, men min mamma tyckte verkligen att jag skulle ha hennes slöja. Min syster hade den när hon gifte sig. Så nu är jag mycket nöjd med mitt beslut att han den i kyrkan för att sen ta av den efter vigseln. Den är lång med släp =)