• water lily

Tips på pampig kärlekssång på svenska?

Hej!

Vi ska ha en operautbildad sångare i kyrkan och vill ha tips på en svensk sång som är väldigt pampig där man sjunger ut och där man då kan höra hans fina röst. Övriga sånger vi ska ha är Utan dina andetag och Kärleksvisan och de är ju lite mer lågmälda så gärna någon sång som verkligen "fyller kyrkan".

• Svar på tråden Tips på pampig kärlekssång på svenska?
  • Juli2013

Du måste finnas samt Som en bro över mörka vatten ger rysningar om de sjungs av någon med röstresurser :)

">

">

• water lily
    lisskulla skrev 2012-06-19 10:25:05 följande:
    den som tommy körberg sjunger i Chess
    Menar du I mitt hjärtas land? Det är ju ingen kärlekssång egentligen utan en sång till sitt land. Jag har lyssnat på den tidigare eftersom jag sett att andra haft den men jag tänker bara på historia och politik. Men du kanske menar någon annan från Chess?
  • water lily
    Juli2013 skrev 2012-06-19 10:02:21 följande:
    Du måste finnas samt Som en bro över mörka vatten ger rysningar om de sjungs av någon med röstresurser :)

">

" target="_blank">

">

" target="_blank">

Jag tycker att Kärleksvisan är alldeles för lik Som en bro för att kunna ha båda och jag gillar Kärleksvisan mer. Hade tänkt ha Som en bor först men ändrade mig sedan till Kärleksvisan. Du måste finnas handlar ju om att förlora ett barn och att ha blivit övergiven av Gud, det är Gud som är "du" och inte en person. Känns inte som en bröllopssång men tack ändå.
  • MrsSilfverblad2b

Älska dig med Ainbusk singers?

12-05-12
  • kardemumma

För att du finns -Sonja Aldéns låt kan man fylla en kyrka med om man har en stark röst!

• Chicita

Jag gillar ju You raise me up, men med den Älvdalska texten som Lars Kristerz sjunger (eller tja rättare sagt Stefan Nyström sjunger då Tungan ute)

Du raiter upp mig

">

(Kanske lite partisk här då maken är från Älvdalen, hans mellanbror är klasskompis med Peter.
    Och hans yngsta bror tävlade i Stefans kör i körslaget och hade band ihop med Morgan ett tag Tungan ute )

• Slårvårapåsarihop

Känn en doft av kärleken - pampig och pampig?! Men otroligt vacker iaf! Ska vi nog ha som sång i kyrkan.

• Cicci90
    Så vill stjärnorna - Molly Sanden

En värld full av liv - Lejonkungen

Öppna din dörr - Tommy Nilsson

Dessa är inte jättepampiga kanske, men jag tror att om sångaren har en riktigt bra röst så kan han få det mesta att bli "over the top"..  Han kan även själv välja att sjunga ut där det kanske inte sjungs ut i orginalversionen. :)
  • MizzyE

You raise me up finns ju med jättevacker svensk text - Rör vid min själ...

Sjungs av Sanna Nielsen...

">

• CoG

sångare skrev du, inte sångerska....
    vad synd

"Du är min man" hade ju annars varit härlig efter ringväxlingen :)

kan ju bli knasigt om en kille sjunger den ;)

Svar på tråden Tips på pampig kärlekssång på svenska?