• Anonym (Juli brud)

Gula tänder

Gifter mig i Juli....

Är tyvärr rökare och har lite gula tänder....

Vet ni om det finns någon "KUR" så att dom blir vitare???

Har inte råd med någon tand blekning...

Tacksam för svar.....

• Svar på tråden Gula tänder
  • Chicita

Jag har alltid använt en vanlig tandborste. Men när jag bytte till en eltandborste med oscillerande huvud så blev mina tänder mycket vitare.
    Jag är inte rökare, men te och kaffedrickare 

• 2 0 1 2

Hohoho, jag är de dåliga vanornas Mekka! Jag snusar, feströker, dricker rödvin, kaffe, te...

Jag ska köra en fuling och beställa hem tandblekning från tradera. Det kanske itne är så PK att rekommendera det här, eftersom jag faktiskt inte vet om det är särskilt bra för tänderna, men jag har provat förut och det har varit effektivt och hållt länge. Minns dock inte vilken jag testade, fast jag tror att de är ganska lika.

• Erika83

Easewhite är jättebra tandblekning. Den finns i olika styrkor och använder du intensiv så kommer den att bleka på ett par gånger. Du kan beställa ett startpaket. Då får du skenor till som du själv formar, inte alls svårt. Tror att ett startkit gick på ca. 500 kr. Men som sagt värt det, funkar verkligen!

Lycka till!  

• 2 0 1 2
    Erika83 skrev 2012-06-20 19:32:24 följande:
    Easewhite är jättebra tandblekning. Den finns i olika styrkor och använder du intensiv så kommer den att bleka på ett par gånger. Du kan beställa ett startpaket. Då får du skenor till som du själv formar, inte alls svårt. Tror att ett startkit gick på ca. 500 kr. Men som sagt värt det, funkar verkligen!

Lycka till!
    Åh precis i samma ögonblick som jag laddade den här sidan hade jag klickat hem två stycken set med tandlblekning från tradera, dock inte easy white. Något med UV-lampa, köp nu-pris på 79 kronor. Jag ska prova detta. Om ni har gott om tid på er att vänta och invänta min recension så lämnar jag den gärna! Själv gifter jag mig om 4 veckor så vi behöver en quickfix!
  • Erika83
    2 0 1 2 skrev 2012-06-20 19:46:12 följande:
    Åh precis i samma ögonblick som jag laddade den här sidan hade jag klickat hem två stycken set med tandlblekning från tradera, dock inte easy white. Något med UV-lampa, köp nu-pris på 79 kronor. Jag ska prova detta. Om ni har gott om tid på er att vänta och invänta min recension så lämnar jag den gärna! Själv gifter jag mig om 4 veckor så vi behöver en quickfix!
    Ok det kan säkert funka det med.
    Jag var noga med att kolla upp ordentligt så att det inte var något som kunde skada tänderna. Easewhite är en väldigt skonsam metod, t.o.m godkänd av tandläkare. Tack vare att man inte använder UV-lampa så ger den inte ilningar heller... Men man får sitta i nästan två timmar per gång. Men som sagt den funkar verkligen!

Lycka till!
  • 2 0 1 2
    Erika83 skrev 2012-06-20 20:04:06 följande:
    Ok det kan säkert funka det med.
    Jag var noga med att kolla upp ordentligt så att det inte var något som kunde skada tänderna. Easewhite är en väldigt skonsam metod, t.o.m godkänd av tandläkare. Tack vare att man inte använder UV-lampa så ger den inte ilningar heller... Men man får sitta i nästan två timmar per gång. Men som sagt den funkar verkligen!

Lycka till!
    Vill man vara fin så får man lida pin! Sägs det. Och nog fan stämmer det många gånger! UV-grejen skulle ta tio minuter, det låter bra för någon som är så rastlös och otålig som jag. Bara att färga håret tar för lång tid i min värld! Men bra att veta att det här fungerar, om det jag köpte inte skulle göra det. Tack!
Svar på tråden Gula tänder