• Diphylla

Hjälp mig med ringbredd!

Nu har jag äntligen bestämt mig för vilka ringar jag ska ha. Det blir en slät ring till förlovningen och en klassisk vigselring med 57 pyttesmå diamanter på rad, totalt 0.17ct i diamanter. Totalt o-unikt, på gränsen till tråkigt, men jag vill ha väldigt klassiska ringar utan "konstiga" fattningar och vill inte ha några stora, utstickande stenar pga väldigt aktivt liv.

Hur som helst så funderar jag på bredden på ringarna. Diamantringen är 2 mm bred, men jag vet inte om jag ska ha 2 eller 3 mm på förlovningsringen. Jag har pyttesmå händer så jag kan absolut inte ha mer än 5 mm ring på ett och samma finger. Det är jätteviktigt för mig att det ser väldimensionerat ut, att ringarna varken ser för pyttiga eller för stora ut på. Kostnadsmässigt så blir det så liten skillnad att det inte spelat någon roll.

Jag klippte till två provremsor papper. Som ni ser så blir det en hel el skillnad trots att det bara är en millimeter... Vad tycker ni?

• Svar på tråden Hjälp mig med ringbredd!
  • sanmal

Jag tycker du nog kan ta 5 mm, men det är ju oxå hur du känner. Båda bredderna ser bra ut på din hand men jag gillade 5 mm mer Flört  Vilken känns bäst för dig?

• Diphylla

Kan lika gärna slänga in ringarna också... Här kommer dem! Jag tror egentligen att jag tycker att det är väldigt snyggt när förlovningsringen är bredare än vigselringen med den här kombinationen.

• Diphylla

sanmat: Är inte alls säker! Jag tycker att båda har sin charm. Å ena sidan gillar jag mina pyttiga händer och vill gärna att de ger ett liet intryck och då är ju 4 mm bättre, å andra sidan så blir det ändå inte så maffigt med 5 mm eftersom ringarna är så enkla.

• sannasofia

Det bästa vore väl att gå in på en guldsmedsaffär och prova vilket som känns bäst! Båda alternativen var snygga, men det är ju ändå känslan som är det viktiga Glad

• Diphylla

Ids man gå in i en guldsmedsaffär och prova ringar när man inte ska handla där då? :) Vi ska beställa från internet.

• sanmal
    Diphylla skrev 2012-06-20 13:06:06 följande:
    sanmat: Är inte alls säker! Jag tycker att båda har sin charm. Å ena sidan gillar jag mina pyttiga händer och vill gärna att de ger ett liet intryck och då är ju 4 mm bättre, å andra sidan så blir det ändå inte så maffigt med 5 mm eftersom ringarna är så enkla.
    Precis, när ringarna är så pass enkla så tror jag inte det spelar någon större roll, så sett :)
    Himla fina ringar förresten! Och det är klart du kan gå in och prova, du behöver ju inte säga att du inte tänker köpa dem där ;)
  • aniara

Jag tycker du kan ha 5 mm. Annars kanske det finns något mellanting, ex. att förlovningsringen är 2,5 mm? Jag tycker också att det är snyggt när förlovningsringen är lite bredare. Jag kommer ha en ganska lik kombination; 3 mm slät guldring som förlovningsring (den har jag redan) och en 2,7 mm guldring med 9 st briljanter à 0,02 karat (täcker hela "framsidan" av fingret). För mig var det extremt viktigt att ringarna tillsammans fortfarande kändes nätta.

• MrsSilfverblad2b

Jag tycker också att det är fint med olika bredd så jag hade satsat på 5 mm. Det kommer såklart också se helt annorlunda ut när du får guld på handen istället för papper! Men att testa i butik kan du absolut göra! Man måste ju inte köpa en ring för att man provar, eller hur!

Vad kommer vigselringen ifrån? Jättesöt!

12-05-12
  • Willow

Personligen tycker jag att smalare ringar ar finare an breda. Jag skulle satsa pa 2mm, jag tycker att det gor sig battre till ratta mot din fina vigselring med en som ar 2mm, tycker nog att det framhaver din vackra vigselring battre. Jag tycker absolut att du ska ga och prova. Man maste ju inte kopa bara for att man provar, vi var till manga stallen innan vi valde vara vigselringar och jag valde nat jag inte fran brojan trodde jag ville ha. Sa det ar alltid bra att prova forst om man kan!

• Lipan
    Diphylla skrev 2012-06-20 13:07:56 följande:
    Ids man gå in i en guldsmedsaffär och prova ringar när man inte ska handla där då? :) Vi ska beställa från internet.
    Klart du ids! Så att du verkligen får känna känslan och jämföra. Det gjorde då jag i alla fall, och inte är det ju så att jag alltid köper allt jag tittar på/provar i olika affärer vad det än gäller. Glad

Jag tyckte att 5 mm såg bättre ut och tror också att det är snyggare om den släta ringen är lite bredare än den med stenar.
  • MagnusFru

Jag tycker 5 mm. Jag tycker det är fint med en lite bredare slät ring i en sån kombo

• Chicita

Om du vill att dina händer ska se små ut så skulle jag defenitivt välja 5 mm.
    Tyckte din hand såg mindre ut där faktiskt Flört 

• Diphylla

Tack för svaret allihopa, hur grunnat hela dagen och tagit hjälp av min kära mamma (som givetvis måste vara med och ta alla stora beslut i livet, hehe) och jag är faktiskt rätt säker på att det blir 5 mm nu. Konstaterar när jag kommer in här att ni tycker samma.

Båda ringarna kommer från 77 diamons i England, budgetringar med andra ord men jag älskar dem!

• CharliesChoice

Jättefina ringar, men har det blivit fel i din TS? 57 diamanter på totalt 0,17 hade blivit 0,003ct per st och så små diamanter tror jag knappast hade gjort sig i en skena?

För att hålla mig till ämnet så hade jag valt MAX 4mm, gärna 3 mm till den nätta fina vigselringen!

Svar på tråden Hjälp mig med ringbredd!