• Eve01

Någon som gift sig/ska gifta sig på Mallorca?

Hej!

Jag och min blivande make drömmer om ett bröllop utomlands. Drömmer Efter mycket googlande tycker vi att Mallorca verkar vara ett bra ställe att göra det på.

Det får inte kosta en förmögenhet. Ska gärna vara på en vit strand. Bra om det är något slags paket så att det mesta med vigseln är planerat.

Vi skulle gärna vilja få med våra föräldrar och syskon, kanske även våra bästa vänner. Troligtvis ett helt gäng barn inblandat. Vi själva har en 1,5 åring.

Finns det någon som har varit med om detta som vill berätta hur ni har gått tillväga? I detalj tack! Flört Vad det kostade och om ni var nöjda? Hur har ni som har tagit med släktingar gjort? Har dom fått betala allt själva? Hur lägger man fram en sådan inbjudan?

Är det för sent att börja planera detta nu om man vill att det ska ske nästa sommar?

Tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Någon som gift sig/ska gifta sig på Mallorca?
  • Annelie643

Hej! Det finns en super lång tråd som heter bröllop 2012, Mallorca Alcudia.. Häng med i den, massa bra tips finns där :)

• salsabus

Hej!

Det låter precis som vi ska ha det! :) Vi vill hålla ner kostnaderna men gifta oss på en fin strand. Vi bjuder med släkt och vänner och tror att vi kommer vara mellan 20 - 30 personer. Vi har en tjej på 16 månader och vi planerar att gifta oss i slutet av maj nästa år.

Jag har försökt googla en del men har inte hittat så där överdrivet mycket information utan fått lite tips från medlemmar här på Bröllopstorget, läst lite gamla trådar och så.

Jag har tagit kontakt med Charlotte på http://www.mallorca-brollop.com/ och kollat lite och det verkar bra, de fixar det mesta och dom har bra rykte om sig. Men de första förslagen var lite mer än vi tänkt oss så vi väntar på svar om lite mindre kostsamma arrangemang.

Vi har även en fundering och gifta oss på Cypern eftersom det var där vi träffades för 5 år så vi har inte riktigt bestämt oss än :)

Hur långt har ni kommit i planeringen? När vill ni gifta er? 

• lufthamn

Vi ska gifta oss där i september. Min tanke var också att göra det på stranden men tydligen funkar inte det, sa prästen. Det är nämligen generellt mycket folk på stranden och man kan inte räkna med att hitta en yta tillräcklig stor/privat för att man ska vara bekväm med att gifta sig där. DEssutom får man inte ställa upp stolar hur som helst, utan att antingen hyra ytan eller få tillstånd.

Vi kollade på att gifta oss på Moody Beachclub. De har en fin yta med sand nära havet, men bara ytan kostar 1000 euro för själva ceremonin... sen tror jag att stolar tillkommer. Då spelar det ingen roll att man äter på samma ställe.

Vi bjuder "alla" men de får ta sig dit på egen hand. Vi har bjudit c:a 80 pers, hittills har 30 tackat ja men det är nästan en månad kvar av OSA.

Svar på tråden Någon som gift sig/ska gifta sig på Mallorca?