Vet inte om vi kommer ha råd:(
Jag och min sambo har planerat att gifta oss nästa sommar. Vi gjorde en budget i vintras och skulle börja spara. Vi skulle inte ha något stort jättepåkostat bröllop, men inget budgetbröllop precis heller. Vi skulle hyra en villa, ordna egen catering för hyfsat pris, köpa alkohol i Tyskland och ha fri bar..fin klänning, kyrka och hela baletten.. Nu har vi fortfarande inte lyckats spara något och min sambo är inte jättebra på att hålla i pengar..(inget jätteallvarligt men han ser inte problemet i att ett par hundralappar försvinner till olika saker för "det är ju så lite".) Jag börjar känna att vi inte kommer ha råd. Jag vill otroligt gärna gifta mig men jag ser inte hur det ska gå. Det viktigaste är ju att vi blir gifta men jag vill inte behöva kompromissa för mycket, jag vet att jag skulle ångra mig och jag gifter ju bara mig en gång. Började kolla på utomhusbröllop men det blir ju dyrt med partytält och allt som ska fixas (och all kostnader man inte kommer undan) och jag vill inte vara så beroende av vädret... Jag vet inte alls hur jag ska tänka, har fastnat lite i en negativ spiral känner jag..Jag kan inte vara sådär optimistisk och tänka att det såklart löser sig =/