Inlägg från: TheD |Visa alla inlägg
  • TheD

"Trashigaste" bröllopet?

Fästmön skrev 2012-06-25 14:56:01 följande:
    Ah, en till!

När man i bordsplaceringen sätter singlar vid varandra!
    Och om det endast är singlar som är gäster?
  • TheD
    Fästmön skrev 2012-06-25 15:25:46 följande:
    Då är det ju oundvikligt så det är väl OK =)

Jag tänkte mer om man har en blandad skara med typ gifta, sambos, par, singlar osv och medvetet sätter singel tjej och singel kille bredvid varandra. Som för att para ihop dem.
    Du tänker så... njaaa det är ju taskigt.
  • TheD

- Att ens visa en mobil under bröllopsdagen!!! Gäller brudpar som gäster! facebook, mailen osv finns kvar till efter bröllopsdagen.

Använd riktiga kameror och inte den j*vla mobilen.

• TheD
    jimmyojennifer skrev 2012-06-27 12:43:20 följande:
    Är det bara jag som överlag tycker att det är jätte konstigt att de finns caketoppers där mannen på något sätt framställs som motvillig till bröllopet?
    Varför vill man ens ha en sån, vart är humorn?

Jag vill då inte ha en bröllopstårta med ett "skämt" på som säger att jag ville gifta mig men min karl ja han va då inte så villig.
    Tycker det är urfånigt!
  • TheD
    Chicita skrev 2012-07-06 13:14:17 följande:
    Helheten på ett bröllop är vädigt sällan "trashigt".
    Och det är vi nog överens om allihop.

Det mest trashiga jag kan tänka mig egentligen är dom där som står i hörnen på ett bröllop och viskar om "ser ni dom har vikt sina servetter på samma sätt som vi gjorde, vilka härmapor" eller "förrätterna var inte bra alls, usch vad torrt köttet var".
    Och tro mig dom finns...
    Haha som i "Fyra bröllop" gällande tårtfat! Löjligt.
  • TheD
    Chicita skrev 2012-07-06 14:57:06 följande:
    Jepp... lokalen vi var i när vi gifte oss är ju väldigt populär...
    Och det funkar bäst att duka med E eller U-bord där som du märkte.
    Jag har varit på 2 bröllop där jag har hört kompisar till brud eller brudgum (eller släktingar) stå i något hörn och säga "men har dom ingen egen fantasi. Samma uppställning av borden som oss och samma servettvikning. Och vi hade också buffé / bordsservering. Snacka om att härmas"

Det var en stor anledning till att vi valde medeltidsbröllop för då fanns det inte så mycket att jämföra med Tungan ute
    Hur många olika sätt går det att ställa bord i en lokal för ex antal pers... med normala formationer skall tilläggas.

E och U är helt vanliga och normala uppställningar av bord eller runda bord.

suck.
  • TheD
    filibustern skrev 2012-07-08 15:00:13 följande:
    har lite svårt att förstå varför det verkar så fel att ha tatueringar synliga under ett bröllop.. är det pga kyrkan? eller pga "publiken" ja mena, bruden är ju den hon är, så varför dölja? Gladhar oxå tats, men dom kommer dock inte synas pga deras placering.
    Jag gillar inte tatueringar alls. och speciellt inte synliga under bröllop. Fult helt enkelt och osmakligt.
  • TheD

Det är väl mer B med trerätters än buffé som jag anser är lyx där du har möjligheten att välja det man vill lägga på tallriken och gå fler gånger ;)

• TheD
    Annamolly skrev 2012-07-18 22:04:14 följande:
    Jag har varit pa tva brollop dar det fanns ett antal 'bemannade' bord med cateringpersonal som delade ut olika matratter. Man 'slevade inte upp' sjalv och det blek inte en massa kladd. Men man kunde anda hamta mera och man kunde valja vilka ratter man ville ha.

Min syster hade grill-buffe dar det stod personal och grillade lamm, kyckling, flaskfilet, etc, och man fick saga vad man ville ha. Men man tog inte sjalv.

Detta raknas val ocksa som buffe? Men jag tycker inte det ar trashigt alls. Vad tycker ni?
    Tycker det låter bättre än sittandes trerätters.
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?