Inlägg från: TheD |Visa alla inlägg
  • TheD

"Trashigaste" bröllopet?

gbg2012 skrev 2012-07-19 10:31:02 följande:

Den vegetariska menyn för de som inte åt hummersoppan och piggvaren. =)

Förrätt

Krämig sparrissoppa serveras med tomattärningar, ljummen getostpirog samt rostade pinjenötter

Varmrätt

Pestogratinerad portabellosvamp serveras med risotto smaksatt med tryffel, smörgrillad sparris samt syrlig tomatcouli & toppas med friterad svartro

Tur att jag inte är vegetarian... :)
  • TheD
    Louise skrev 2012-07-22 17:29:57 följande:

Jag har svårt för personer som pratar illa om tillställningar i stort. Jag menar när man åker därifrån och det ska pratas illa om maten, musiken osv när man sitter i bilen/taxin därifrån. Då blir gästerna som pratar illa strashiga...

Nja... om det är en ren åsikt så är det inget skitsnack utan mer klargörande för vad man tycker.
  • TheD
    Pluppe skrev 2012-07-22 18:36:58 följande:
    Jag håller med dig! Tror helt klart att det kommer blir det efter vårt bröllop, har fått höra en hel del nu innan.. Finns vissa kandidater i släkten som bara "måste" snacka lite..
    TheD skrev 2012-07-22 17:48:23 följande:
    Nja... om det är en ren åsikt så är det inget skitsnack utan mer klargörande för vad man tycker.
    Fast det blir ju skitsnack om dem säger det när dem åker därifrån. Då kan dem ju likagärna säga det rakt ut till brudparet så brudparet kan "försvara" sig, annars blir det ju rent skitsnack om det är med negativ ton.
    Egentligen inte. Om jag skulle säga att "klänningen var fin men jag var inte så förtjust i maten"
    så är det inte att snacka skit. Det kan man fortfarande säga med en positiv ton ;) Jag har svårt att tro att ingen skulle säga något efter bröllop, middagsbjudning, biobesök med ett kompispar osv.....
  • TheD
    Pluppe skrev 2012-07-24 13:11:35 följande:
    Vi ser nog olika på det då. Jag anser att sådant kan såra om det ska gå bakvägen, vilket i mina öron blir skitsnack.
    Men då måste du definiera all diskussion som skitsnack ;)
  • TheD
    Pluppe skrev 2012-07-24 13:20:20 följande:
    Fast Nej, det är skillnad på en diskussion och skitsnack. En diskussion sårar ju inte (oftast inte iaf) medans skitnsack alltid sparkar en lite på smalbenen, beroende på vad man tar åt sig.

Skulle jag få veta i efterhand att på vägen hem i taxin så säger min syster till min bror att hon tyckte att vi "inte hade lagat god mat, att dekorationerna var fula eller att jag var ful i håret" och sedan gick min bror och berättade detta för mig tar ju jag absolut det som skitsnack, inte som en åsikt.
    Men det är fortfarande din systers åsikt :)
  • TheD
    Pluppe skrev 2012-07-28 16:06:21 följande:
    Vad bra! :) Då är det inte bara jag som tycker att alla "diskutioner" är skitsnack (vilket jag inte gör, men andra tror).
    Nu säger du väl ändå mot dig själv? :)
  • TheD

Tillägg till listan som verkligen hör hemma i tråden:

Pannkakstårta - Nej, jag har aldrig hört talas om det på bröllop men iaf.

Kläder, skor, tygsaker, prydnadspill med rosetter!!! Dvs inte att bara en sak har det utan varenda dekoration.

• TheD
    1700tal skrev 2012-07-29 20:38:14 följande:
    Hm, jaså... Ja, jag har aldrig sett nåt iaf. Men har väl inte spanat efter dem heller. Min blivande har också egen frack och har använt den en hel del. Tycker själv inte frack är nåt märkvärdigt, varken som plagg eller som klädkod. Men har fascinerats över hur avigt inställd många är till det. Det är ju bara ett plagg, om än ett formellt sådant. Och vad är fel med formella tillställningar liksom?
    Jag gillar det formella!!! Om jag kunde fåe n inbjudan till Nobelmiddagen skulle jag vara överlycklig. Till vårt bröllop ville jag ha frack men tydligen så skulle man tänka logiskt. Alla karlar har minst en kostym i garderoben (bör ha det iaf. Konstigt annars i mina ögon). kavaj med klädkoden men brudgum och marsalk hade frack för annars skulle de se ut som vilken gäst som helst. Brudgum i frack gillar jag! Bara i kostym känns tråkigt.
  • TheD
    Jalle skrev 2012-07-29 21:25:17 följande:
    Om jag blev bjuden på Nobelfesten kan du ge dig på att jag köpte värsta aftonblåsan och tvingade ner mannen i en frack!!
    JA OJA!!!! Då är det inte att något som hänger i garderoben. Då är det dags för shopping!!!! :D Och boka tid hos frissan för hår och smink ;) Ska det vara så ska det vara hihi
  • TheD
    Jalle skrev 2012-07-29 21:32:14 följande:
    En designerklänning ska vi väl ha? Dior eller...vad heter han som gjorde prinsessan Victorias brudklänning? Drömma går ju! Hihi
    Jag tar gärna en Valentino, Lars Wallin eller Per Engsheden som designade Victorias klänning. jo, drömma går.
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?