-
iSusanna skrev 2013-02-12 07:52:58 följande:Kan vi gå vidare och leta andra trashigheter nu?
-
Jag ber dig att läsa vad som står i TS, att kanske läsa lite i den gamla tråden och försöka hålla den här tråden som något liknande. Det finns ingen anledning att blii väldigt upprörd av vad andra tycker och tänker här. Det är inte vad tråden är tänkt för, utan den är tänkt för att roa, att kunna ha lite självdistans och glimten i ögat.kärlekensbrudpar skrev 2013-02-12 20:51:02 följande:Så det är trachigt med brudnäbb och och ringbärare barn är inte trachiga! alltså seriöst det är det trachigaste åsikten i historien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Haha men vad roligt, spetsgardin från Ikea? Ptja, trashigt eller smart spartips? Det är frågan ;) Hade jag velat ha en slöja helt i spets, så hade jag säkerligen kunnat komma på samma idé, men jag kan ändå förstå tanken att "Va? En gardin? Neeej!" :P
Och som TS av tråden, måste jag bara påpeka (återigen) att även vårat bröllop hade många inslag som av andra absolut kan anses som trashigt. Tex kuvertavgift, kinaklänning, matchat brudfölje, CZ-sten i vigselringen och - ve och fasa - vi hade vår dotter som brudnäbb ;) Det är just det, att trots att vi hade alla dom "trashiga" inslagen, så var vårt bröllop så fin fint ;D
Som sagt, jag tror inte någon klarar sig undan ;)
-
Lägg sedan till snittar, snacks och vickning på det ;Peml33h skrev 2013-02-13 13:05:44 följande:Efterrätt OCH tårta! ;)
Vill man att gästerna ska få magknip eller?! :P -
Den här typen av klänningar är ju väldigt vanliga bra sk. travellers. Deras bröllop är ju överlag minst sagt speciella. Allt ska vara stort, glittrigt, färgstarkt och många gånger gärna lite avklätt också. Dessutom gifter dom sig väldigt unga och har otroligt påkostade bröllop. Jag har sett en hel del på "My big fat gypsy wedding" och jag tycker det är riktigt intressant faktiskt.Chicita skrev 2013-02-13 19:47:04 följande:Jag vet väl inte riktigt om den här klänningen passade på den här bruden heller, det ser nästan ut som att klänningen försöker svälja henne tycker jag
Kika bara här tex
-
Ja, jag har för mig att programmet har varit upp förut, men tänkte om någon annan missat det :)Chicita skrev 2013-02-13 21:08:54 följande:Jo jag har sett programmet.
Men den här klänningen såg inte ut att passa henne bättre för det
Det var väl bara något med modellen som gör att det känns som om hon försvinner i den, som om kjolen är på väg att svälja henne hel...
Haha nej, jag håller med om att det många gånger är otroligt överdrivet och i min smak väldigt fula klänningar :P Och det gäller överlag alla såna klänningar jag sett. Samtidigt är jag lite fascinerad över deras bröllop hehe -
Och här är några klänningar som jag tycker är väldigt osmakliga och/eller fula.
Den här klänningen ligger nog i top på min lista över hemska brudklänningar.
Men jag har också väldigt svårt för den här typen, med transparent överdel.
Och det här förstår jag inte riktigt, långt släp i all ära, men någon måtta får det väl vara!
Och även i filmens värld finns det ju mindre fina brudklänningar. Jag gillar SATC och Carrie, men Westwood klänningen hon hade i filmen föll mig verkligen inte i smaken.
Och jag vet inte om Brittan kändes så "classy" här heller ;P
-
Haha ja, jag tycker ju det! Och klänningen i övrigt, modellen på den, var ingen höjdare heller.. men ja, hålet för magen är pricken över i:et ;)
-
Eller hur! Jag har sett det med skräckblandad förtjusning, men kan inte låta bli att fascineras lite..majjja skrev 2013-02-14 18:38:53 följande:hade missat det totalt! varit hemma med magsjuka ett par dagar så plöjde igenom några avsnitt idag.
Usch så hemskt det verkar. De som gifter sig är ju knappt ens vuxna och den här "raggningen" efter danser där de i princip släpar med sig en tjej i håret som de spanat in. Stackars tjejer, inga ambitioner, kan knappt läsa då de flesta inte går i skolan och har som arbetsupgift resten av sitt liv att städa hemmet, med början från typ 11 års ålder. Hua! -
Min dotter kikade över axeln precis när jag bläddrade förbi den här bilder och hon utbrast "Åh! Gå tillbaka till klänningarna.. där, där där... JA, SÅ FIIINA!" ;P haha Kan ju dock tillägga att hon är 6år ;)FruHassel skrev 2013-02-14 19:16:32 följande:
omg Omg OMG!!!!!!! -
Köp bubblor ni :) Vi valde att göra det faktiskt, för vi ville inte att någon skulle kasta ris. Jag ville inte ha ris i kläderna och håret och kyrkan hade sagt att någon av oss var tvungen att stanna kvar och sopa upp allt. Jag pratade då med min mamma och hon sa att "Men folk kommer ju vilja kasta något på er.. kanske jag kan stanna och sopa?", men då hittade vi bubblorna och jag tog upp det med mamma, syster och några vänner. Alla tyckte att det kunde ju vara ett fint alternativ och framförallt vår dotter älskade det! Jag kunde ju dock inte räkna med att folk skulle sätta sig ner och beställa såna till vårt bröllop (finns ingen butik här som säljer), så jag beställde och så ställde vi fram i kyrkan till dom som ville ha.Augusti13 skrev 2013-02-15 11:40:36 följande:Haha nu fick jag ett gott skratt! Har aldrig varit med om något liknande, som tur är ;)
Dock har vi funderat på att köpa små flaskor för såpbubblor eftersom vi tycker det är så vackert, men vi kanske får tänka om :p
Sedan använde vi bubblor på vår bröllopsdag, jag gav bort till en vän som jobbar på dagis och min dotter hade dom i godispåsarna till fiskdamme på sitt kalas :) -
Jag tycker dom är jättefina! Ska nog göra några egna i sommar har jag tänkt, men vad jag ska ha dom till vet jag inte :P Men jag tycker absolut ni kan ha såna :)20 juli 2013 skrev 2013-02-14 22:08:38 följande:Oversized pappersblommor???...
Jag har blivit lite kar i sanna har enorma pappersblommor och overvager att ha sanna som dekoration till vart utomhusbrollop. Problemet ar bara att jag slits emallan att dem ar jattevackra och coola till att de kanns riktigt trashiga.
Vad tycker ni? -
Du har alltså varit med om detta? Jisses! Jag håller med om att det är trashigt att lista vem som gav hur mkt.. väldigt oförskämt tycker jag!Augusti13 skrev 2013-02-15 13:09:39 följande:Att sedan skriva ner vem som gav hur mycket och låta denna lista ligga framme under festen, är kanske det märkligaste jag varit med om.
-
Det förstår jag, även om (nu vet jag iofs inte hur nära ni stod brudparet men..) man nog alltid får räkna med att föräldrar och mor- och farföräldrar kan bidra med bra mkt mer än vänner och övrig släkt.Augusti13 skrev 2013-02-15 13:33:05 följande:Ja, det var verkligen ofint! Haha, kan skratta åt det nu - men det var ganska obekvämt när vår "ynka" 500-lapp fick stå svart på vitt bredvid farmors bidrag på 10 000 :p
Jag tycker inte att varken ge eller önska sig pengar är ofint i sig, men jag tycker nog man bör göra det på ett sånt sätt att ingen annan än, om ens dom, brudparet vet om vem som gett hur mkt. -
Smaken är ju som baken, men jag tycker inte alls att det är trashigt :)20 juli 2013 skrev 2013-02-15 16:52:49 följande:Kul att du tycker om dem. Jag ar nog den mest opyssliga manniska jag kanner men provade att gora en och den blev riktigt fin men kanner bara att det kanske ar lite trashigt i sig att ha stora fejk pappersblommor pa ett brollop!?!
-
Det är få saker som jag tycker ser så trashigt ut som spetshandskar liknande de här modellerna!
Jag var bara tvungen att få det ur mig :P
-
Hahaha blev så full i skratt när jag läste det där, för jag hade inte läst något alls om en förlossning (antar att det är vad du menar?) när jag fick mitt första (och enda) barn ;)kouki skrev 2013-05-19 23:16:20 följande:Det är som att vara förstföderska utan att läsa på en enda text om hur en födsel ter sig. ._.
-
Fast.. där kan jag tycka att det lätt kan bli väldigt konstigt om man gör tvärtom också. Någon som alltid går klädd i jeans, inte äger en kostym öht, eller en tjej som alltid bär converse och trivs i det och tycker om det.. sedan ska dom gifta sig och väljer då vita brudskor och frack, för att det ska vara så, det tycker jag nästan är mer.. inte trashigt kanske, men fel, än om det paret väljer att gifta sig i jeans och skjorta och tjejen i högklackade converse.Sofie R skrev 2013-08-01 16:27:57 följande:Folk som ska va så jäkla egna och gifta sig i jeans eller högklackade converce. Eller varför inte all dem som präktigt köper ekologisk mat och därför inte har råd att köpa så det räcker.
Att man gör saker och ting annorlunda behöver ju inte alltid betyda att man försöker vara egen. Det kan ju också betyda att man försöker vara mer ärlig mot sig själv och vara den man är, även vid bröllopet.