• icah

Gäster som inte svarat på inbjudan

Vårt O.S.A datum har gått ut och några av våra gäster ( ca 10 st ) har ännu inte anmält om de kommer eller inte kommer på bröllopet.
    Skall jag räkna bort dem, att de ej kommer eller borde jag ringa till dem för att höra... suck!
    Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Gäster som inte svarat på inbjudan
  • Chicita

Ring. 
    Det kan vara ett missförstånd. Dom kanske har träffat din mamma på affären och sagt "vad kul det ska bli, självklart kommer vi" och tror att det räcker.
    Eller svaret kan ha kommit bort i posten om dom skulle svara med snigelpost. Eller dom har helt enkelt glömt bort...

Så ring, så slipper både du och dom pinsamma situationer längre fram.
    Dessutom så om dom nu inte tänkt komma så kan du ju tala om att det hade varit bra att veta det också faktiskt Flört 

• daniiel

Egentligen så tycker jag att du kan räkna bort dom, men som Chicita säger, så kan det ha blivit något missförstånd eller liknande, så det är alltid bäst att dubbelkolla för att vara på säkra sidan. Ring och fråga. Vill ni inte ringa själva, så kanske en förälder eller toastmaster eller någon annan kan göra det åt er.

Vissa kan tolka det som att de ska svara endast om dom kommer och andra kan tolka det som att dom ska svara endast om dom inte kommer. Även om man egentligen ska meddela oavsett.

• Marylojs

Ring! Vi fick veta en vecka innan bröllopet att en av våra inbjudningar inte kommit fram med posten. I vårt fall löste det sig som tur var, men aldrig mer att jag inte ringer och kollar om jag bjudit in till något. 

• Sörön10

Ring! Det är det värt! Du vill liksom inte stå där på bröllopsdagen och upptäcka att de trott att de var medräknade men du får avvisa dem. Lika bra, även om det inte ska behövas! Folk har lite olika uppfattning om vad OSA innebär, märkligt nog!

• Grodprinsens brud

Håller med!

Har ni någon som ansvarar för att ta emot svaren typ brudens föräldrar eller liknande så tycker jag att du kan be dem ringa. Man vill ju inte stå där med bordsplacering och så kommer det två oanmälda par... 

• ajmb

Vi hade sista sista dagen den 12 juni.
    Det var många som fortfarande inte svarat. Det intressanta var att de flesta var från min m2b's sida.....mamma ..pappa ...syster...
    Jag höll huvudet kallt...tänkte att det är inte mitt bekymmer. Sa dock till min blivande att han fick ringa dom. De blev nog lite överraskade för någon sa att de glömt...en annan sa att men jag meddelande för 3 veckor sedan..men vi har inte fått något svar från dom.

Ja vad ska man säga.....
    Det bästa är väl att ringa och kolla....lovar de har  säkert glömt bort att svara.

• ajmb
    ajmb skrev 2012-06-22 00:23:06 följande:
    Vi hade sista sista dagen den 12 juni.
    Det var många som fortfarande inte svarat. Det intressanta var att de flesta var från min m2b's sida.....mamma ..pappa ...syster...
    Jag höll huvudet kallt...tänkte att det är inte mitt bekymmer. Sa dock till min blivande att han fick ringa dom. De blev nog lite överraskade för någon sa att de glömt...en annan sa att men jag meddelande för 3 veckor sedan..men vi har inte fått något svar från dom.

Ja vad ska man säga.....
    Det bästa är väl att ringa och kolla....lovar de har  säkert glömt bort att svara.

Ja just det...ska tilläggas att jag skrev i inbjudan "svara senast"...använde mig inte av o.s.a
    Har fått den uppfattningen att inte många vet hur den ska tolkas..precis som någon av er andra har sagt. 
  • MalinH84

Jag tycker det är bättre att höra efter. Oftast beror det på missförstånd helt enkelt. I mitt fall var det ca 7 personer som inte svarat, vilket i stort sett bara berodde på missförstånd. Det kunde varit att vi pratat om t.ex. kläder för länge sedan innan själva inbjudningarna kommit ut, och då tänkte de att de därmed visat att de ville komma, eller att en av dem är vår fotograf och hon därmed glömde säga att hon (som var självklar) och hennes man kom. En var även att inbjudan kommit bort, så var inget konstigt att vi fick ringa och fråga. Så bättre att höra efter, i vårt fall ska ju alla de 7 som inte svarat komma, så hade man räknat bort dem hade det blivit jättedumt sen när de dykt upp!!!

Svar på tråden Gäster som inte svarat på inbjudan