• MajaStina

Hjälp med noter!!!

Är i desperat behov av hjälp av alla er musikaliska förmågor därute!!!

Har hittat ett underbart stycke musik jag vill ha i kyrkan, men hittar inga noter till låten! Bara ska ha den låten med om det så ska vara utan musik!! Har hittat ackord men vill gärna ha noter oxå så kantorn kan spela piano samtidigt som min bror ska kompa på gitarr och en väninna sjunger.

Låten heter Lyckorus av Elin Sigvardsson

">

Finns det någon som kan hjälpa mig? Jag tycker jag letat överallt!! Kan man ta ut noter själv om man har riktigt musikalöra? Det förstår ni nog att JAG inte har iaf...

HJÄLP!!!

• Svar på tråden Hjälp med noter!!!
  • Vingilot

Ja man kan ta ut noter själv om man har musiköra, kan noter och allra helst har ett lämpligt datorprogram installerat. 

Men har ni hört med er kantor om hen kan ta ut noterna själv?

• BlåAugustibröllop

Vår kantor tar ut noter till den låten vi ville ha - och den är mycket "jobbigare" för det är flera intrument och den är mycket snabbare i takten.

• Cantaton

Fråga kantorn kan man givetvis alltid göra, men bli inte för besvikna om denne säger nej till uppdraget, då det på intet sätt tillhör arbetsuppgifterna. För vissa går det på ett kick och för andra kan det krävas rejält med arbete, beroende på hur stor vanan att ta ut låtar på gehör är. Men det en musiker TAR UT är ofta just ackorden, och dem har du ju redan? Vad är det som ska tas ut, tänker du? 

• dazzlinganddating

Vill du ha ett pianoarrangemang till eller vad ska pianot spela? För melodin tycker jag definitivt kan ligga enbart i sångstämman. Text och ackord och ett par genomlyssningar borde räcka för kantorn :)

• MajaStina

Okej, jag får helt enkelt fråga kantorn när vi får reda på vem det blir. Hoppas hon är villig att hjälpa till... Som jag skrev har jag själv inget musiköra så kanske kan hon med hjälp av accorden ta ut noter till pianot, vad vet jag.

Kan alltså bara hoppas på det bästa annars får det bara bli komp på gitarr. Meeen, den är ju sååå jäkla fin med hela arrangemanget... Hoppas, hoppas!!

Svar på tråden Hjälp med noter!!!