avund är en dödssynd....
och jag verkar ha fått en förbannelse över mig att behöva leva med det för resten av mitt liv!
fick nyss reda på att en gammal kompis ska gifta sig i september.. och visst var jag väl glad för henne, men samtidigt slog avundsjukan till! samma sak när en kompis gifte sig för några år sedan, dom var väl ihop i ett år och så PANG, skulle dom gifta sig..
jag tycker det är så orättvist ibland! jag känner mig samtidigt fånig och otacksam över livet, men känns ofta som att, här har jag och min fästman varit ihop i massor av år, vi har kämpat oss igenom både eld och vatten för att ta oss dit vi är nu, och min högsta dröm just nu är att gifta sig med honom, men ne.. han vill inte, han är inte redo, han tycker det är för dyrt (fast jag pressar priserna så långt jag kan) så.. för att jag älskar honom så mycket, så respekterar jag och accepterar jag det och får vänta, medan andra, kompisar och bekanta, är ihop i några månader och så PANG, barn och bröllop och hela fadderuttan! (avundsjukan gäller även barn, ibland, beroende på vem det är som fått) visseligen har jag bara varit i laglig giftasålder i 3 år.. men ändå!(vi har varit ihop i drygt 6år)
det börjar kännas som att.. om vi gifter oss typ om 3 år, då kommer folk tro att vi gör det bara för att det knakar i fogarna och vi försöker pussla ihop förhållandet genom att gifta oss..
jag VILL inte känna avund, men jag kan inte låta bli... och tycker det är jättejobbigt.. ville bara gnälla av mig lite, och kanske be om råd..