• MissBroccoli

Hjälp med frisyr

Hej!
    Jag behöver hjälp. Kan inte bestämma mig alls för hur jag vill ha håret på bröllopsdagen och jag hade tänkt göra hårsmycke/tiara själv så jag behöver komma fram till något snart...
    Jag har självlockigt hår så frisyrer/uppsättninger är svårt för håret gör lite som det själv vill.
    Det jag funderar på är att göra ett diadem/tiara liknade bilden men med gröna(grönt är tema färgen) och vita pärlor, silver eller silverfärgad metall, kanske nån sten i grönt eller vitt.
    På fotot har jag inga produkter i håret så lockarna är inte så fina som de kan vara. Jag ska även färga håret innan den stora dagen, blir nog blond igen :) 
    .
    Eller så vill jag göra ett gäng löv att fästa med hårnålar och då tänker jag mig att håret på ena sidan är uppsatt och resten är utsläppt. Hittar inga bra bilder men ni förstår säkert vad jag menar. Så här ser löven ut, dessa är halsband men jag kan göra fler att fästa i håret

Eller så gör jag helt enkelt en kombo, fäster några löv på ena sidan av diademet och lite pärlor i grönt och vitt. Har för många alternativ känns det som....

Så här ser klänningen ut

Det hela sker i september, cermonin är borgerlig och enklare. Inte så mycket traditionellt bröllop. Är själv förvånad över att det blev en vit klänning men den känndes väldigt passande när jag sprang på den i våras :)
    Har inte bestämt andra smycken men bli det mycket i håret blir det inget eller väldigt litet halsband.

Vad tycker ni? Kom med åsikter och förslag!!!

• Svar på tråden Hjälp med frisyr
  • Chicita

Jag skulle kört på halvuppsatt och lite lockigt med löven i håret på något sätt.
    Och sen samma löv som halsband, men tillsammans med lite gröna stenar/ pärlor Glad 

• aniara

Jag ska inte säga vad du kommer passa i TS eftersom jag inte har erfarenhet av lockigt hår, men jag tror som Chicita att halvuppsatt blir finare än helt utsläppt. Googla "half updo curly hair" så har du massor med bilder där.

• MissBroccoli

Tack för tipsen. sökte lite men de allra flesta frisyrer som kommer upp bygger på lugg och det går absolut inte :P Men lite inspiration går ju å hitta.

Tycker själv att det vore kul med nån typ av uppsättning, det känns finare på nåt sätt.

Får nog ta å löda på öglor på de där löven å leka lite med hårnålar nån dag å se vad som känns bra :)

Svar på tråden Hjälp med frisyr