Helt omöjligt att tipsa om färger och så eftersom jag inte vet om du är "varm" eller "kall". Om du vill ha neutral make-up eller mer färg. Men är kommer mina favoriter.
Underlag - FACE Tinted Mineral Moisturizer. Jag tycker den är helt outstanding. Enkel, lätt, täcker där det behövs men utan att det "täcker" (mina fräknar syns fortfarande). Man får en väldigt fräsch hy av den.
Rouge - Just nu gillar jag
Make-up stores Sea Shell ( som jag höjer upp med lite bronzing puder). Den ger lagom mycket gärg.
Ögonskugga - FACE har väldigt många fina basfärger, och de sitter som berget. Framförallt om du använder en primer innan. Deras matta skuggor
Njutbar och
Angel pink är fina, och vill du få upp en liten lyster kan du skugga in lite av
Pearl Shaddow nr 30.
Vill du ha en ögonskugga med lite mer färg så tycker jag bättre om
Make-up store. De har mer pigment. Jag brukar använda FACE som bas och sedan hotta upp med med
Make-up store. Jag gillar färgen
Nox som har en guldig ton i sig.
Cotton candy är också fin men kallare.
Eyeliner - FACE Precision Eyeliner. Grymt enkel att jobba med.
Kajal - ska du verkligen ha både kajal och eyeliner?
Mascara - Jag tycker att
Helena Rubinstein Spectacular Extensions Mascara är helt oslagbar. Över huvudtaget är Helen Rubensteins mascaror väldigt bra. Det är bra borstar.
Läppglans - Jag gillar
FACE Nektar. Färgen som heter
Nyponros är grym. Annars är
Prästkrage somrig och ganska neutral.
Läppstift - Jag ska själv ha
FACE Matte Evita på min bröllopsdag. Grymt snygg färg. Men den är inte särskilt kyssäkta tyvärr. Men annars älskar jag
Chanel Rouge allure velvet. De läppstiften är helt underbara. Känns lyxiga och sitter helt ok. OM du inte är en van läppstiftsanvändare så kan jag varmt rekommendera FACE läppstift som heter saker med "
Veil". De är inte heltäckande/har mindre pigment. Så det är ett bra "nybörjarläppstift"
Nagellack - Om du verkligen vill ha ett traditionellt lack så skulle jag säga
OPI. Sitter sjukt bra och är (när man vant sig vid att det är lite tunnare än normalt) väldigt enkelt att få snyggt. Chanel gör också grymt bra nagellack.
Men annars rekommenderar jag
Shelllack. Det är ett gelebaserat nagellack. Så du måste gå till någon och få det gjort men sen sitter det hur länge som helst (flera veckor). Jag gör det med jämna mellanrum på händerna men jämt på fötterna. En gång i typ börjahn på sommaren och sen har man fina målade tår hela sommaren :) Skönt att slippa att tänka på flagnande nagellack under bröllopsdagen.
Hoppas det hjälpte lite.