• Drömbröllop12

Ni som kan smink! Hjälp av val av produkter inför bröllopssminkning!

Hej!

Jag har bestämt mig för att sminka mig själv då jag är ganska duktig och vill se ut som mig själv på dagen.

Men skulle vilja ha tips på er som är duktiga på smink vilka produkter man ska välja.

Så om någon har ett grymt tips hör gärna av er.

Söker:

* Primer smashbox är ävl ändå bäst..?

* Underlag - Hjälp sökes! Ska man välja färgad dagkräm, lätt foundation, pressat puder eller mineral?

* Rouge funderar jag på ID, fint skimmer och härliga färger

* Fin/välsittande rosa ljusrosa ögonskugga? MUS? Face?

* Bästa eyelinern, anväder aldrig eyeliner så det blir en utmaning....

* Kajal?

* Bästa mascaran - dior diorshow är ju grym...

* Till läpparna?

* Nagellack?

Alla tips är varmt välkomna Även på sminkteknik osv.

• Svar på tråden Ni som kan smink! Hjälp av val av produkter inför bröllopssminkning!
  • Tokig
    Helt omöjligt att tipsa om färger och så eftersom jag inte vet om du är "varm" eller "kall". Om du vill ha neutral make-up eller mer färg. Men är kommer mina favoriter.

Underlag - FACE Tinted Mineral Moisturizer. Jag tycker den är helt outstanding. Enkel, lätt, täcker där det behövs men utan att det "täcker" (mina fräknar syns fortfarande). Man får en väldigt fräsch hy av den.

Rouge - Just nu gillar jag Make-up stores Sea Shell ( som jag höjer upp med lite bronzing puder). Den ger lagom mycket gärg.

Ögonskugga - FACE har väldigt många fina basfärger, och de sitter som berget. Framförallt om du använder en primer innan. Deras matta skuggor Njutbar och Angel pink är fina, och vill du få upp en liten lyster kan du skugga in lite av Pearl Shaddow nr 30.
    Vill du ha en ögonskugga med lite mer färg så tycker jag bättre om Make-up store. De har mer pigment. Jag brukar använda FACE som bas och sedan hotta upp med med Make-up store. Jag gillar färgen Nox som har en guldig ton i sig. Cotton candy är också fin men kallare.

Eyeliner - FACE Precision Eyeliner. Grymt enkel att jobba med.

Kajal - ska du verkligen ha både kajal och eyeliner?

Mascara - Jag tycker att Helena Rubinstein Spectacular Extensions Mascara är helt oslagbar. Över huvudtaget är Helen Rubensteins mascaror väldigt bra. Det är bra borstar.

Läppglans - Jag gillar FACE Nektar. Färgen som heter Nyponros är grym. Annars är Prästkrage somrig och ganska neutral.

Läppstift - Jag ska själv ha FACE Matte Evita på min bröllopsdag. Grymt snygg färg. Men den är inte särskilt kyssäkta tyvärr. Men annars älskar jag Chanel Rouge allure velvet. De läppstiften är helt underbara. Känns lyxiga och sitter helt ok. OM du inte är en van läppstiftsanvändare så kan jag varmt rekommendera FACE läppstift som heter saker med "Veil". De är inte heltäckande/har mindre pigment. Så det är ett bra "nybörjarläppstift"

Nagellack - Om du verkligen vill ha ett traditionellt lack så skulle jag säga OPI. Sitter sjukt bra och är (när man vant sig vid att det är lite tunnare än normalt) väldigt enkelt att få snyggt. Chanel gör också grymt bra nagellack.
    Men annars rekommenderar jag Shelllack. Det är ett gelebaserat nagellack. Så du måste gå till någon och få det gjort men sen sitter det hur länge som helst (flera veckor). Jag gör det med jämna mellanrum på händerna men jämt på fötterna. En gång i typ börjahn på sommaren och sen har man fina målade tår hela sommaren :) Skönt att slippa att tänka på flagnande nagellack under bröllopsdagen.

Hoppas det hjälpte lite.
  • mariefarah se

Hej hej! Jag rekomenderar att du lägger en grundlig bas ( flytande foundation, concealer och ett finmalet löspuder)för ett hållbart resultat. Make up store har en bra matt foundation i flytande form, Helena Rubenstein har en fantastisk concealer och därefter ett finmalet löspuder ifrån Make up store el Face. Färg får man prova sig fram, men det ska vara ton i ton med käken. Lycka till! Marie

• MrsH

Jag tycker Chanel Perfection Lumiére är bäst som underlag, den sitter och man får porslins hy:)

• CarolinZ

Gällande eyeliner så sitter Maybellines gelliner som berget. Man köper alltså en förpackning med en liten burk krämig eyeliner, och en separat pensel (men de ligger i samma förpackning, om du förstår vad jag menar). Superbra, rinner inte, och håller för allt.

Annars kan jag rekommendera Makeup Stores Liquid liner, det är en penna med filtspets, blir suuuperfina tunna linjer, och den sitter riktigt bra. Lätt att måla med även om man inte är supervan.

Eliasabeth Arden har också en lipfix som får läppstift och gloss att sitta bättre och inte flyta ut. Om man vill ha ett läppstift med lite mer färg måste jag också rekommendera NIVEAS ofärgade läppenna. Den blir helt genomskinlig på läpparna men hjälper till att hålla allt på plats. Ovärderlig för nån som mig, som älskar röda läppstift....

• JuliBrud89

Jag skulle absolut rekomendera mineralpuder! I løs form, som du jobbar gott in i huden med runda rørelser tills du ær førnøjd! (Ha såklart en bra fuktkræm och anpassad primer). Skillnaden på løspuder och fast ær att den løsa måste man arbeta in mer, men den sitter længre eftersom man får den ordentligt in i huden. Med en fast ær det fortare att det lægger sig utanpå och kan "ramla" av fortare. (mineralsmink ær krossade stenar) och på fen fasta ær mineralerna lite større =) 

Jag jobbar på en spafrisør/skønhetssalong dær vi sælger id. (nu heter dom bare minerals) och så anvænder vi Glo minerals. Båda ær helt super =) 

Lycka till! 

Svar på tråden Ni som kan smink! Hjälp av val av produkter inför bröllopssminkning!