• Blivande fru S L

Gravyr i ringen - hur gör ni?

Har lite frågor om hur ni gör med ring-gravyr

Gör ni gravyr i ringarna/ringen innan bröllopet med datum, eller efter?
    Vi köpte varsin förlovningsring efter förlovningen och då blev det enkelt att gravera namn och datum efter. Men när gör man detta för vigselringen?
    Och min blivande man ska "bara" ha sin förlovningsring. skriver man två datum i den? Hur gör ni?

• Svar på tråden Gravyr i ringen - hur gör ni?
  • MalinF

Jag har precis köpt min vigselring och redan ingraverat namn och datum i den. Min blivande ska också bara ha förlovningsringen. I den står redan förlovningsdatumet, vi ska inte gravera in vigseldatumet i den.

• Pyttsan

Vi graverar innan bröllopet, det är nog det vanliga, man brukar få lämna in sina ringar för putsning och gravering ca 1-2v innan bröllopet, så glänser de alla lika mycket. I synnerhet om man har två ringar, så vill man putsa upp den gamla ringen. 

Min fästman kommer bara att ha en ring, men vi graverar in bröllopsdatumet i den också, så i hans ring står det Mitt namn+förlovningsdatum och vigseldatum.

Min vigselring är så smal så vi överväger att inte gravera den alls, då gravyren kommer att gå från kan till kant, alternativt skicka den till handgravering, men då kostar det och den måste skickas. 

• paet

Min fästman ska ha sin gamla förlovningsring, i den har han just nu ingraverat mitt namn och datumet vi förlovade oss. Nu ska han fylla på med vigseldatumet också. Så ska lämna in den nästa vecka. Kostar 200:- hos guldfynd och tar cirkus 5 dagar.

• AnnLi

Vi har inga förlovningsringar, bara varsin vigselring. I de står det "namn hjärta namn", inga datum.

Svar på tråden Gravyr i ringen - hur gör ni?