• Anonym (Synlig skalp)

Tunnhårig =(

Vet inte om det här hör hemma här eller på BT överhuvudtaget men måste få lite tips och idéer inför vårt bröllop i höst.

Jag har efter graviditet, amning och mkt stress på jobb tappat en massa hår, har alltid haft tunna och många hårstrån men nu är de tunna och få. Detta gör att min "automatiska" mittbena har blivit väldigt tydlig och hårbotten syns väldigt tydligt. Det är verkligen inte vackert!!

Jag har provat svindyra Priorin, funkar inte alls. Har kollat på Clip-on och på hårfiber men vet inte.

Någon som har tips att komma med så tar jag tacksamt emot dem!!

• Svar på tråden Tunnhårig =(
  • Godis

Testa Ricinolja. Finns på apoteket. Applicera i håret. Låt verka i 45min, tvätta håret därefter.

Lycka till!! 

• Anonym (Synlig skalp)

Tack för tipset, är beredd att testa det mesta så blir ett besök på apoteket i morgon!

Godis skrev 2012-06-28 21:16:51 följande:
    Testa Ricinolja. Finns på apoteket. Applicera i håret. Låt verka i 45min, tvätta håret därefter.

Lycka till!!
  • Chicita

Clip-ons sliter jättemycket på håret. Bättre att göra en riktig hårförlängning om du vill ha det mer permanent.
    Om det enbart är för bröllopsdagen så funkar clipons riktigt bra däremot.

Men annars brukar håret upplevas tjockare när man färgar det.
    Prata med en frisör så kan dom ge dig råd specifikt för ditt hår och ditt problem.

Scilica (eller hur det stavas) som finns på hälsokosten brukar också sägas vara bra om man har tunnt hår 

• Annamolly

Detta ar mycket vanligare an man tror, jag har ocksa haft det problemet men det aterhamtade sig. Dessutom ar det normalt att man far tunnare har med aren, och speciellt dar man 'dragit' mycket, dvs i benan eftersom det ar dar den mesta tyngden hamnar nar man satter haret i en svans. Klipp upp haret i kortare lager och byt bena sa du inte tynger ner pa exakt samma stalle som innan, och ha inte tajta hastsvansar eller uppsattningar. Forsok lata bli att katastro-tanka om detta. Jag fick total panik forst men nar jag hade haft det ett tag sa kande jag att nej, jag har fortfarande ett vackert ansikte och en frisk och stark kropp och lite tunnare har ar faktiskt inte hela varlden. Det var ju inte sa att jag hade utslag over hela ansiktet eller att mina tander hade trillat ut. Lite tunt har ar ingen katastrof! Det ar sakert tillfalligt dessutom!

• Anonym (Synlig skalp)
    Chicita skrev 2012-06-28 21:26:28 följande:
    Clip-ons sliter jättemycket på håret. Bättre att göra en riktig hårförlängning om du vill ha det mer permanent.
    Om det enbart är för bröllopsdagen så funkar clipons riktigt bra däremot.

Men annars brukar håret upplevas tjockare när man färgar det.
    Prata med en frisör så kan dom ge dig råd specifikt för ditt hår och ditt problem.

Scilica (eller hur det stavas) som finns på hälsokosten brukar också sägas vara bra om man har tunnt hår
    Färg och jag är bästa vänner ;) Önskar emellanåt att jag var "modig" och vågade färga håret ljust, då borde det ju vara mindre synligt hur tunnt håret egentligen är. Men Silica, var det inte det som det sas göra så att allt håret ´på kroppen började växa mer än vanligt :-/ ?
  • Chicita
    Anonym (Synlig skalp) skrev 2012-06-28 21:44:13 följande:
    Färg och jag är bästa vänner ;) Önskar emellanåt att jag var "modig" och vågade färga håret ljust, då borde det ju vara mindre synligt hur tunnt håret egentligen är. Men Silica, var det inte det som det sas göra så att allt håret ´på kroppen började växa mer än vanligt :-/ ?
    Jag har inte provat det själv.
    Men jag tror att det är svårt för pillret att bestämma att bara håret på huvudet ska växa, utan det stimulerar nog hårväxten allmänt ja...
    Men jag har svårt att tänka mig att det skulle bli någon jätteeffekt. Kanske att man får raka benen lite oftare och plocka ögonbrynen oftare *typ* Flört 

Min hårfärg kommer också på flaska Oskyldig 
  • Anonym (Synlig skalp)
    Chicita skrev 2012-06-28 21:47:19 följande:
    Jag har inte provat det själv.
    Men jag tror att det är svårt för pillret att bestämma att bara håret på huvudet ska växa, utan det stimulerar nog hårväxten allmänt ja...
    Men jag har svårt att tänka mig att det skulle bli någon jätteeffekt. Kanske att man får raka benen lite oftare och plocka ögonbrynen oftare *typ* Flört

Min hårfärg kommer också på flaska Oskyldig

Hahahahaha ja och hur roligt är det ;)

Får nog acceptera att det inte finns någon mirakelkur.

satt och kollade ett klipp från TV4, där "hårfiber gör succe hos Malou", var verkligen inte snyggt och inget jag vill betala 500 kr för och måste göra om varje gång jag tvättat håret

• Chicita
    Anonym (Synlig skalp) skrev 2012-06-28 21:53:49 följande:

Hahahahaha ja och hur roligt är det ;)

Får nog acceptera att det inte finns någon mirakelkur.

satt och kollade ett klipp från TV4, där "hårfiber gör succe hos Malou", var verkligen inte snyggt och inget jag vill betala 500 kr för och måste göra om varje gång jag tvättat håret

Nej några mirakel tror jag inte på...

Har hört så mycket om det där med ricinoljan så jag började googla.
    Mitt hår är så långt att jag sitter på det så självklart slits det. Tänk om det hade kunnat växa 5 cm i månaden som vissa hävdar. Då hade jag kunnat klippa av 10 cm varannan månad och haft helt nytt fräscht hår om inte allt för länge liksom. För då växer det ju fortare än det hinner slitas Flört  (i princip).

Men tydligen ska ricinoljan vara svår att tvätta ur, så man måste tvätta håret väldigt hårt (vilket sliter på håret) och man ska kunna få mjäll och exem som en bieffekt.
    Och dessutom för oss som färgar så ska det dra ur färgen ur håret väldigt fort tydligen...
    Men många berättar om nya fjun som bildas relativt fort. Synbart inom en månad.
    Men för någon riktig effekt lär man hålla på minst ett halvår skrev flera...
  • Anonym (Synlig skalp)
    Chicita skrev 2012-06-28 22:33:42 följande:
    Nej några mirakel tror jag inte på...

Har hört så mycket om det där med ricinoljan så jag började googla.
    Mitt hår är så långt att jag sitter på det så självklart slits det. Tänk om det hade kunnat växa 5 cm i månaden som vissa hävdar. Då hade jag kunnat klippa av 10 cm varannan månad och haft helt nytt fräscht hår om inte allt för länge liksom. För då växer det ju fortare än det hinner slitas Flört (i princip).

Men tydligen ska ricinoljan vara svår att tvätta ur, så man måste tvätta håret väldigt hårt (vilket sliter på håret) och man ska kunna få mjäll och exem som en bieffekt.
    Och dessutom för oss som färgar så ska det dra ur färgen ur håret väldigt fort tydligen...
    Men många berättar om nya fjun som bildas relativt fort. Synbart inom en månad.
    Men för någon riktig effekt lär man hålla på minst ett halvår skrev flera...

Jo jag har googlat runt jag med, finns mkt som talar både för och emot. Tror jag ska ta en sväng till både hälsokostbutiken och apoteket imorgon och se om de har några tips.

Oj, blir lite avis på din längd på håret, hade det så när jag var liten men har på senare år varit mer eller mindre kortklippt. Nu är det dock på utväxt inför bröllopet så frissan har något att jobba med =)

Svar på tråden Tunnhårig =(