• Amwi

Hår accessoarer och vilka skor ?

Min klänning kom från Kina idag.
    I'm in love! Känns helt rätt och verkar sitta som ett smäck.
    Underbart! Orolig har jag varit men helt utan anledning.

Men nu letar jag ju hår accessoarer?
    Vart hittar jag sådant?
    Är ute efter något diadem-aktigt med mycket "spret" på. Pärlor/fjädrar/whatever.
    Tips ?

Vad har ni för skor till klänningen och vart hittade ni dom?
    Jag har "välsignats" med stora, breda fötter och en hög fotrygg. Inte så lätt att hitta skor alla gånger oavsett sort. Är det "lag" på att ha en vitare snygg sko till klänningen? Leker med tanken på att ha något i färg som går igen i mannens klädsel t.ex. 

• Svar på tråden Hår accessoarer och vilka skor ?
  • Xelina

jag har precis beställt de här skorna
     Customized Strappy Satin Latin/Ballroom Performance Sandals (More Colors) så du behöver ej ha vita "traditionella skor 

• Chicita

Jag köpte mitt pannsmycke från Kerstin Kallin och hon gör även på beställning om du inte hittar precis det du vill ha där.

När det gäller skor så skulle jag säga att A och O är att dom är bekväma.
    Sen kan du ha vilken färg eller modell du vill Solig 

• Green

Jag kör på låga cerise skor i mocka (eller imitation) från skopunkten. Så det är långt ifrån vita och diskreta Skrattande
    Bättre att hitta bekväma och praktiska skor än snygga men uthärdliga i max två timmar!
    Jag älskar höga klackar men med vigsel och fest på gräsmattan så säger förnuftet något annat.

• daniiel

Vad roligt att du är nöjd med klänningen! :)

Allt möjligt kul för håret kan du hitta på etsy.com tex de nedan
    www.etsy.com/listing/76319719/gold-headband-gold-hair-flowers-bridal
    www.etsy.com/listing/86442271/ivory-bridal-headband-wedding-headpiece
    www.etsy.com/listing/78737285/ivory-lace-bridal-headband-elegant&ga_search_query=bridal+headband&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=ZZ&ga_min=0&ga_max=0&ga_ref=auto3&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmadebridal+headband
    www.etsy.com/listing/103267214/vintage-rhinestone-bridal-feather&ga_search_query=bridal+headband+feathers&ga_order=most_relevant&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=ZZ&ga_min=0&ga_max=0&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmadebridal+headband+feathers
    www.etsy.com/listing/91235074/feather-headband-bridal-flower&ga_search_query=bridal+headband+feathers&ga_order=most_relevant&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=ZZ&ga_min=0&ga_max=0&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmadebridal+headband+feathers
    www.etsy.com/listing/100041254/vintage-inspired-shabby-upcycled-fabric&ga_search_query=bridal+headband+feathers&ga_order=most_relevant&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=ZZ&ga_min=0&ga_max=0&ga_page=2&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmadebridal+headband+feathers

Ja, det finns ju ungefär hur många som helst. Jag vet ju inte vilken stil eller färg du är ute efter. Kika på tex Glitter annars, de brukar ha sånt där också :) Nelly hade också ett par
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/accessoarer/accessoarer-%C3%B6vrigt/nelly-accessories-384/precious-headdress-385404-1/
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/accessoarer/accessoarer-%C3%B6vrigt/nelly-accessories-384/chic-headdress-385406-67/
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/accessoarer/accessoarer-%C3%B6vrigt/nelly-accessories-384/chic-headdress-385406-29/
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/accessoarer/accessoarer-%C3%B6vrigt/nelly-accessories-384/luxurious-headdress-385408-133/
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/accessoarer/accessoarer-%C3%B6vrigt/nelly-accessories-384/luxurious-headdress-385408-46/

När det gäller skor så håller jag med Chicita, välj först och främst ett par skor du tycker är bekväma och som du kan gå i. Det är inte roligt för dig alls, eller ser bra ut för de andra, om du knappt kan gå under dagen pga skavsår eller för höga klackar tex. Du kan välja vilka skor du vill :) Rosa, lila, gröna, glittriga, pumps, sandaler, ballerina osv, det är helt upp till dig. Jag tycker ju att det kunde vara kul om tex håraccessoaren och skorna matchar i någon härlig färg :)

Svar på tråden Hår accessoarer och vilka skor ?