• Anonym (nedstämd...)

Porerna "äter upp" mitt smink! Va ska jag göra?

...Varje gång jag lagt på foundation ser jag ut som en prickig korv! 
    Vad är det som är fel?
    Sminket liksom sjunker in i porerna och det ser så läbbigt ut...

Är det på grund av foundationen? Pudret? Cremen? Rengöring?
    Vad kan jag göra?

Tar tacksamt emot alla tips! 

• Svar på tråden Porerna "äter upp" mitt smink! Va ska jag göra?
  • MrsH

Använd en primer under sminket så sitter de bättre och "ramlar" inte av:)
    Testa Smashbox photofinish de är den bästa :) 

• SkövdeSophie

Mitt tips är ju att sluta använda foundation... Eller gå till en sminkbutik och be om råd.

• jessik

Uschhh vad jobbigt vet exakt hur du känner dig. Jag hade samma problem, jag skämdes för att visa mig utan min smink och varje gång jag vaknade sminkade jag mig för att min kille skulle inte se min fula ansikte. Det var hemskRynkar på näsan.
     Jag gick till vårdcentralen och så skickade de ett jätte bra kräm som heter DUAC. Den är jätte bra jag rekomenderar den.Efter en vecka började jag se resultat. Nu är jag super nöjd och kan verkligen ta hand omm min ansikte. prova den Lycka till!

• BeccaBus

Nu har du kanske ett allvarligare problem än jag men tidigare när jag la på min foundation så gjorde jag det med fingrarna eller med en svamp. resultatet blev alltid att porerna syntes ganska mycket.

Fick tipset att köpa en foundationborste och det har fungerat superbra för mig och min hy ser mycket mer jämn ut, även på näsan där jag har värsta kratrarna  

• Anonym (nedstämd...)

Tack för era tips, ska se va jag kan göra...

• JuliBrud89

Først och fræmst en bra fuktighetskræm, sen en primer anpassad din hud, sen mineralpuder. Då slipper du attsminket glider av porerna :) Jag jobbar på frisør-spa-skønhets salong, dær anvænder vi bara mineralsmink från Glo minerlas och bare minerals. Du hittar næstan inte bættre produkter :) Till ansiktsbehandlingarna och hudvård har vi dermalogica :)

• Anonym (nedstämd...)

Har funderat på mineralsmink men har hört att även det, liksom smink med spf, ger ljus lysande hy på bilder... om man nu tänker på bröllopsfoton och liknande... men va vet jag?

• JuliBrud89

Næ det kan jag inte tænka mig! Vi anvænder en "veil" som finnish før att få extra lyster i ansiktet. Speciellt nær man ska vara med på bild! Om du ska sminka dig hos en makeup artist eller liknande så vet hon/han helt sækert :) Eller kanske du redan ær gift?..

• MrsH

Mineral smink reflekteras i ljuset från blixten när man fotas:) 

Svar på tråden Porerna "äter upp" mitt smink! Va ska jag göra?