• lillama

Jag e nervös! Är/va ni de oxå?

Behöver bara skriva av mig lite.
    Vi skickade ut våra inbjudningar i fredags så imon landar dom i allas brevlådor och jag är sjukt nervös.
    Ingen har vetat om att vi ska gifta oss, vi har haft den hemligt hela tiden : )
    Ojoj va ja e nervös, vet att vi kommer få både glada och negativa reaktioner..

Någon mer än jag som e närvös för hur folk ska reagera på erat bröllop?

Hur reagerade era nära och kära på att ni skulle gifta er?

• Svar på tråden Jag e nervös! Är/va ni de oxå?
  • daniiel

Nej, vi var inte ett dugg nervösa över den saken. De flesta av våra nära och kära har bara gått och väntat på det :P Det kom nog inte som någon överraskning för någon när de fick reda på det. Vi försökte dock inte hålla det hemligt före inbjudningarna, utan ganska många visste om det redan innan. Det var inte direkt så att vi blev överösta av glada tillrop och liknande, utan de flesta bara konstaderade att "äntligen!" med ett leende på läpparna :)

Hoppas ni ska få glada och trevliga reaktioner :) Och får ni negativa, lägg ingen vikt vid det. Spendera er tid och energi på de som är glada för er skull!

• Chicita

Vi fick i princip inga reaktioner alls...
    Bara en negativ, och det var ena tärnan (som sen inte ens kom på bröllopet) och hennes familj.
    Makens bröder med flickvänner var jätteglada och hans föräldrar lite svårlästa Flört 

Min släkt tyckte väl "jaha, är det dags nu"... lite så där blasé Flört 

• Tokig

Inte nervös men väldigt förväntansfull. Tyvärr kommer det ju inte så många reaktioner som man hoppas och det dröjer ju innan OSA börjar droppa in.

Men det är väldigt roligt när de kommer...

• lillama

oki.
    ja de e kanske som Tokig skriver, man e nog förväntansfull.

Nä dom negativa kommentarerna kommer vi bara lägga bakom oss. Vet att vi inte kommer få reda på dom direkt så utan de e genom min mamam isf. Ja syftar på mina systrar (äldre än mig) som ja tror kommer ge negativa kommentarer. Men de får man väl leva me.
    Vi gifter ju inte oss för deras skull precis.

Min mamma har väl misstänkt de men ja har nekat de hela tiden : )

• SkövdeSophie

Vi fick mycket mindre reaktioner än vi hade väntat oss. Vi trodde att våra vänner som inte visste att vi skulle gifta oss skulle höra av sig och säga grattis. Så var inte fallet. Flera som fortfarande inte hört av sig nu en månad efter att de fått inbjudan. 

• lillama

Breven landade i allas brevlåda idag o vi har bara fått grattis o va kul. Dock är de bara min mamma & pappa, en av mina systrar och en god vän på sambons sida har hört av sig som varit bjudna : )

Svar på tråden Jag e nervös! Är/va ni de oxå?