• Anonym

Han visade en ny sida i sängen

För ett par veckor sedan gjorde min pojkvän något som verkligen förvånade mig. Vi hade analsex, och hade redan tidigare pratat om att jag var lite osäker på om jag gillade det. Och även att det kunde göra ont för mig. Han var förstående för det. Han initierade att vi skulle ha det igen, och det var väl ok för mig. Men efter ett tag ville jag att han skulle ta det lite lugnare så jag sa då "gör det inte så hårt". Han svarade med: "jag måste göra det hårt just nu". Det förvånade mig oerhört mycket... Han har varit förstående och försiktig när det gäller sex men nu visade han något annat som jag inte riktigt kan få grepp om.

• Svar på tråden Han visade en ny sida i sängen
  • Anonym

Prata med honom om hur du uppfattade det...!

• JuliBrud89

Hmm.. Han måste væl ingenting? Om du ber honom ta det lugnare, så SKA han gøra det! Inte komma med.en sån kommentar. Jag hade blivit arg som ett bi :(

• gbg2012

lite obehagligt tycker jag. Hade pratat och undrat vad snubben menar! När det gäller analsex just är det viktigt att killen inte är för hårdhänt speciellt om tjejen inte vill, hade en vän som fick jäteont och började blöda. Jag blev skitarg när jag hörd det!! Lite varningsklocka för mig...

prata ut ordentligt och ta reda på var han står!!  

• Anonym

Du måste prata med honom! VÄLDIGT respektlöst och obehagligt agerande av honom.
    Hur betedde han sig efteråt,bad han om ursäkt..verkade ångerfull?

• Anonym (förstår dig.)

Det är många killar som har fantasier kring analsex, mycket säkert pga porrfilmer osv. Analsex kan vara en mycket trevlig upplevelse både för tjejen och killen om det genomförs på rätt sätt. Om det däremot görs fel så kan det orsaka stora skador en del som kanske i slutänden inte går att göra något åt som tex inkontinens.

Det är som tidigare inlägg så bör du nog prata med din pojkvän. Kan det vara så att han helt enkelt inte förstod att han gjorde fel / gjorde dig illa. Jag förstod att du sa till honom att ta det lugnt men han kanske inte har full koll på hur man ska gå tillväga för att genomföra analsex på ett säkert och bra sätt.

Det är oerhört viktigt att kvinnan eller den som ska bli penetrerad är avslappnad och inte spänner sig, om man tror att det ska göra ont så är det klart att man inte kan slappna av. Det är bra att använda någon typ av glidmedel, eller tex barnolja. Smeka kring anus med ett finger till att börja med och sedan försiktigt penetrera och töja ut så att ringmuskeln ( en stark muskel som förhindrar att man bajsar i byxan helt enkelt) blir avslappnad. När mannen fört in ett finger så kan han pröva med två fingrar. Hela tiden mjukt och försiktigt. Därefter om kvinnan tycker att det känns skönt och hon är avslappnad så kan han förska penetrera försiktigt med sin penis. Det finns även buttpluggs och dildos som är speciellt anpassade till analen.

Tror det är oerhört viktigt att ni pratar ut om detta. Vet ej hur öppna ni är mot varandra men det är så mycket som kan bli fel om man inte reder ut saker och ting. Kanske har han andra fantasier eller om du har det som ni kan testa. Finns inget som är fel så länge båda känner att det är ok. Du var ju villig att testa analsex, men mycket troligt så var det säkert lite okunnighet från hans sida som gjorde att han sa som han gjorde. Det ska inte göra ont om man gör på rätt sätt. Analsex kan som jag tidigare sa vara mycket trevlig upplevelse även för kvinnan. En tanke som jag hade i början är " jaha tycker han inte jag är tillräckligt trång och skön då eftersom han vill ta mig där? " Men jag har nu förstått att dels att det är känslan av att det är lite extra kinky..och även att det känns lite annorlunda mot sex vaginalt. Om jag förstår det rätt så klämmer det åt ganska hårt vid själva inträngningen medan vaginalt så har dom en tight känsla hela vägen så att säga..

Sex är helt underbart och jag har själv på senare år börjat experimentera med lite andra saker. Ganska avancerat emellanåt. Men det är som jag tidigare skrev oerhört viktigt att ni båda är på det klara med vad ni vill. Att ni är öppna mot varandra. I början kan det vara svårt att fråga att vara rak och säga vad och hur man vill ha det. Försök lägg eventuell blyghet och prydhett åt sidan.. säg rakt ut vad du tycker. Spec om det är lite annorlunda mot vad man är van vid. Du har sett en ny sida av din pojkvän, försök prata med honom försök klargöra vad som hände, varför han sa som han gjorde .

Märk väl jag försöker inte skapa ursäkter eller säga att det han sa var ok. Hjälper inte heller att bli arg, du känner dig förvånad kanske lite sviken. Det finns många både män och kvinnor som har fantasier och som sagt var det är helt ok om ni är på samma våglängd. Det kan också vara så att din pojkvän har fantasier som du aldrig skulle kunna tänka dig genomföra.. men det kan ändå vara viktigt att prata om dom. Personligen så skulle jag aldrig kunna tänka mig analsex för ett antal år sedan, min partner penetrerade min anal när vi hade sex utan förberedelser eller förvarning..o när jag skrek till så sa han bara ooooooppps sorry det blev fel.Eller hur.. Det resulterade i att jag blev skrämd.. och låg och knep ihopa och kunde inte slappna av långt efteråt.. han försökte även vid flera tillfällen smeka mig där bak.. men jag litade helt enkelt inte på honom och tyckte att det inte var något för mig. Nu har jag en annan partner som vet hur man ska göra och som gör det på rätt sätt...och personligen så tycker jag det är underbart skönt. Det är även många män som tycker om att stimuleras i mellangården, kring anus och i analen. Tex med analkulor, som om dom dras ut snabbt i samband med att han är på väg att komma ger honom en utlösning som han aldrig tidigare upplevt :)

Ett långt inlägg.. men jag vet av egen erfarenhet hur det kan vara. Mitt råd är försök prata om det och red ut saker och ting. Om ni känner för det så kanske ni kan prova på " rätt sätt" vid något tillfälle, eller så låter ni bli men han måste respektera dina önskemål. Lycka till..

• Anonym

Herregud! Förstår att du blev väldigt upprörd. Det är verkligen jatteviktigt att han fattar att det där inte var acceptabelt. Jag tycker faktiskt att du ska be att få stoppa in en dildo i hans anus. Missforstå mig inte, det handlar inte om att 'ge igen', men jag tror inte att en man kan uppskatta hur utsatt och sårbar man är nar man blir penetrerad där, om han inte har varit med om det sjalv. Eller åtminstone att han gör det på sig sjalv, så att han liksom fattar hur ont det gör om man gör fel och hur man ska göra for att inte skada sig (eller dig) i baken. Om han totalvägrar skulle jag faktiskt undra vad han har for syn på sex, och på kvinnor i allmänhet. Det finns många porrskadade killar som inte fattar att porrstjärnor får betalt för att gora exakt det som riktiga människor oftast inte vill, av just den anledningen. 

• Anonym

PS. Med 'riktiga människor' menar jag i verkligheten alltså, inte att porrskådisar inte ar 'riktiga' människor.

• Anonym

Nej, efter att han sagt så så lät jag honom fortsätta utan protester... Och sedan har vi inte alls pratat om det. Jag blev så pass förvånad över vad han sa, så jag visste inte vad jag skulle säga eller göra. Kände mig mållös...

Jag tror inte att han missuppfattade mig. Jag var tydlig och även han. Men jag förstår inte vad detta kom ifrån. Han har inte gjort så tidigare. Och nu gör det att jag på allvar funderar över att göra slut. Jag berättade för en vän till mig som gick så långt så han sa att det kan räknas som att det gick över till våldtäkt. Jag vet inte om man kan kalla det det. Men vad det än var så var det något onormalt. Det som gör saken ännu konstigare är att jag bara någon timme dessförinnan var ledsen. Jag hade haft en mardröm där jag blivit våldtagen. Tyvärr har jag tidigare i mitt liv blivit våldtagen och det vet min nuvarande pojkvän om.

Ni har antagligen rätt i att vi behöver prata om det. Men jag kan föreställa mig att han förklarar bort det på något sätt. För mig känns det som något som inte kan förklaras bort... Om jag säger "inte så hårt" och han säger att han "måste göra det hårt nu", när han vet att jag är känslig för analsex, och när han vet att jag tidigare blivit våldtagen, och bara av den orsaken att man inte gör så mot NÅGON person... Då är det något fel?

• Anonym (va?)
    Anonym skrev 2012-07-03 01:43:24 följande:
    Herregud! Förstår att du blev väldigt upprörd. Det är verkligen jatteviktigt att han fattar att det där inte var acceptabelt. Jag tycker faktiskt att du ska be att få stoppa in en dildo i hans anus. Missforstå mig inte, det handlar inte om att 'ge igen', men jag tror inte att en man kan uppskatta hur utsatt och sårbar man är nar man blir penetrerad där, om han inte har varit med om det sjalv. Eller åtminstone att han gör det på sig sjalv, så att han liksom fattar hur ont det gör om man gör fel och hur man ska göra for att inte skada sig (eller dig) i baken. Om han totalvägrar skulle jag faktiskt undra vad han har for syn på sex, och på kvinnor i allmänhet. Det finns många porrskadade killar som inte fattar att porrstjärnor får betalt för att gora exakt det som riktiga människor oftast inte vill, av just den anledningen. 
    Alltså, ursäkta mig - men det här rådet med att "be att få stoppa upp en dildo i hans anus, annars skulle du faktiskt undra vad han har för syn på sex" tycker jag är förkastligt.
    För att vilja "ge" analsex behöver man ju inte vilja "ta emot" anal sex - och det utan att ha en störd syn på sex.

Men jag håller med om att det är svårt att vara medveten om hur utsatt och ömt det är kring analen om man aldrig blivit penetrerad där!

Till TS: din karl behöver inte vara porrskadad, dum i huvudet eller ha en vriden syn på kvinnor för att det här ska kunna hända. Som en annan anonym skrev lite högre upp, tror det är mer troligt att han inte vet hur man har analsex på bästa sätt - hur han ska göra för att det kan vara skönt för kvinnan också.

Jag älskar analsex, tycker det är galet hett men då har jag en man som också vet hur han ska göra, som lyssnar på mig och som gör precis så hårt eller så mjukt som jag ber honom om - för att han förstår hur känsligt det är.

Hoppas du och din karl löser det här, jag håller tummarna :) 
  • Anonym (förstår dig.)

Det är inte bara när man blir penetrerad i anus man är utsatt utan oavsett vad man gör när det gäller sex. Det viktiga oavsett vilka fantasier man har eller vart man fått dom irån så är kommunikation och sammspelthet det viktigaste. TS är om jag förstår det rätt förvånad över varför en kille som tidigare varit hänsynsfull och försiktig i sängen helt plötsligt säger och gör något som han aldrig gjort tidigare. Det hjälper inte att få honom att uppleva samma sak, om du inte med detta menar rent metaforiskt att försöka få honom att inse hur TS upplevde situationen.

Oavsett hur gammal man är eller hur länge man varit tillsammans så är kommunikation det viktigaste både i och utanför sängen. Att man som både man och kvinna ska kunna säga vilka fantasier man har, vad man tycker om. Något som jag tex personligen tycker om är att ha sex utomhus, spelar ingen roll vart eller om det finns risk att bli upptäckta- det tänder mig. Kankse är jag oxå "porrskadad" Min partner var (och är nog lite fortfarande) rädd att någon ska se oss och kan inte koppla av utan kollar hela tiden om någon kommer. Han har dock börjat vänja sig och tycker även han att det är sexuellt upphetsande. Jag tycker även om spanking, men då ska det göras på rätt sätt(- något som min partner aldrig gjort innan han träffade mig.) Dvs för det första när man har lust, och precis lagom hårt. Oerhört viktigt med kommunikation och tillit i det läget. Det är inte bara "horor" "porrstjärnor" eller skadade människor som experimenterar med sådant här... en väninna till mig tex vill bli biten och även spottad på. Kan tyckas att det är sjukt ( personligen så skulle jag aldrig vilja bli spottad på) men hon tänder på det. Det är en helt vanlig vuxen kvinna, ej blivit utsatt för för något märklig tidigare i sitt liv. Ej heller porrskådis eller liknande. Hon har fantasier och verkställer dom tillsammans med sin partner där hon känner sig trygg och vet att det inte kommer att gå överstyr. Har en manlig kompis som eftersom jag är ganska öppen pratat med mig om sex, han har berättat om sina fantasier, han har trots att han är fyrtio aldrig vågat fråga sin partner om hon vill testa. Han är rädd för att få en ståmpel på sig att han är märklig..och porrskadad. personligen tycker jag det är tråkigt. Varför kan man inte prata om sex och fantasier i ett förhållande när man förhoppningsvis delar allt annat? Min partner blev ganska förvånad hur frispråkig jag är när vi träffades, och han hade ganska bra koll på vad jag tycker om innan vi ens hade sex första gången, samma sak med mig jag visste vad han föredrog. Vårt sexliv är helt underbart ett givande och tagande. Där jag som kvinna var den mest drivande när det gäller mer avancerade saker, vilket ändrat sig lite nu då även han ger uttryck för fantasier.Jag måste dock tillägga att jag inte alltid varit sådan, var ganska försiktig nästan prydd när jag var yngre.

En sak som jag dock reagerar på är att allt yngre tjejer och killar testar mer avancerade saker i sovrummet mycket pga media och press från andra. Det är inte ovanligt att man i ganska tidig tonår då sexdebut är ganska ny funderar över analsex tex. (hade jag inte hört talas om när jag hade min sexdebut) Personligen så anser jag att de mer avancerad "lekarna" ska ske mellan vuxna som vet vad dom gör och som är ense om att dom vill testa. Det är inte ovanligt att unga pratar om tex fisting.. osv. Jag tror att.hade det funnits en öppenhet i samhället att man kunde prata mer om sådant här så tror jag det hade blivit lättar för unga att ta ställning/ avstånd i de fall dom vill det. Inte att man bara höjer fingret o säger no no.. d är för porrstjänrnor. Det är så att helt vanliga människor både kvinnor och män gör såna saker hemma i sovrummet, eller på klubbar.

Som ex ska jag berätta då en kvinna som jag känner 45 + blev bjuden på swingersparty på nyårsaftonen. Hon gick hem och berättade för sin partner. Han frågade henne: Tycker du att vi har problem eller är det något du vill berätta för mig? Näääääää vadå svarade hon..?? Vet du vad swingersparty är säger han då.. Jaaaaaaaaaaaaaa, det är väll när man dansar så här ( så visar hon dansen swing) Hahahha ganska rolig historia och hon skrattade glatt åt det i efterhand. Dom valde en annan fest att gå på nyår. Men det jag vill säga är att denna kvinna är högutbildad, liksom hennes partner. Helt vanliga människor och umgängeskretsen är samma "typ" av människor. .. men ändå sysslar dom med att byta partners, som en glöd i sexlivet...

En annan situation där jag sitter i fikarummet på jobb, karlarna kommer in på samtalshämnet sex: en man i 40 års åldern säger.. usch d är inte värt besväret, så tråkigt, kanske får ta och testa lite latex och piskor. Det är tyvärr så i vanliga förhållande också. Sexlivet kan kännas tråkigt ibland, man vill ge det en extra liten krydda. Kan vara sexiga underkläder, analsex, piskor.. ja you name it.. Men åter igen det viktigaste är att man är på samma våglängd.

Ursäkta mig men detta är ett ämne som dels jag har egen erfarenhet av och dels som jag stöter på i arbetet. och jag tycker det är oerhört viktigt att det fungerar i ett förhållande. Inte att man behöver ha avancerad sex, men att man är tillfreds och mår bra med det sexliv man har. Givetvis ska man inte göra saker man inte känner sig komfortabel med.. men prata prata prata..åter igen kommunikation är nr ett i sängkammaren.

Svar på tråden Han visade en ny sida i sängen