Det är inte bara när man blir penetrerad i anus man är utsatt utan oavsett vad man gör när det gäller sex. Det viktiga oavsett vilka fantasier man har eller vart man fått dom irån så är kommunikation och sammspelthet det viktigaste. TS är om jag förstår det rätt förvånad över varför en kille som tidigare varit hänsynsfull och försiktig i sängen helt plötsligt säger och gör något som han aldrig gjort tidigare. Det hjälper inte att få honom att uppleva samma sak, om du inte med detta menar rent metaforiskt att försöka få honom att inse hur TS upplevde situationen.
Oavsett hur gammal man är eller hur länge man varit tillsammans så är kommunikation det viktigaste både i och utanför sängen. Att man som både man och kvinna ska kunna säga vilka fantasier man har, vad man tycker om. Något som jag tex personligen tycker om är att ha sex utomhus, spelar ingen roll vart eller om det finns risk att bli upptäckta- det tänder mig. Kankse är jag oxå "porrskadad" Min partner var (och är nog lite fortfarande) rädd att någon ska se oss och kan inte koppla av utan kollar hela tiden om någon kommer. Han har dock börjat vänja sig och tycker även han att det är sexuellt upphetsande. Jag tycker även om spanking, men då ska det göras på rätt sätt(- något som min partner aldrig gjort innan han träffade mig.) Dvs för det första när man har lust, och precis lagom hårt. Oerhört viktigt med kommunikation och tillit i det läget. Det är inte bara "horor" "porrstjärnor" eller skadade människor som experimenterar med sådant här... en väninna till mig tex vill bli biten och även spottad på. Kan tyckas att det är sjukt ( personligen så skulle jag aldrig vilja bli spottad på) men hon tänder på det. Det är en helt vanlig vuxen kvinna, ej blivit utsatt för för något märklig tidigare i sitt liv. Ej heller porrskådis eller liknande. Hon har fantasier och verkställer dom tillsammans med sin partner där hon känner sig trygg och vet att det inte kommer att gå överstyr. Har en manlig kompis som eftersom jag är ganska öppen pratat med mig om sex, han har berättat om sina fantasier, han har trots att han är fyrtio aldrig vågat fråga sin partner om hon vill testa. Han är rädd för att få en ståmpel på sig att han är märklig..och porrskadad. personligen tycker jag det är tråkigt. Varför kan man inte prata om sex och fantasier i ett förhållande när man förhoppningsvis delar allt annat? Min partner blev ganska förvånad hur frispråkig jag är när vi träffades, och han hade ganska bra koll på vad jag tycker om innan vi ens hade sex första gången, samma sak med mig jag visste vad han föredrog. Vårt sexliv är helt underbart ett givande och tagande. Där jag som kvinna var den mest drivande när det gäller mer avancerade saker, vilket ändrat sig lite nu då även han ger uttryck för fantasier.Jag måste dock tillägga att jag inte alltid varit sådan, var ganska försiktig nästan prydd när jag var yngre.
En sak som jag dock reagerar på är att allt yngre tjejer och killar testar mer avancerade saker i sovrummet mycket pga media och press från andra. Det är inte ovanligt att man i ganska tidig tonår då sexdebut är ganska ny funderar över analsex tex. (hade jag inte hört talas om när jag hade min sexdebut) Personligen så anser jag att de mer avancerad "lekarna" ska ske mellan vuxna som vet vad dom gör och som är ense om att dom vill testa. Det är inte ovanligt att unga pratar om tex fisting.. osv. Jag tror att.hade det funnits en öppenhet i samhället att man kunde prata mer om sådant här så tror jag det hade blivit lättar för unga att ta ställning/ avstånd i de fall dom vill det. Inte att man bara höjer fingret o säger no no.. d är för porrstjänrnor. Det är så att helt vanliga människor både kvinnor och män gör såna saker hemma i sovrummet, eller på klubbar.
Som ex ska jag berätta då en kvinna som jag känner 45 + blev bjuden på swingersparty på nyårsaftonen. Hon gick hem och berättade för sin partner. Han frågade henne: Tycker du att vi har problem eller är det något du vill berätta för mig? Näääääää vadå svarade hon..?? Vet du vad swingersparty är säger han då.. Jaaaaaaaaaaaaaa, det är väll när man dansar så här ( så visar hon dansen swing) Hahahha ganska rolig historia och hon skrattade glatt åt det i efterhand. Dom valde en annan fest att gå på nyår. Men det jag vill säga är att denna kvinna är högutbildad, liksom hennes partner. Helt vanliga människor och umgängeskretsen är samma "typ" av människor. .. men ändå sysslar dom med att byta partners, som en glöd i sexlivet...
En annan situation där jag sitter i fikarummet på jobb, karlarna kommer in på samtalshämnet sex: en man i 40 års åldern säger.. usch d är inte värt besväret, så tråkigt, kanske får ta och testa lite latex och piskor. Det är tyvärr så i vanliga förhållande också. Sexlivet kan kännas tråkigt ibland, man vill ge det en extra liten krydda. Kan vara sexiga underkläder, analsex, piskor.. ja you name it.. Men åter igen det viktigaste är att man är på samma våglängd.
Ursäkta mig men detta är ett ämne som dels jag har egen erfarenhet av och dels som jag stöter på i arbetet. och jag tycker det är oerhört viktigt att det fungerar i ett förhållande. Inte att man behöver ha avancerad sex, men att man är tillfreds och mår bra med det sexliv man har. Givetvis ska man inte göra saker man inte känner sig komfortabel med.. men prata prata prata..åter igen kommunikation är nr ett i sängkammaren.