• Pyssligheter

Var hittar jag snygga och INTE puttinuttiga inbjudningskort?

Jag är, som namnet antyder, en pysselälskare egentligen men har tänkt beställa färdiga inbjudningskort till bröllopet då jag inser att jag inte kommer kunna hålla standard på ca 50 kort, och knappast tycka att det är roligt heller. Dessutom tror jag priset blir ungefär detsamma... Hur som helst, nu letar jag efter snygga och stilrena kort som INTE är allt som tex Calligraphen är. Inga rosetter, inga hjärtan, inget typiskt bröllopsaktigt utan lite "modernare", lite grafiskt, konsnärligt... Mer åt detta håll:

• Svar på tråden Var hittar jag snygga och INTE puttinuttiga inbjudningskort?
  • Chicita

Du har inte funderat på att göra programmen själv i något lämpligt program (beror ju på vad du är van att arbeta i) och sen bara skriva ut dom?
    Alltså inget pyssel med dekorationer osv.
    Du designar ett kort och sen skriver ni ut och viker ihop bara 

• Pyssligheter
    Pyssligheter skrev 2012-07-03 21:17:23 följande:
    Jag är, som namnet antyder, en pysselälskare egentligen men har tänkt beställa färdiga inbjudningskort till bröllopet då jag inser att jag inte kommer kunna hålla standard på ca 50 kort, och knappast tycka att det är roligt heller. Dessutom tror jag priset blir ungefär detsamma... Hur som helst, nu letar jag efter snygga och stilrena kort som INTE är allt som tex Calligraphen är. Inga rosetter, inga hjärtan, inget typiskt bröllopsaktigt utan lite "modernare", lite grafiskt, konsnärligt... Mer åt detta håll:
    Måste bara rätta mig själv. Jag menar såklart inte att tex Calligraphens kort inte är snygga eller att jag tycker att det är något fel med det, såklart inte! Bara att det inte riktigt är vår stil och smak. :)
  • Pyssligheter
    Chicita skrev 2012-07-03 21:19:16 följande:
    Du har inte funderat på att göra programmen själv i något lämpligt program (beror ju på vad du är van att arbeta i) och sen bara skriva ut dom?
    Alltså inget pyssel med dekorationer osv.
    Du designar ett kort och sen skriver ni ut och viker ihop bara 
    Jo, jag har funderat på det! Har du något bra tips på program eller kanske sida på nätet där man kan designa sitt eget kort och beställa? :)
  • Chicita
    Pyssligheter skrev 2012-07-03 21:33:19 följande:
    Jo, jag har funderat på det! Har du något bra tips på program eller kanske sida på nätet där man kan designa sitt eget kort och beställa? :)
    Vet inte vart du kan beställa egendesignade, men de flesta tryckerier tar ju emot pdf-filer.
    Du kan säkert göra dom på bröllopsguiden exempelvis, dom har ett rätt bra program.

Annars funkar ju officepaketen (jag jobbar helst i word, men publisher är nog bättre om man är van att jobba där.) 
Svar på tråden Var hittar jag snygga och INTE puttinuttiga inbjudningskort?