är jag självisk när jag tänker så här?
Jag är gift med mannen i mitt liv. Har själv barn sedan tidigare men dom är så stora att dom sköter kontakten med sin pappa utan att jag behöver blanda mig. Medan min makes två barn är för små för det utan han behöver ha kontakt med sitt x. Detta har fungerat väldigt dåligt då vi aldrig får besked, saker avbokas i sista stund, känns som det nästan alltid är tjafs när det gäller umgänget med barnen.
Nu gäller det sommarsemestern. Min make har så fort han fick reda på vilka veckor han fick semester informerat om det. Tanken är att barnen en eller båda ska vara hos oss i tre veckor. Vi har fortfarande inte fått besked. Mamman o hennes sambo är arbetslösa så dom har ingen semester att ta hänsyn till på det sättet.
Nu börjar jag bli trött på velandet. Antagligen kommer dom eller inte. Båda eller bara en av dom. En, två eller tre veckor. Vi behöver ha besked för att kunna planera över huvud taget.
Dessutom så känner jag nu att det är lite jobbigt eftersom dessa tre veckor är dom enda veckorna vi har ledigt tillsammans.. och ska jag vara ärlig (tro mig jag tycker mycket om hans barn) men ska jag vara ärlig så för min del hade det räckt om dom varit här i två veckor, så att vi hade kunnat göra något själv den ena veckan.Jag har heller ingen möjlighet att ta ledigt senare i höst för att ev åka någon stans eller göra något.
Men det känns väldigt elakt att tänka så. Vågar inte säga det till min man. Har dock framfört att vi inte kommer att ha någon ensamtid över huvud taget i sommar då jag jobbar mycket helger. Sa även att jag känner mig bortprioriterad. Han blev ledsen när jag sa det. Och jag vet att han inte menar att "prioritera" bort mig.. han säger att vi får ta vara på dom stunder vi har..och jag vet ju och förstår att han saknar barnen och vill umgås med dom.. Visste att han hade barn, men jag trodde i min enfald att man skulle kunna sköta sånt här snyggt, klara riktlinjer, besked och kompromisser- hur svårt kan det vara.
Bara så frustrerad av att inte få besked. När min make frågat sitt x så kommer massa undanflykter osv. Han ska göra ett nytt försök idag. Det är bestämt i samarbetssamtal att det är varannan helg och varannan storhelg och tre veckor på sommaren som gäller..det funkar oftast inte...
Ärligt är jag bara självisk när jag tänker så här.. visst hade det kunnat funka med att ha dom här tre veckor.. men vi får ju aldrig besked hur det blir heller..