• Anonym (Hmm..?)

OP + Naglar

Halloj!

I augusti ska jag operera mig, en gastric bypass. Gifter mig gör jag i juli...

Nu till min fråga. Jag tänkte göra sådana där snygga gelnaglar på salong till bröllopet och kommer inte hinna ta av dem innan operationenen då vi kommer vara på semester och kommer hem dagen innan operationen.

Så jag undrar om man möjligen får ha gelnaglar under en operation då man är sövd?

Jag tänker möjligen på att de kanske vill kolla syresättning bla och sätta en sån där manick på fingret, det kanske inte blir riktigt bra då eller?
    Eller man kanske kan sätta en sån manick på tån..??

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden OP + Naglar
  • Drullen

Ja jobbar inte på sjukhus men med gelé på naglar o vet att man inte får ha det precis av den anledningen du skrev i början. Om de behöver kolla syressättning så är det via naglarna, mer vet ja inte. Beroende på vad det är för material du tänkt ha, så kan du ta bort vissa själv ganska enkelt, så du kan ha dem fina på bröllopet : )

• Anonym (Hmm..?)

Hahaha, jaa, men det kanske vore nåt..? Flört
    Nää, såhär ska jag tydligen göra. Det kallas för dubbeldusch, sa de Tungan ute

Jaa, jag ska göra detta, jag hatar verkligen att gå med trassligt hår Tungan ute 
  • Anonym (Hmm..?)
    Drullen skrev 2012-07-05 23:05:31 följande:
    Ja jobbar inte på sjukhus men med gelé på naglar o vet att man inte får ha det precis av den anledningen du skrev i början. Om de behöver kolla syressättning så är det via naglarna, mer vet ja inte. Beroende på vad det är för material du tänkt ha, så kan du ta bort vissa själv ganska enkelt, så du kan ha dem fina på bröllopet : )
    Jaa, det lutar åt att jag gör fina naglar ändå, men jag får väl ta bort dem illa kvickt efter bröllopet! :)
  • Chicita
    Anonym (Hmm..?) skrev 2012-07-05 23:06:40 följande:
    Hahaha, jaa, men det kanske vore nåt..? Flört
    Nää, såhär ska jag tydligen göra. Det kallas för dubbeldusch, sa de Tungan ute

Jaa, jag ska göra detta, jag hatar verkligen att gå med trassligt hår Tungan ute 
    Nyheter inom vården? Tungan uteTyst

Ja det är samma förhållningsregler som jag har fått. Men dom kallade det inget speciellt då
  • Anonym (Hmm..?)

Hmm, jaa kanske Flört

Kanske bara är sjukhuset där jag ska opas på som kallar det så, jag har heller aldrig hört det förr...
    Jag ska vara på Sophiahemmet i sthlm.

• brudsnart

Om du tar aceton så kommer naglarna att trilla av:)

• Anonym (Hmm..?)
    brudsnart skrev 2012-07-06 08:24:45 följande:
    Om du tar aceton så kommer naglarna att trilla av:)
    är du hundra på det..? ;) jag har gjort det förr men då blir ju mina egna naglar helt förstörda :/
  • brudsnart

Jag har gjort så .. när tipparna börjat trilla av så tar jag det på dom andra.. sen är ju inte naglarna snygga under men dom repar sig på nån vecka. lycka till.

• Chicita
    brudsnart skrev 2012-07-06 12:04:44 följande:
    Jag har gjort så .. när tipparna börjat trilla av så tar jag det på dom andra.. sen är ju inte naglarna snygga under men dom repar sig på nån vecka. lycka till.
    Oj.. på nån vecka?
    När jag gjorde så så tog det tills naglarna vuxit ut helt (alltså hela nageln från nagelfästet var "bortklippt") innan det slutade vara så fult.
    Hela ytskiktet på min nagel lossnade nämligen 
  • brudsnart

Oj ... Jag har haft tippar nu och dom började trilla av så jag tog bort alla och mina är fina nu efter 1 vecka... ska sätta på nya på torsdag så dom är fina till vår dag nästa lördag:)

Svar på tråden OP + Naglar