Tips på bröllopstårta i Stockholmsområdet?
Vi letar efter bröllopstårta till vårt bröllop i augusti....
Då vi har en tight budget undrar vi om någon har nåt bra tips på konditori eller duktig amatör? Stockholmsområdet.
Vi letar efter bröllopstårta till vårt bröllop i augusti....
Då vi har en tight budget undrar vi om någon har nåt bra tips på konditori eller duktig amatör? Stockholmsområdet.
Jag funderar på att bestlla från finntorps bageri i Nacka. http://www.finntorpskonditori.se/
tack för tipset! ringde dem men de lät jätteflummiga och inte alls trevliga. Dessutom gjorde de inte tårtor i sommar....:/
Jag var in på bageriet och pratade med en äldre dam. Hon var jättetrevlig och inte alls flummig. Vi tog det på engelska de hennes svenska inte var den bästa. Fick høra att han som bakar tårtor var på semester och skulle vara tillbaka i tid før att baka tårta till den 18 augusti då jag gifter mig.
Älvsjö konditori ska ha ett bra rykte överlag. Har ätit deras moussebakelser och vissa har varit ljuvliga. Tror de har vettiga priser också. Kolla deras hemsida,
Hhahaha autocorrect. Alvsjo.com
Titta in en nypa socker! hon har även en hemsida
Tack för tipsen!
Kollade faktiskt upp En nypa socker, men de var fullbokade 18 augusti då vi gifter oss.
Det blev istället Birgittas Bageri i Nacka Strand. Supertrevlig personal! Vi var och provsmakade tårta i lördags och det var suupergott!! 55 kr biten och då får jag min drömtårta, så jag är mkt nöjd på förhand (om man nu vågar vara det....)
En nypa socker har en tjej varnat för alldeles nyss i en ny tråd, eftersom hon blev så missnöjd med sin tårta. Bara så att ni vet
Berätta snälla vilken tråd det är då jag beställt allt från henne bakelser och allt
Tror att det är denna du letar efter. www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m4186717.html
Det är precis den tråden som jag menar.
Vi gifter oss om två veckor och beställt tåta och tio olika bakelser från henne så jag hoppas allt blir bra, då jag varit massa gånger på hennes cafe och bröllopsmässan, allt smakar underbart, hon har ett väldigt bra rykte och varit uppbokad hela sommaren så håll tummarna för jag börjar känna mig nervös
Jag håller tummarna att det blir bra för er