• vinter2012

Passar dessa ringar ihop?

Hej! jag har hittat en vigselring som jag tycker är himla fin,men jag tror dock inte att den kommer passa till min förlovningsring. det ska vara röttguld i båda ringarna, men de ser inte lika ut, de kanske skär sig. Vad tycker ni, ska man lägga mycket energi på att hitta matchande ringar, eller ska man gå efter de man tycker om?

Detta är min förlovningsring, den med stenen: 

O denna funderar jag på att ha som vigselring: 

• Svar på tråden Passar dessa ringar ihop?
  • Chicita

Måste allt passa och matcha?
    Det kan vara grymt snyggt när det faktiskt syns att det är två olika ringar.
    Ringarna representerar ju två olika stadier i ditt liv. Att din smak har ändrats däremellan kan väl få spegla sig i ringarna? Glad 

Svärmor har en kantig rödguldsring (alltså slipad som prismor, vet inte hur jag ska förklara, men tänk nästan som en diamant) som förlovningsring och en slät rödguldsring med nedsänkta diamanter med en ram av vitguld som vigselring.
    Jag tycker att det är jättefint ihop även om stilarna är helt olika Glad 

• Eillin

Det viktiga är väl vad man tycker/känner själv! Jag har bytt finger på min förlovningsring, dels för att kunna välja den ringen jag verkligen ville ha och för att förlovningringen har blivit för stor. 

• Pyttsan

Nej, jag tycker inte att de egentligen passar ihop. Fast jag tycker absolut att du ska prova dem tillsammans innan du ger upp tanken! De kanske funkar hur bra som helst på fingret sen. Ofta är det fint med blandade stilar. :) 

• DiamondLinda
    vinter2012 skrev 2012-07-05 22:50:23 följande:
    Hej! jag har hittat en vigselring som jag tycker är himla fin,men jag tror dock inte att den kommer passa till min förlovningsring. det ska vara röttguld i båda ringarna, men de ser inte lika ut, de kanske skär sig. Vad tycker ni, ska man lägga mycket energi på att hitta matchande ringar, eller ska man gå efter de man tycker om?

Detta är min förlovningsring, den med stenen: 

O denna funderar jag på att ha som vigselring: 

Gå på din magkänsla! Så klart sla du ha det du tycker är fint! :) Man ska inte bry sig så mycket vad andra tycker- bara man själv älskar det man har :) Så tänker jag alltid :) Och jag tror förövrigt att de två blir superfina ihop! Lycka till :)
  • vinter2012

Tack för era svar! Glad Jag ska nog fundera lite till på vad jag vill ha för vigselring, men jag tror inte jag kommer lägga energi på att hitta en som passar perfekt utan leta efter en ring som jag tycker är fin.

Svar på tråden Passar dessa ringar ihop?