• jakother

Vad tror ni om dessa udda tallrikar?? ;)

Nu har vi nästan bestämt oss för att ha tallrikar gjorda av avkapade skivor från en björkstamm! Detta passar in eftersom vi ska vara i vår stuga på festen och äta grillbuffe samt så är bröllopet utomhus också.. Vi fastnade för denna coola ide eftersom man slipper disk och kan efter att man ätit använda dem t ex på brasan eller i den vedeldade bastun! :)

Skulle ni vilja äta er middag på tallrikar av björk?? :)

(middagen kommer bestå av grillat kött och kyckling med potatisklyftor stekta i morrikan! samt såser och tillbehör!)

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Svar på tråden Vad tror ni om dessa udda tallrikar?? ;)
  • lordoz

Jättekul idé, men hur är det med den hygieniska aspekten? Kan man äta på björktallrikar?

• Green

Har du verkligen tänkt igenom detta?
    Tanken är ju cool men.......

Stannar maten/såsen kvar på tallrikarna iom att dom blir släta?
    Vad kan gästerna tycka? En del är ju oerhört kräsna och/eller har renlighetsmani. Skulle dom rent mentalt klara av att äta?
    Glöm inte att ta rejält torra stockar att såga skivorna av så att dom inte blöder för det är väldigt kladdigt!

• jakother

har sett på internet att folk gjort så förut men kanske inte på bröllop? :P En restaurang hade till och med serverat på det såg jag

• jakother
    Green skrev 2012-07-06 20:58:58 följande:
    Har du verkligen tänkt igenom detta?
    Tanken är ju cool men.......

Stannar maten/såsen kvar på tallrikarna iom att dom blir släta?
    Vad kan gästerna tycka? En del är ju oerhört kräsna och/eller har renlighetsmani. Skulle dom rent mentalt klara av att äta?
    Glöm inte att ta rejält torra stockar att såga skivorna av så att dom inte blöder för det är väldigt kladdigt!
    Gästerna vet inte från början att dom ska på bröllop så jag vet inte om dom kommer förvänta sig finporslin :)
    Om det är någon som totalvägrar får man väl ta fram en vanlig tallrik till dom.. om man bara har bea och tjocka såser borde det kanske fungera? annars får man väl ha ett salladsblad att lägga på tallriken att ha såsen på?? :)
  • Mette81

Se bara till att tvätta bort all sågspån noooooga innan så kan det ju bli jättekul!! Men kanske gardera upp lite med papperstallrikar om någon skulle totalvägra ;)

• imoen

Tycker det låter som en kul ide. Helt rätt. Ni kan väl prova tallrikarna själva först och sen avgöra om ni tyckte det gick bra :)

• jakother
    imoen skrev 2012-07-06 21:08:01 följande:
    Tycker det låter som en kul ide. Helt rätt. Ni kan väl prova tallrikarna själva först och sen avgöra om ni tyckte det gick bra :)
    Precis det är ju faktiskt en jättebra ide att prova först så att det verkligen fungerar haha tänkte jag inte ens på!! =)
  • Picnick i det gröna

Jag gillar idén och vill själv  ha lite stubbar som kakafat etc, men det jag tänker på är allergiker?
    Finns det någon allergirisk? :/ 

• jakother
    Picnick i det gröna skrev 2012-07-06 21:34:22 följande:
    Jag gillar idén och vill själv  ha lite stubbar som kakafat etc, men det jag tänker på är allergiker?
    Finns det någon allergirisk? :/ 
    bra fråga.. vi kommer dock bara ha ca 30 gäster även om det inte har med saken att göra, men jag tror inte att nån av dom ens har pollenallergi om jag känner alla rätt
  • Picnick i det gröna

Är tallrikarna riktigt behandlade och så, är ju risken mindre. Fast jag vet inte :)

Svar på tråden Vad tror ni om dessa udda tallrikar?? ;)