Fråga om alliansringar - Diamanter som lossnar?
Har en fråga till er som har förlovningsring/vigselring med stenar som går hela vägen runt ringen. Lägger upp en länk med exempel: www.vigselring.nu/vigselringar/alliansringar/show/Fadeninfattad-alliansring
Jag har haft in förlovningsring i lite mer än 2 år och funderar på att sätta i stenar så att det går runt hela ringen, har just nu diamanter på ovansidan av ringen. Den snurrar en del så att stenarna hamnar på sidan/under ibland så jag tänkte att det skulle vara fint att ha stenar hela vägen runt.
När jag ringde butiken där jag köpt mig ring (ej samma butik som i länken ovan) för prisuppgifter så gav killen som svarade priset men också en stark rekommendation om att inte ha så för att "diamanterna på undersidan förr eller senare kommer lossna". Eftersom ringen som sagt snurrar lite tänkte jag att det inte finns någon definitiv "undersida" och att det slitage jag tror han syftar på att undersidan kan utsättas för fördelar sig över hela ringen. Men jag kanske tänker helt galet?
Så jag tänkte helt enkelt höra mig för lite, är det någon av er som har stenar runt hela ringen och att de har lossnat eller som har hört samma rekommendation?