• Pebbles

Fråga om alliansringar - Diamanter som lossnar?

Har en fråga till er som har förlovningsring/vigselring med stenar som går hela vägen runt ringen. Lägger upp en länk med exempel: www.vigselring.nu/vigselringar/alliansringar/show/Fadeninfattad-alliansring

Jag har haft in förlovningsring i lite mer än 2 år och funderar på att sätta i stenar så att det går runt hela ringen, har just nu diamanter på ovansidan av ringen. Den snurrar en del så att stenarna hamnar på sidan/under ibland så jag tänkte att det skulle vara fint att ha stenar hela vägen runt.

När jag ringde butiken där jag köpt mig ring (ej samma butik som i länken ovan) för prisuppgifter så gav killen som svarade priset men också en stark rekommendation om att inte ha så för att "diamanterna på undersidan förr eller senare kommer lossna". Eftersom ringen som sagt snurrar lite tänkte jag att det inte finns någon definitiv "undersida" och att det slitage jag tror han syftar på att undersidan kan utsättas för fördelar sig över hela ringen. Men jag kanske tänker helt galet?

Så jag tänkte helt enkelt höra mig för lite, är det någon av er som har stenar runt hela ringen och att de har lossnat eller som har hört samma rekommendation?

Loves it!
  • Svar på tråden Fråga om alliansringar - Diamanter som lossnar?
  • Green

Mina ringar snurrar också vilket brukar innebära samma som för dig, dom stenar man har sitter på insidan av handen Obestämd
    Jag har märkt att min ena ring känns ojämn i stenarna nu (tror att en håller på att lossna) så ja har lämnat den till guldsmeden för översyn.
    Tror att man kanske bör göra det med jämna mellanrum om man har en ring med stenar runt om?!

• StockholmBride2012

Jag har haft två alliansringar med stenar som går runt hela vägen, dom finns ute nu på kaplans auktion för försäljning 14 juli. Du kan se hur den ser ut här: www.kaplans.se/Kaplans/AuctionArt.aspx&plT=70029328&AuktID=2320 Jag upplevde inga problem alls med ringar som har diamanter som går runt hela vägen och skulle gärna vilja ha det igen. Säljer ringarna då dom kommer från ett tidigare förhållande,

• Pebbles

Tack för era svar! Kanske ingen dum idé att hålla lite extra koll och lämna in ibland. Någon mer som har samma/andra erfarenheter?

Loves it!
  • Invincible

Beror nog på material och hantverk också. Vi har palladium i våra ringar och det är mycket hårdare än t.ex. vitguld. Min guldsmed säger att det inte är något att oroa sig för mer än att man kan komma in nån gång varannat år och be dem kolla så inget är på väg att lossna.

Jo, och att man gör rent ringen regelbundet så det inte fastnar en massa skit i fattningarna.

Jag har stenar på ca två tredjedelar av min ring och den snurrar sig inte, så det stör aldrig, men jag har lämnat material i ringen så guldsmeden KAN sätta in fler stenar någon gång när jag kan och vill kosta på mig det. Det är ju så fint!

And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • Hame

Jag har stenar runt hela min förlovnngsring. Har haft den i två år och inte märkt något slitage. Som sagt snurrar den ju så jag vet inte vad som är upp eller ner :)

• Lindaam

Jag har också hört om det som guldsmeden berättade för dig när jag var på ringjakt. Du bär saker och klämmer åt diamaterna som inte sitter direkt ovanifrån. En idé är kanske att ringen är lite för stor för dig om den snurrar så mycket? Min guldsmed gjorde min ring så den verkligen sitter på plats (trots övervikt av diamanter på ovansidan) och inte ska snurra runt (allt för mycket). 

Vänligen,

Linda 

• Pebbles

Tack för era svar! Tror jag kanske ska köra på det ändå och så får jag helt enkelt underhålla ringen och få den kollad efter hur ofta butiken tycker det är lämpligt. Ringen är inte direkt för stor, den snurrar inte hej vilt men rör definitivt på sig. Men tack för idén! :)

Loves it!
  • Green

Har man beninga fingar (som jag) så måste ringen vara stor för att gå över knogen Obestämd
    Kan man be om att få sina ringar i sån där "onesize" man hade som barn som man klämmer ihop om fingret ?Flört

Svar på tråden Fråga om alliansringar - Diamanter som lossnar?