• Js Fästmö

Blivande fruar 2014

Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

• Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • snowstars

Shajne: Jag kastar bort allt godis och snacks som är kvar när helgen är slut. Kan inte hålla mig från att äta annars. Efter några veckor leder det till att jag köper hem mindre eftersom jag faktiskt tycker det är slöseri att kasta bort allt som är ätbart :P Win-win, på nåt vis :)

Jag har också tänkt gå ner i vikt innan dagen D. Började faktiskt för ett år sen och fortsätter nu då. Jag tycker dock att jag mår så mycket bättre nu än vad jag gjorde för ett år sen att det inte lägnre spelar någon roll vad vågen visar. Så länge jag mår bra så. Men det är klart, jag har 20 kg för mycket på kroppen så det är väl alltid bättre att få bort det.

Vi har inte tänkt lägga några stora summor på vårt bröllop. För oss är det mycket, förstås, men om man jämför här inne så är det inte särskilt mycket. Det blir budget med hemlagad mat etc. och jag tror det kommer bli bra ändå :) Men man ska ju ändå hinna få ihop pengarna.. Men vi får se, det löser sig alltid.

• Ponduss

Nu var det riktigt länge sedan jag skrev här, men det har varit massa annat som pågått hos oss så vi har inte riktigt tänkt på bröllopet. Men vi har fortsatt att spara pengar. Vi fick faktiskt en hel del pengar i julklapp så det mesta av det hamnade på bröllopskontot =)

Sen nu när det var rea på Nelly så passade jag på att köpa lite skor och då hittade jag dessa par (betalade under 300kr för bägge paren) som blir perfekta att ha på bröllopet. De med snörning är till vigseln och de andra är till festen för de är lätta att sparka av sig ifall det skulle vara så =)

• Sandrajavisst

Hej. Ja här en till som oroar sig för pengar. Vår lokal kostar 25.000! Men är min drömlokal. Vi går se! Men vi har knappt några lokaler att välja mellan här. Köpte en tiara på där ni andra ställt skor och så. Kom på en vecka! Impad! Sen bantar jag nu, går på fitnessfighten. DG 8 av 30. Går bra. Tappat 6 cm i midjan! Wow! Ligger lågt med planering nu. Försöker bara hitta inspiration :)

• Power of Love

Sandrajavisst: vad tycker du om fitnessfighten hittills? Mest maten jag tänker på. Jag har inget problem med att komma igång med själva träningen för den älskar jag att lägga tid på, även om det inte skadas att få hjälp med även den biten. Men maten behöver riktigt mycket hjälp med. Tycker det är svårt att hitta nyttiga mättande recept. 

Jag har dessutom problemet med att min fästman kan äta vad som helst utan det syns. Han har ju mycket hjälp att han har ett fysiskt jobb men han dessutom hög förbränning och måste få i sig mycket mer än mig. Vilket gör detta med mat mycket knepigt hemma hos oss. Egentligen kan ju jag bara äta mindre potioner men det är så svårt när jag a,ldrig riktigt blir mätt. 

• Josefin o Micke

Nu när vi är inne på nya året så är det äntligen dax för att börja planeringen så nu ska jag skriva lite mer. Idag har vi varit och kollat på kyrka och festlokal, så nu inväntar vi en offert och vi har också bokat in ett möte med en fotograf på bröllopsmässan. 25 är det bara ett år kvar!

• MH2014

Två möten i helgen :) wiiii! Sen har vi istort sett sett dem vi vill,,en kvar som vi skulle vilja se men har letat som en tok efter telefonnummer dit utan resultat! Men vi ska känna efter om dem här två först... Det lutar fortf mot att vi vill ha mingelbröllop :)

• Csve

Hoppar in här med.. Förhoppningsvis blir det bröllop i juni 2014 för oss. Har faktiskt redan bokat kyrka och lokal för att vara säkra på att få dom just den dagen. Pingstafton blir det! :) Vi vill ha så mycket som möjligt för pengarna, (såklart) men har inte bestämt budgeten än.. 30000 kanske... Har ni valt färgtema?

• Limba
    Vi siktar på 2 augusti -14!

Inget bestämt dock, bara prel-datum. 
    Har funderat på det här med färgtema. Vi kommer ha massa färger!
    Blått,lila,rosa,turkost är mina och han gillar grönt,orange. Och svart och vitt såklart.

Leker lite med budgeten här på BT, och ligger på 80.000 nu.
    Mycket kommer att hinna ändras, men det är kul att drömma!

MH2014
    Förklara gärna begreppet mingelbröllop Glad Hur lägger ni upp det då? Intressant.
  • HubbaBubba

Vi ska på visning av blå kupolen nästa vecka. Verkar jättefint och bra där Glad
    Man verkar t.o.m kunna hyra en ståupp komiker till sin fest. Hur kul vore det inte med t.ex. David Batra eller Björn Gustafsson som kom på bröllopsfesten Skrattande

Csve: Vi har vitt, svart och rött som färgtema Glad

• MH2014

Mingelbröllop och cocktailbröllop, kan väl ses som samma sak....Vi tänkte lite härlig dryck och urtjusiga snittar/canapéer på stående fot medan man minglar runt med härliga människor och ett jammande liveband i folkhavet som ger skön stämning, lite vintagetema över det hela. En härligkväll som dessutom kommer äga rum en vardagkväll,,så en lyxigare afterwork! ;) Sedan drar vi iväg på en minimoon på natten eller dagen efter...vigseln äger rum en bit in i gästernas mingel, så vi kan vara lugna med att alla hinner efter arbetet :) Vi har även funderingar på om vi ska bjuda med några utvalda på en middag på stan efter minglet, våra allra närmst vänner, ca 10st,,annars bara vi två.. Ja, va väl lite av vårat upplägg....för just detta datum då det är ett speciellt sådant

Svar på tråden Blivande fruar 2014