• teddy

Behöver tips angående tärnklänningar!!!

Vi har hittat fina klänningar till mina tärnor nu, eller JAG tycker dom e fina!!!
    Själva tycker de att de mer känns som begravningsklänningar då de är svarta! Men jag vill att de ska ha svarta klänningar! Vad ska jag göra?! Ska jag stå på mig om att de ska ha klänningarna? Eller ska jag ge mig o leta efter klänningar i annan färg??

Hjälp!

(Behöver snabba svar!) 

• Svar på tråden Behöver tips angående tärnklänningar!!!
  • Hanni

Jag tycker nog att det beror lite på om ni som brudpar betalar klänningarna eller om tärnorna själva gör det. Finns det kanske svarta klänningar men i en annan modell som ni alla gillar? Du känner dina tärnor bäst och det är ditt och din blivandes bröllop, så det är ni som får känna efter hur mycket det är värt att kompromissa om.

• Hanni

Ska kanske tillägga att tärnorna såklart bör känna sig bekväma i en klänning dom ska ha på sig en hel dag. Hoppas ni kan komma överens om något!

• imoen

Kan man pimpa de svarta klänningarna med coola accessoarer? Kanske i temafärgen? Om du lägger upp en bild på klänningen kanske vi lansföring om de ser begraviga ut?

• imoen

Kan avgöra - ska det stå, inte lansföring :P

• teddy

Ja, jag kan lägga upp en bild!

Nä de e inte modellen de e fel på, de gillar den båda två, förutom att den e svart! 

• teddy

...och jag ska tillägga... tanken är att de ska ha cerisa blommor i händerna, cerisa halsband och cerisa skor!

• daniiel

Om du betalar klänningarna, så tycker jag att du ska stå på dig och säga att det är de klänningarna som gäller. Om de vill, så kan de byta om efter vigseln och fotografering och ha på sig vad de vill under eventuell middag och fest.

Är det så att tärnorna själva ska betala sina klänningar, så bör de också få mer att säga till om. Vilken färg vill de ha på klänningarna?

Personligen så tycker jag att klänningen ser jättefin ut och tillsammans med cerisa accessoarer kommer det bli skitsnyggt! :)

• Hanni

Den var ju superfin! Och med cerisefärgade accessoarer så blir det ju verkligen ingen begravningskänsla. Och vem skulle få den känslan på ett bröllop överhuvudtaget? Den kan ju bli en jätteskön sommarklänning sen, jag säger "Stå på dig"! :)

• Hanni

Eller som jag skrev innan, och Daniiel nu, så beror det ju lite på vem som betalar.

Svar på tråden Behöver tips angående tärnklänningar!!!