• Tvilling77

Tips på gott mousserande!!

Jag önskar lite tips på mousserande att dricka till brudskålen! Nåt gott och fruktigt! Vad hade ni andra?

• Svar på tråden Tips på gott mousserande!!
  • Tvilling77

Hmm..kanske lite sötare men inte sliskigt! Har inte direkt stor kunskap inom detta område men dom torra brukar inte vara nån höjdare!

• Sara 120707

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?sortfield=Pris&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&varugrupp=Mousserande+vin&produkttyp=Ros%c3%a9&groupfiltersheader=Default&artikelId=510557&varuNr=7713&filters=varugrupp%2cprodukttyp%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsortfield%3dPris%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26varugrupp%3dMousserande%2bvin%26produkttyp%3dRos%25c3%25a9%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dvarugrupp%252cprodukttyp%252c

Kan vara något att testa

Åt det sötare hållet men inte sliskig, smakar lite åt jordgubbshållet

Annars tycker jag asti martini med en skvätt tonic i är riktigt trevligt.

• Tvilling77

Tack för tipset!! Ska provas!! :) ska ikväll prova en torr variant som blivande maken kom hem med!

• purpleflower

Vi ska ha Asti Cinzano till brudskålen, det är ganska sött men jag tycker inte att den är sliskig. Vi gillar den jättemycket. Finns småflaskor att köpa på systembolaget så ni kan ju provsmaka lite Glad

• Tvilling77

Ja det blir att smaka sig fram lite! Ser att många gillar Asti...har nog aldrig smakat men måste ju prova nu!! Tack!

• aniara

Systembolaget har ett ganska bra sortiment av mousserande i halvflaskor och mindre, så köp hem lite olika och testa. Jag gillar också Asti Cinzano trots att den är så pass söt. Det passar speciellt bra som dessertvin. Rotari rosé är en torr favorit. Asti är förresten en region och inte en tillverkare så allt som det står Asti på är inte samma sak - kan vara bra att tänka på :)

• Fru 0728

Vi ska köpa Chapell Hill, god, inte för torr och otroligt prisvärd!

• Ingride

Vi ska ha bubblande jordgubbsvin, som vi har köpt i Tyskland. Det finns något liknande på Systembolaget. Som alkoholfritt alternativ har vi "Sprattelvatten" köpt på Netto. Den finns också med jordgubbssmak, men vi väljer den andra för att inte riskera att glasen blandas ihop. 

• Tvilling77

Tack för alla tips! Jag ska prova era förslag!! :)

Svar på tråden Tips på gott mousserande!!