Inlägg från: västerås13 |Visa alla inlägg
  • västerås13

Brudar Västmanland 2013

Hej på er! Väljer också att hoppa med här då jag och sambon planerar för bröllop i Västerås nästa vår. Just nu ligger maj högst i kurs men inget är bestämt. Det kommer bli ett kyrkligt bröllop (Irsta, Badelunda, annanstans..? :)  ) men efterföljande fest troligtvis i någon bygdegård eller liknande. Vi har bara bott här i ett år så jag suger i mig alla era tips och funderingar. Finns det catering-firmor att föredra och andra att undvika? Blommor, frisör och så mycket annat roligt som snurrar i huvudet :)

Men, en sak i taget. Först ska vi bestämma möjliga datum så att vi sedan kan ringa runt och slutligen boka kyrka och lokal. 

• västerås13

I veckan kom ett efterlängtat kuvert hem som innebär att vårt datum är spikat och både kyrka och lokal är preliminär-bokade.

25 maj i Irsta kyrka blir vi man och fru!

Känns som om det börjar bli allt mer på riktigt. 

• västerås13

Hej igen! Nu har vår planering börjat röra lite på sig igen efter att ha legat stilla ett tag.

Idag bestämde jag mig för vilken klänning det ska bli vilket känns riktigt bra :) Utöver det så är kyrkan bokad sedan tidigare och lokalen är under kontroll och maten och detaljerna där kommer planeras mer efter årskiftet.

Vad ligger nu näst på tur? Jag funderar på ringar, var ska man gå, har ni några bu eller bä?
    Sedan vet jag inte var jag ska börja eller hur jag ska göra vad gäller hår, smink och fotografering. Vissa delar kanske man lika gärna kan göra själv för att undvika att kostnaderna springer iväg, fast å andra sidan när ska man unna sig om inte den här gången?  

Hur tänker ni andra? 

• västerås13

Hej allihop! Igår var det exakt 4 månader kvar, även för oss. Det börjar verkligen kännas att det närmar sig.

Fick hem inbjudningskorten vi beställt i veckan så den här helgen ska de skrivas och postas är det tänkt, spännande!

I övrigt så är det en hel del kvar känns det som, dags att lägga i en högre växel. Var och tittade på ringar för två helger sedan men jag har inte riktigt bestämt mig än. Svårt när det finns så mycket fint! Sedan är det detaljplanering av mat, sambons kläder, hår och smink (?), fotograf (?) osv.. Svårt men kul! 

• västerås13

Nu på lördag är det dags för oss! Kyrkan i Irsta väntar och jag är ledig för att fixa med det sista, spännande! Senare idag ska jag förhoppningsvis hämta hem min klänning som blivit justerad i två omgångar.

• västerås13

Hej allihopa!

Nu är jag fru :) Vår bröllopsdag blev allt jag kunde önskat mig och lite till!

Vi fick tillgång till lokalen under fredagen och ägnade kvällen åt att fixa och duka. Vi använde Tegnermatsalen och mat från Peter, Din Vän Vid Spisen. Jag kan verkligen rekommendera både lokalen och deras mat då de har varit jättetrevliga och bra att ha att göra med på alla sätt och vis! Ljudanläggning kom även det på plats under fredagen, lånat från Köpings scoutkår där vi båda är aktiva. Vid vår sida under alla förberedelser och även sedan under lördagen hade vi en nära vän som agerade toastmaster och fixade med allt mellan himmel och jord. Guld värt :)

Under förmiddagen på lördagen fixade jag både hår och smink hos duktiga tjejer på Harmoniq inne i stan. Med mig hade jag min brors tjej och vi hade en jättetrevlig förmiddag. Lagom pirrig i magen och humöret på topp! Mannen fixade sig på annat håll då han var mån om att vi skulle ses uppklädda och fina för första gången på kyrktrappan. Så blev det också och ganska exakt halv tre stod vi där vid porten till vackra Irsta Kyrka. Men ett krampaktigt grepp om buketten från Lindkvists blommor steg vi in och mötte alla leenden från familj och vänner. Fantastiskt. Under cermonin kändes det som om det var vi och prästen och spänningen släppte mer och mer. Min faster och hennes man sjöng och spelade och när jag mötte deras blickar fick jag kämpa för att hålla tårarna borta. Utanför kyrkan strålade solen, en bekant spelade nyckelharpa och vi fick så många kramar att jag nästan blev yr. Nu var det klart!

Vi fotograferades av fotograf Mathilda i området runt kyrkan och tog sedan en liten extra tur i bilen för att få njuta för oss själv och ge gästerna lite tid att komma till festlokalen. Väl på plats där blev det brudskål, middag, tal och mingel. Alla som hjälpte oss gjorde en fantastisk insats så vi kunde bara njuta. Kvällen avslutades med dans inpå småtimmarna och en stunds småprat med de närmsta vännerna som fortfarande var kvar innan vi promenerade hem i soluppgången.

Till frukosten morgonen efter kom alla känslor från den stora dagen över mig på en gång och tårarna ville inte sluta rinna. Det här blev verkligen ett minne för livet som vi nu fortsätter som man och hustru! 

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013