• MH2014

Brudar Västmanland 2013

Tänkte på det där med underkläder på bröllopsdagen - jag har arbetat i en underklädesbutik och mina rekommendationer på bröllopsdagen är att ha ett par mjuka, bekväma bomullstrosor på sig,,ganska "tråkigt" tycker vissa men man blir oftast väldigt varm under brudklänningen så dels för bekvämlighet men mest för att man nog ändå vill byta trosor om man tänkte göra en "snygg avklädning". I 9ggr av 10 så blir inte det så sexigt och raffigt som på film under bröllopsnatten, utan de flesta tar igen det på morgonen efter. Så jag skulle rekommendera ett set som passar till klänningen i hudfärg och satsa på de fina till morgonen därpå!! :)

• MH2014

Jag invaderade eran tråd...gifter mig inte själv förrän 2014 ;)

• MH2014

hoppas det är ok att jag åter igen kapar er tråd :)

gifter ju oss inte förrän 2014, men spånar och besöker lokaler runt om i stan.. Behöver nu lite fler tips på lokaler och restauranger ni besökt och vet som ni gillar, eller inte gillar.

är runt 40st så inget jätte stort behövs :)

Vi har besökt och spånat på:

Stadshotellet

Falkenbergska

Björnögården

Öster Mälarstrand

Hem till Gården

Blåsbogården

Pilbogården

Frösåker

Har ju dock inte besökt alla...

Har ni nå råd och tips,,så tas det tacksamt emot! :)

• MH2014

Har lite dilemma hur vi vill göra vår dag - men så lite som möjligt ;)

länkar till annan tråd www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m4252728.html

Har stött på lite problem med restauranger då vårt första handsval av datum är 13dec,,,mitt i juborden, och då vi inte har så stort så förlorar ju dem på att ta hand om oss...väljer vi feb eller oktober så fixas det ju :) men då tappar vi barnkören.....

och vad ska vi fokusera på oss själva eller gäster?

ska säga att vi haft på tanke att resa utomlands för vigsel,,men vill gärna ha våra föräldrar med (som inte gillar att resa så ville inte följa med-och vi själva har barn och att "missa" deras bröllop skulle svida lite, om de tänkte som vi gjorde)

Tack för svaret! Letar febrilt efter telefonnummer till Pilbogården??

• MH2014

Hej tjejer!

I år gifter Ni er!! :) häftigt!

Jag är som vanligt inne och mumsar i mig inspiration från er som ligger 1 år före ;)

Tänkte fråga om ni hade lust att skriva vilken lokal och hyra ni bokat? även sånt ni inte bokade om ni har uppgifter? Vi behöver nämligen ha en planB tror jag - då vi väntar på svar om en plats som ska renoveras och inte hyrs ut egentligen...

Tack på förhand!

:)

• MH2014

Precis det här har vi tänkt att göra, haha!! Kom på det för ett år sedan när jag och dottern satt och lekte med dem :)

MrsDavidsson skrev 2013-01-24 12:52:15 följande:

Så här gjorde jag förresten våra save-the-date kort. Använde min två av min dotters fingerdockor från Ikea :)
    Fick många positiva reaktioner :D
  • MH2014

Emzerus - man får fotograferas i slottet, kostar en liten summa bara...kommerinte ihåg just nu,,,ska kolla,,,,,,,,,,,jag hade tagit bort uppgifterna.....men hittade genom att googla,,lycka till!! Djäkneberget, björnön, tidö, ängsö, fiskartorget, Svartån,,,,,finns många fina utomhusmiljöer. Inomhus, slottet, Stadshotellet, sky bar, ängsöslott

• MH2014
    emzerus83 skrev 2013-02-10 13:46:32 följande:

Försöker googla på Västerås slott men jag hittar ingenting annat än bilder osv på det. Vet någon om man får vigas i nå rum där o vad det isånnafall kan tänkas kosta?

Ilse Kielgast 021-176187

Kostnader:

tillställning med middag 3000:-

vigsel/dop max 1timme 800:-

tillkommer passsningskostnad som debiteras per timme:

vardagar efter kl 16 och helger 575:-

ingår:

ljudanläggning, högtalare, mygga

bord och stolar

ljusstakar

flygel

talarstol

filmduk

kunde tyvärr inte bifoga bilden och hemsidan jag hittade så skrev av det vässentliga ifrån fotot jag tog med paddan när jag letade infot i höstas..

hoppas det blir till hjälp :)

• MH2014
    emzerus83 skrev 2013-06-03 11:58:48 följande:
    I övrigt är min värld i kaos- fått besked efter operationen av tumören i sköldkörteln o det visade sig vara cancer och jag måste opereras igen :( Operationen blir efter vårt bröllop iaf så vi har bestämt oss för att köra på som vanligt med bröllopet o allt- vi vill inte låta cancern få förstöra för våra drömmar o planer!!

Försöker fokusera på det positiva jag har i livet o glädjas åt allt det bra men ibland kommer det ifatt en o man bryter ihop. Men jag tror att vår bröllopsdag kommer bli en glädjens dag iaf!!Hjärta
    Beklagar, och skickar styrkekramar!!!
Svar på tråden Brudar Västmanland 2013