• Fridanila

Brudar Västmanland 2013

Hej! Vi gifter oss 1 juni i Badelunda Kyrka, Vi kommer ha festen i kyrkskolan mitt emot som kändes fantastisk då vi var där! Vad har ni valt för musik till underhållningen? Vi vill nog helst ha DJ, var inne på band första mån känns lättare med DJ samt enade att uppfylla alla gästers önskemål. Va har ni för nått och har någon några tips?

• Fridanila

Vi ska också ha festen i Badelunda Kyrkskolan 1 juni. Vi pratade med de som har lokalen och man behövde inte "avrunda" festen klockan 01, däremot skulle man inte spela väldigt hög musik efter detta. Det ligger på landet så inga direka boenden i närheten vad jag vet... Vi tänkte köra fest så länge folk vill och är kvar, Skulle det vara så att någon mot all förmodan klagar får man väl sänka volymen lite. Jag tror att de satt klockan 01 då lokalen drivs i kyrkans regi + att de måste ha en sluttid för att inte musik ska spelas högt till morgonkvisten... De flesta bröllop är ju på lördagar så det brukar ju vara okej:)

Vi kommer inte heller ha stolsöverdrag då vi tyckte att stolarna var helt okej, och att man bara ser hur de ser ut precis innan alla har satt sig. LIte retro med stolarna också!

• Fridanila

Vi bokade lokalen i slutet av maj 2012, och fick då information att ingen bodde på våningen över... De bodde i huset på gården! När fick du den informationen? Klockan ett är ju tidigt för att vara bröllop! Då får man väl vara ute i sommarnatten eller nått! Måste dubbelkolla med dem igen!

• Fridanila

Jag gick tillbaka i min mail och läste nu och där skrev Bengt Wallén att vi får vara kvar hur länge vi vill men inte spela hög musik efter 01. Hög musik betyder ju inte ingen musik så vi har nog lite längre men man kan ju dra ner volymen lite:)

• Fridanila

Jag tror det löser sig ändå:) de vet ju vad det är för lokal:) Hur ska ni ta er till era fester? Vart har ni hyrt transport? Tips mottages:)

• Fridanila

Vart ska du diskutera ang buketten? Någon som har tips på florist istan till bra pris?

emzerus83 skrev 2013-02-27 21:16:36 följande:
    har fixat med inbjudningarna ikväll så det ska bara läggas i kuvert o postas under helgen :)

ska ringa o boka tid med florist imorrn...för konsultation... är bestämt att mamma ska baka våra tårtor o hon ska provbaka till sin födelsedag den 9 mars så hoppas att det blir bra :)

Händer lite iaf :)

Hur går det för er andra?

vad vart det för ring då lillasofie?Superläcker bukett!!!! va duktig du är!!!
  • Fridanila

Vi har anlitat Aros catering och bara hört gott om dem! Dessutom var de väldigt bekväma i lokalen vi valt vilket även var positivt! Mötet med dem kändes väldigt personligt och bra och de lyssnade till våra önskemål!

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013