Brudar Västmanland 2013
Hej och hå.
En till Västmanlandsbrud. Vigsel sker 13:e juli i år i Rytterne stora kyrkoruin (utomhus alltså). Det är ju gambling men vi har inte bokat någon kyrka utifall det regnar. Vi tänkte som så att vi ber alla ha paraply med sig i härliga färger och mönster. Det kan ju bli hur kul bilder som helst.
Så här långt har vi kommit:
- Bokat ruinen och präst
- Haft samtal med en fixare från församlingen och bestämt/beställt att de ställer upp bänkar i ruinen som sittplatser
- Sambon har skapat en hemsida som kommer vara tryckt på inbjudningskorten istället för telefonnummer. På hemsidan osa:r man. Man kan läsa om mig, om min man och om oss. Det kommer finnas fotogalleri (Foton tas av vår fotograf fden 26:e januari, han är en nära vän), bra att tänka på, schema för kyrkan, schema för middagen, inbjudningslistan, önskelista och lite sådär. Den blev superbra. Vi har inte hunnit lägga in infon än, men den ska ju upp första veckan i februari. Inbjudningskorten beräknas skickas då. Alla får personligt inlogg till den.
- Utsett tärna, toastmadame, hjälpreda och best man. Samtliga har tackat ja.
- Tillfrågat sambons föräldrar om vi får ha festen hos dem på landet, när vigselplatsen. De har ett stort hus (eller flera egentligen), stor pool och så. De blev superglada och erbjöd oss massor av hjälp. De kommer fixa tältet (ca 80 pers), maten och annat.
- Bestämt oss för design av inbjudningskort, min sambos kompis har tryckeri så han trycker dem åt oss.
- Vi har skickat en förfrågan till en bekant som är jätteduktig att spela fiol om hon vill spela i ruinen under vigseln. Tanken är spela lite allt möjligt som hon kommer på i ett stycke tills alla tagit plats. Sen ev. Circle of love eller mio min mio någon gång under akten. På slutet skulle vi önska att fem killar som är bjudna sjunger medans vår bekante spelar fiol och då till låten Underbart med Kalle Moraeus. De ska ta i från tårna med glädje. Vi hoppas alla kommer sjunga med och på slutet så hoppsar vi ut ur ruinen. Vi ska ha två näbbar så vi tar varsin i handen. Det ska vara glad stämning. Vi kommer lägga upp texten och vårat önskemål om att alla sjunger med på hemsidan.
- Ring har jag ärvt, så den var inte svår. Hahaha, nä men jag kanske gör om den något. Inte bestämt mig. Vi designade förlovningsringarna själva hos JEMP guld med befintliga ärvda ringar.
- Mat blir buffé
- 2 servitriser kommer servera dryck och fixa fram med mat och duka av, byta ljus och så.
- Tårta är redan bestämt. Vi hade tur och såg den vackraste tårtan någonsin på ett dop för en månad sen och det är min blivande mans pappa som beställde den så han ordnar en sån fast vit till oss! Wow
- Vi ska ha massor av ljusslingor i tältet och runt poolen. Sen finns det ljus i poolen så det blir fint
- Vi ska skicka upp rislyktor på natten
Sen finns massa frågetecken om liveband eller ljudutrustning. Världens galnaste toastmadame som kommer överraska helt galet. Många av våra vänner kommer på sommarfest hos min blivande mans föräldrar på landet som min blivande och hans syrra anordnat. De flesta kommer alltså känna sig bekväma och ha en riktigt trevlig kväll.
Klänning tror jag att jag vet ungefär vad jag vill ha. Köper på nätet lite längre fram. Min sambo har svårt att veta vad han ska ha. Vi vet inte vilken dresscode vi ska ha...
Puh! Galet! Fick köpa ett block idag som jag bär med mig och skriver ner idéer i, annars får jag inget vettigt gjort.
Hoppas jag får vara med i tråden trots mitt långa inlägg