• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

• Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • västerås13

Hej igen! Nu har vår planering börjat röra lite på sig igen efter att ha legat stilla ett tag.

Idag bestämde jag mig för vilken klänning det ska bli vilket känns riktigt bra :) Utöver det så är kyrkan bokad sedan tidigare och lokalen är under kontroll och maten och detaljerna där kommer planeras mer efter årskiftet.

Vad ligger nu näst på tur? Jag funderar på ringar, var ska man gå, har ni några bu eller bä?
    Sedan vet jag inte var jag ska börja eller hur jag ska göra vad gäller hår, smink och fotografering. Vissa delar kanske man lika gärna kan göra själv för att undvika att kostnaderna springer iväg, fast å andra sidan när ska man unna sig om inte den här gången?  

Hur tänker ni andra? 

• lillasofie

Vi tänkte åka till Guldhuset Bronsil (?) och kolla ringar. De ska vara bra och inte allför dyra. Tror det ligger utanför Enköping.

Smink och hår tänker jag spara in på och gör själv med hjälp av min syster. Tänkte ta en såndär make-up-kurs på 1 timme på Make Up Store och be dem fokusera på grunden, för det är den jag vill ha hjälp med Fotograf tar vi en bekant som har eget företag, så det kostar en del, men då är han med hela dagen. Först tänkte vi spara in på det också, men när vi tänkt efter mer så vill vi ha riktigt fina bilder att kunna visa upp. Och det jag har sett av hans bilder är jag väldigt nöjd med

Jag ska försöka lägga in en bild på klänningen snart, ska bara se till så sambon tar lite bilder först

• emzerus83

Just nu står det lite still i planeringen för min del... känns som om man inte vill planera för mkt så att man inte har nåt kvar att göra sen :)

Efter jul kommer jag nog ta tag i allt igen, då är det bla vigselförrättare o tårta som ska fixas...

jag köpte min vigselring på Albrekts Guld...hade tittat på den länge så jag visste redan vad jag ville ha!

Hur gör ni med underkläder om ni har funderat så långt? :) Jag hade tänkt ha vita underkläder i spets tex... men hon i brudklänningsburiken tyckte att jag skulle ha hudfärgade släta underkläder så att det inet skulle synas igenom. Men jag har inte en klänning som har så tnt tyg...tycker inte att det borde synas igenom... Hmm... Hur tänker ni?

• MH2014

Tänkte på det där med underkläder på bröllopsdagen - jag har arbetat i en underklädesbutik och mina rekommendationer på bröllopsdagen är att ha ett par mjuka, bekväma bomullstrosor på sig,,ganska "tråkigt" tycker vissa men man blir oftast väldigt varm under brudklänningen så dels för bekvämlighet men mest för att man nog ändå vill byta trosor om man tänkte göra en "snygg avklädning". I 9ggr av 10 så blir inte det så sexigt och raffigt som på film under bröllopsnatten, utan de flesta tar igen det på morgonen efter. Så jag skulle rekommendera ett set som passar till klänningen i hudfärg och satsa på de fina till morgonen därpå!! :)

• MH2014

Jag invaderade eran tråd...gifter mig inte själv förrän 2014 ;)

• sophiebus

sofie: dit har vi oxå tänkt åka å kika på ringar. =) hoppas du hittar något fint.

emzerus83: jag tror det kan vara smart att tänka bekvämt än sexigt. 

jag har fixat lite grann idag med dekorationer. har gjort vimplar som ska fästas i taket på ett band.
    sen har jag köpt lite pyssel grejer på ullared (panduro outlet)

• JOOL 09

lillasofie: Guldhuset Bronsil ligger i Munktorp, så att du inte åker åt fel håll menar jag ;) Är också nyfiken på att se hur din kinaklänning blev! Eran fotografbekant jobbar han professionellt eller är det hobby? Har han någon hemsida?

Här ligger planerandet lite på is då det har varit fullt upp med en massa annat. Men börjar nästan känna lite stress nu när det här året snart är slut så jag måste nog sätta lite fart igen!

Näst på tur står maten och fotograf....

Trevlig helg på er alla brudar :)

• lillasofie
    JOOL 09 skrev 2012-11-16 09:56:15 följande:
    lillasofie: Guldhuset Bronsil ligger i Munktorp, så att du inte åker åt fel håll menar jag ;) Är också nyfiken på att se hur din kinaklänning blev! Eran fotografbekant jobbar han professionellt eller är det hobby? Har han någon hemsida?

Här ligger planerandet lite på is då det har varit fullt upp med en massa annat. Men börjar nästan känna lite stress nu när det här året snart är slut så jag måste nog sätta lite fart igen!

Näst på tur står maten och fotograf....

Trevlig helg på er alla brudar :)

Haha, jag det vore ju bra om vi åkte åt rätt håll i alla fall Han som fotar har fotoföretag så att säga, men försörjer sig inte enbart på det, vad jag vet. http://mathiascederholm.com/web/ är hemsidan i alla fall.

Här ligger det också lite på is och kommer nog göra det till efter jul. Då blir det till att ta tag i det igen! Ska försöka ta oredentlig kontakt med cateringen igen och bestämma meny snart i alla fall.

• Diva

Hänger på den här tråden. Bor i Fagersta och ska gifta mig här den 27/7-13. Vi har bokat lokal på hembygdsgården, kyrka är bokad, och stylist som fixar hår och makeup. Hmm, och tror att vi har bestämt oss för att ha buffe till middag, och har kontaktat en cateringsfirma. Håller på att kolla på färgtema nu, har nog bestämt mig tror jag Har anlitat två killar som ska komma och sjunga live på vigseln och senare på festen! Känns som att det är massa saker man inte har tänkt på...och tusen saker kvar att göra. Men det är ett kärt nöje   Hur ligger ni till i planeringen?

• emzerus83
    sophiebus skrev 2012-11-15 20:33:56 följande:
     emzerus83: jag tror det kan vara smart att tänka bekvämt än sexigt. 

Ja absolut, får se vad jag hittar för nåt :) helst vill jag ju att det är bekvämt OCH snyggt :)
Svar på tråden Brudar Västmanland 2013