• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

• Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • sophiebus

här har plenringen ståll stilla en stund, eller jag läser väl här varje dag å googler mina ideér å laddar min hårddisk i hjärnan så jag kan framföra mina ideér nu när vi ska börja ta tag i det igen.

var på san igår å kikade å hittade en butik (gammla ragazza) i sigma som nu har brällopsklänningar å festklänningar till 50% rea. dom är uppsydda i kina å man kan beställa därifrån. fanns fina klänningar faktiskt. ett litet tips till er som inte fixat klänning än.

snart ska vi boka biljetter till bröllopsmässan i stockholm den 26 =) ska åka i väg med mina två tärnor å ha en mys dag. 

ni som gifter er i slutet av juli början på aug när ska ni skicka ut inbjudan å ha osa datum?

• lillasofie

Här har det också stått still ett tag. Ska ta tag i maten och hitta sömmerska till klänningen nu efter helgerna. Men igår bokade vi i alla fall rum till bröllopsnatten Men det är typ det enda som hänt sista månaden

Vi tänkte nog skicka ut inbjudningarna i maj kanske och sen ha osa i juni, 1,5-2 månader innan, men eftersom det är semester vill jag vara säker på att allt går att fixa under sommaren, så vi vill ha tid på oss

• emzerus83
    Bröllopstårta tar vi från wenströmskas bageriutbildning, billigast i stan å då ingår ställningen. Ska dit i början på nästa år å provsmaka :)
    Va roligt med ännu en brud! :)
    Nu när det är 2013 så känns det äntligen som om det är nära :) Spännande!

Jag har legat still i planeringen ett tag men känner nu att det är dags att börja igen...

Tänkte fråga om tårtan, vad för slags tårta har ni tänkt ha o vad tar de per bit? Hur kontaktade du dom?
    sophiebus skrev 2012-12-28 12:49:02 följande:
    snart ska vi boka biljetter till bröllopsmässan i stockholm den 26 =) ska åka i väg med mina två tärnor å ha en mys dag. 

Jag ska också till mässan, men har inte bokat biljetter än. Tänkte gå på den i Nacka isånnafall, ni då?
    Kul att få lite inspiration o så :)
  • sophiebus

vi ska oxå på den i nacka =) ska oxå boka biljetter innan. sen nu innan ska vi ha en träff med bestman å tärnorna så dom får lite mer humm om vad vi har tänkt, å så jag kan få hjälp med å kika efter specifika saker på mässan.

jag har lyckats få tag på gratis tapeter som jag ska klä in våra presentboxar till kuverten till, jätte fina tapeter som nog kommer bli perfekt.
    satt även igår å mixtrade med inbjudnings korten, å gjorde ett jag blev nöjd med.
    svårt att få till de utan att de bli för mycket eller för lite dekoration på. men sparsmakat tycker jag är finast.
    så nu kommer de bli vita brev dom öppnas från mitten å sen en bred pappersroett i vitt med skugga (färdig skuggade å utformade som man bara klipper till å viker) å sen är de "vitt band" i papper som hänger ner från rosetten. sen i hörnen har jag satt en stor "diamant" paljett å två små på var sidan som ramar in hörnet.
    sparsmakat men enkelt å fint. får se vad mina tjejer tycker =)

min sambo ska åka å sy upp en grå kostym till brölllopet på Ruths å de ska bli spänninade å se hur den blir =)

• lillasofie
    sophiebus skrev 2013-01-03 09:15:20 följande:
    min sambo ska åka å sy upp en grå kostym till brölllopet på Ruths å de ska bli spänninade å se hur den blir =)

Syr de upp åt alla, eller bara vid speciella tillfällen Vad kostar det vi så fall?

• sophiebus
    lillasofie skrev 2013-01-03 13:56:43 följande:

Syr de upp åt alla, eller bara vid speciella tillfällen Vad kostar det vi så fall?

man ka nog få en uppsydd från grunden när man är normal lång oxå, men annars så syr dom ju om dom ordinarie så dom passar =) 
    om man ska göra en helt från grunden så går de på ca 10.000kr. (kostym+väst+ fluga) vi har ju inget så mycket till val, de är ju bara att sy, tur att henke har snälla föräldrar ;) 
  • lillasofie

Haha, tänkte inte på att de har kostymer också

Är det nån som kollat på kostymer där? Säljer de också?

• Denblivandemajbruden

Vad trevligt och hitta en tråd jag känner att jag passar in i

Börjar känna mig lite smått stressad nu. Vi gifter oss i Hubbo kyrka 25/5. Och det är så mycket smått som ska fixas.
    Hittills har vi köpt klänningar till barnen
    tygserveter
    rispåsar
    ljusstakar
    gästbok
    samt att vi beställde inbjudningskorten igår, dom kommer på mån-tis. (VÄNTAR MED SPÄNNING)

Vet ni nån duktig frisör som är duktig på håruppsättningar i västerås?

Nu ska jag ta och läsa lite längre bak i tråden

• Lesthi

Hej alla, jag bor i Västerås och ska gifta mig i Skinnskattebergs kyrka den 13-e december :D 

• Lesthi
    Diva: Har du några tips på cateringar i Fagersta? Jag känner inte till några nämligen men såg att du ska gifta dig i Fagersta :) Fagersta är ju så nära Skinnskatteberg.
Svar på tråden Brudar Västmanland 2013