Candyheart skrev 2013-01-19 14:19:45 följande:
Hej igen tjejer!
Vi har ju det mesta klart men några grejjer funderar jag på, har hittat "the dress" och beställt den. Min mamma är sömmerska (men i lite skruttig vigör) så jag har beställt en måttanpassad kinaklänning från jenjen med hjälp av mammas mätningar. Vi la sedan på en sömsmån på måtten så vi kan ta in den ifall det behövs. Hade hon varit pigg och kry, hade hon sytt min klänning, men men, sånt är livet.
Nu till frågan, tror ni jag behöver underkjol till klänningen och i så fall vad för sort? Några tips?
Sen är det transporten. Alltså vi har ju klart med häst och vagn från ruin till fest, men det blir nog för tight om tid. Vad kan man då hitta på? Vi har inga känningar runt fina bilar. Boka limmo känns helt fel på landet. Vi funderar på att fotografera innan vigseln istället för efter då vi ändå har så sen vigsel. Men då undrar jag, kommer solen förstöra om man fotar 15.00 istället för 17.30? Det är ju mitt i sommarn.
Herregud, många tankar :)
Badelunda verkar attraktivt, gifter ni er i kyrkan där också? Någon mer än jag som ska ha buffé? Hur resonerar ni med vilken buffé? Kör ni Italienskt, eller grekisk eller medelhavs eller nåt sånt?
Vi funderar på att ha schemalagda avbrott på 10 minuter under sittningen för att fylla på mat så inte alla springer hela tiden och förstör talarna. Hur tänker ni andra?
va roligt att ni ska vara i ruinen i rytterne, min moster bor i det stora röda huset mitt emot. mina föräldrar gifte sig i den ruienen å jag var sugen på att göra dessamma men dom har varit skilda i 23 år så jag tror inte ger så fina minnen för dom. vi ska vara i skultuna kyrka å ha festen på katajajset (lövudden)
transporten funderar jag oxå på, vi har nog inte heller någon fin bil i våran närhet.
vi ska ha buffé på varmrätten å kör på sommargrill tema.
våra meny ser ut så här.
laxpaté med räkor å rom sås på grönbädd
en ljus lager öl till dryck
kolgrillad ryggbiff med sommarprimör sallad / gratäng. dragon sås & BBQ sås, majskolv.
bröllops tårta med kaffe + avec =)
vi ska hyra in en kock som grillar köttet ute på plats för bästa "effekt"
håller på att jobba upp ett pris med stora ekeby gårsdbutik som har topppen bra kött å så är de ekologiskt oxå =)
(jag jobbar som kock på en förskola å tar allt kött därifrån så jag hoppas på bättre pris)