• sophiebus

Brudar Västmanland 2013

sofie: dit har vi oxå tänkt åka å kika på ringar. =) hoppas du hittar något fint.

emzerus83: jag tror det kan vara smart att tänka bekvämt än sexigt. 

jag har fixat lite grann idag med dekorationer. har gjort vimplar som ska fästas i taket på ett band.
    sen har jag köpt lite pyssel grejer på ullared (panduro outlet)

• sophiebus

här har plenringen ståll stilla en stund, eller jag läser väl här varje dag å googler mina ideér å laddar min hårddisk i hjärnan så jag kan framföra mina ideér nu när vi ska börja ta tag i det igen.

var på san igår å kikade å hittade en butik (gammla ragazza) i sigma som nu har brällopsklänningar å festklänningar till 50% rea. dom är uppsydda i kina å man kan beställa därifrån. fanns fina klänningar faktiskt. ett litet tips till er som inte fixat klänning än.

snart ska vi boka biljetter till bröllopsmässan i stockholm den 26 =) ska åka i väg med mina två tärnor å ha en mys dag. 

ni som gifter er i slutet av juli början på aug när ska ni skicka ut inbjudan å ha osa datum?

• sophiebus

vi ska oxå på den i nacka =) ska oxå boka biljetter innan. sen nu innan ska vi ha en träff med bestman å tärnorna så dom får lite mer humm om vad vi har tänkt, å så jag kan få hjälp med å kika efter specifika saker på mässan.

jag har lyckats få tag på gratis tapeter som jag ska klä in våra presentboxar till kuverten till, jätte fina tapeter som nog kommer bli perfekt.
    satt även igår å mixtrade med inbjudnings korten, å gjorde ett jag blev nöjd med.
    svårt att få till de utan att de bli för mycket eller för lite dekoration på. men sparsmakat tycker jag är finast.
    så nu kommer de bli vita brev dom öppnas från mitten å sen en bred pappersroett i vitt med skugga (färdig skuggade å utformade som man bara klipper till å viker) å sen är de "vitt band" i papper som hänger ner från rosetten. sen i hörnen har jag satt en stor "diamant" paljett å två små på var sidan som ramar in hörnet.
    sparsmakat men enkelt å fint. får se vad mina tjejer tycker =)

min sambo ska åka å sy upp en grå kostym till brölllopet på Ruths å de ska bli spänninade å se hur den blir =)

• sophiebus
    lillasofie skrev 2013-01-03 13:56:43 följande:

Syr de upp åt alla, eller bara vid speciella tillfällen Vad kostar det vi så fall?

man ka nog få en uppsydd från grunden när man är normal lång oxå, men annars så syr dom ju om dom ordinarie så dom passar =) 
    om man ska göra en helt från grunden så går de på ca 10.000kr. (kostym+väst+ fluga) vi har ju inget så mycket till val, de är ju bara att sy, tur att henke har snälla föräldrar ;) 
  • sophiebus

Idag ska vi ha träff med vårat brudfölje (tärnor + BM)  gå igeom lite saker inför bröllopet.
    Hoppas intresset ökar hos mina tärnor som tidigare inte varit lite svalt =)
    hur är era tärnor? exalterad, intreserad, frågar om saker, eller lite mer avslappnade?
    Nu har jag å sambon gått igenom budjeten oxå så vi vet vad vi kan hamna på å hur mycket till vi ska spara. känns som en skön å viktig bit är avklarad =)

den 25 åker jag å tärnorna till stockholm för en hotell övernattning å kikar på klänningar å sen går på bröllopsmässan, ska bli helt galet mysigt. käka mat å dricka vin står oxå på schemat.

a.n.g tårta så har vi nog bara en grädd/jordgubbs tårta, det är ju trots allt sommar å jag tycker det känns makalöst att betala flera tusen för lite tårta som jag själv knappt kan äta.

buketten är färdig sen länge, har ju gjort en egen brochbukett som jag är super nöjd med. ska bara försöka hitta på något som passar till henke. 

är det någon som ska köpa knoppa lakan å klä in sina stolar med?
    tänkte om det är någon av er som är typ 80 gäser som vill dela på kostnaden?
    den som gifter sig först använder dom först å lämnar sedan över dom tvättade till 2.a bruden?
    man kanske kan hitta lika många begagnade som man även kan ha 2 gånger?
    någon ?  =)
    eller man kan ju dela änu fler oxå =)

• sophiebus

tänk på att om ni gifter er innan skolan slutat eler börjar (sommarlov) så är de väl inte möjligt att boka tårta där ifrån? 

vi har bokat ett liveband som heter 4to7
    det känndes jätte viktigt för oss med levande musik för vi alla är musik älskare.
    dom tar 8.000 kr för en hel kväll. 
    super dukitga killar/gubbar =) kan varmt rekomendera dom. 

• sophiebus
    Candyheart skrev 2013-01-19 14:19:45 följande:
    Hej igen tjejer! 

Vi har ju det mesta klart men några grejjer funderar jag på, har hittat "the dress" och beställt den. Min mamma är sömmerska (men i lite skruttig vigör) så jag har beställt en måttanpassad kinaklänning från jenjen med hjälp av mammas mätningar. Vi la sedan på en sömsmån på måtten så vi kan ta in den ifall det behövs. Hade hon varit pigg och kry, hade hon sytt min klänning, men men, sånt är livet. 

Nu till frågan, tror ni jag behöver underkjol till klänningen och i så fall vad för sort? Några tips?

Sen är det transporten. Alltså vi har ju klart med häst och vagn från ruin till fest, men det blir nog för tight om tid. Vad kan man då hitta på? Vi har inga känningar runt fina bilar. Boka limmo känns helt fel på landet. Vi funderar på att fotografera innan vigseln istället för efter då vi ändå har så sen vigsel. Men då undrar jag, kommer solen förstöra om man fotar 15.00 istället för 17.30? Det är ju mitt i sommarn.

Herregud, många tankar :)

Badelunda verkar attraktivt, gifter ni er i kyrkan där också? Någon mer än jag som ska ha buffé? Hur resonerar ni med vilken buffé? Kör ni Italienskt, eller grekisk eller medelhavs eller nåt sånt?

Vi funderar på att ha schemalagda avbrott på 10 minuter under sittningen för att fylla på mat så inte alla springer hela tiden och förstör talarna. Hur tänker ni andra?

va roligt att ni ska vara i ruinen i rytterne, min moster bor i det stora röda huset mitt emot. mina föräldrar gifte sig i den ruienen å jag var sugen på att göra dessamma men dom har varit skilda i 23 år så jag tror inte ger så fina minnen för dom. vi ska vara i skultuna kyrka å ha festen på katajajset (lövudden) 

transporten funderar jag oxå på, vi har nog inte heller någon fin bil i våran närhet.

vi ska ha buffé på varmrätten å kör på sommargrill tema.
    våra meny ser ut så här.

laxpaté med räkor å rom sås på grönbädd
    en ljus lager öl till dryck

kolgrillad ryggbiff med sommarprimör sallad / gratäng. dragon sås & BBQ sås, majskolv.

bröllops tårta med kaffe + avec =)

vi ska hyra in en kock som grillar köttet ute på plats för bästa "effekt" 
    håller på att jobba upp ett pris med stora ekeby gårsdbutik som har topppen bra kött å så är de ekologiskt oxå =)
    (jag jobbar som kock på en förskola å tar allt kött därifrån så jag hoppas på bättre pris)  

• sophiebus

jag ska på mässan i nackastrand på lördagen. =)

• sophiebus

vart bär de av emzerus?
    vi är oxå ute å kikar efter resa, men vet inte vart.
    vi har ju två små barn så vi funderar på att ta en långhelg direkt efter bröllopet utan barn å sen åka på en lång över vintern. eller så blir de en sista minuten på mån efter bröllopet med tjejern =)

Jag har haft lite lätt panik över att jag inte hittat MIN dröm klänning än, kollat på massa butiker i stockholm, eskilstuna å västerås å har inte hittat just den. men idag fick jag öpnna ögonen lite vidare än vad jag tidigare sett å hitta en jätte fin på Ruths. så den får de bli =) 
    det va som sagt anske inte ett självklart val men ju längre jag hade på mig den å fick på mig slöja å tiara så blev de suuuper bra =)
    jätte nöjd å en sten som lätta från axlarna.

nu är de bara panika ihop allt annats som ska fixas, börjar känna mig grymt stressad tack vare att jag gör nästan allt själv.
    ska ta tag i inbjudnings korten i helgen i alla fall =) 

hur går de för er andra med all planering?

• sophiebus

jag ska få bilden över skickad idag å sen lägger jag upp om jag kan =)

det kommer ut en bröllopstidning i mitten av feb som är om planeringen som är toppen bra, köpte den på mässan.
    det är tidningen allt om bröllop.
    den är bara typ massa fylla i listor som man kan bocka av så man inte glömmer något =)
    ett tips bara.

jag är oxå rädd att missa något, men en av mina tärnor har sten koll så hon jag faller tillbax på henne å hon piminner mig om saker jag måste tänka på.
    men annars är ju check listorna toppen som finns i tidningen =)

henke (min sambo) är oxå jätte sugen på att åka till aruba, men de skulle bli så dyrt med 4 per när de nästan kostar lika mycket som hemma att leva där borta, haha 2 ungar som ska ha massa saker hela dagarna.. ojoj man ser pengarna fladdra iväg =)
    får nog bli thailand för oss om de blir någon vinter resa.  

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013