• emzerus83

Brudar Västmanland 2013

ullis skrev 2012-09-14 16:26:00 följande:
    just ja servettringar, ännu en grej att skriva upp på "att göra listan"... =P

Va bra att maten verkade bra därifrån, vi tänkte också anlita dom men har ännu inte provsmakat. För våran del blir de nog varmrätt + dessert och tårta. Eller har man både desert och tårta? :) fast å andra sidan kan de väl aldrig bli för mycket av sötsaker!
    Får jag bestämma blir de någon sorts chokladtårta, förmodligen från systrarna eriksson där kunde man visst komponera hur man ville.
    Ja man kommer liksom på mer o mer saker allt eftersom som man vill ha :)

Självklart kan ni ha både dessert o tårta...som du skrev sötsaker går ju liksom alltid i :) Annars har ni tårta som dessert o har en förrätt istället... bara en tanke?

Chokladtårta låter riktigt gott! Jag älskar choklad... skulle nog kunna tänka mig någon mörk chokladbotten på vår tårta, sen vitchokladmousse o nå fruktmousse...tex passionsfrukt eller blåbär eller nå sånt... Hallon ska vara gott säger de men det tål tyvärr inte jag :(

Har ni bokat frisör o makeup ännu eller ska ni göra själva?
  • emzerus83

Jag kommer boka min frisör jag har på Cut & Blow nere på stan...hon "känner" mitt hår så det känsn bäst :) Och igår när jag var där så berätade hon att en som jobbar där känner en makeup-artist som jag också kunde boka så att hon kommer dit o lägger makeup också... de gör även naglar så skulle få nå paketpris :)

Annars hade jag tänkt boka makeup store...de kostar 1500 kr för brudsminkning o då ingår en provsminkning och så får man välja produkter för 500 kr.
    Jag brukar inte bli nöjd med att andra lägger min mascara, så det tänker jag nog fråga om jag får göra själv :) tycker att det brukar bli så klumpigt o fult när andra lägger det...

Vi kommer att ha min bror som fotograf o han ger oss det i bröllopspresent. Han är verkligen superduktig... har fotat ca 4 bröllop hittills o har ett inbokat nästa sommar förutom vårt bröllop. Annars fotar han mest modellbilder, familjeporträtt, djur/natur m.m. Han har ingen utbildning eller så utan är självlärd så att säga...

Är du intresserad av att se hans bilder mm så skicka ett meddelande så kan jag ge hans hemsida...för den kan jag nog inte lägga ut i tråden här...

• emzerus83

åh lycka till imorrn!! var sååå roligt att prova klänning! :)

Jag har redan köpt (se bilder längre upp i denna tråd) :)

• emzerus83
    lillasofie skrev 2012-09-22 22:32:51 följande:

Provade en hel del klänningar idag, det var ju så skoj! Men vilken chock när jag provade den första, den vägde ju ett ton! Insåg att det fick bli en lättare sen Jag som var helt inne på en enkel har totalt fastnat för en i mitt tycke riktig prinsess-klänning med pärlor och tyll. Måste bli en sån tror jag

Men tycker att den känns lite mycket eftersom vi vill ha det lite enklare, funderar nu på buffé nu för att spara in lite pengar, på personal mest. Men som hon i butiken sa, man gifter sig bara en gång och då får man välja vad man vill Skitsamma om det kanske inte är "brukligt".

Ja många klänningar var riktigt tunga...får man träna upp sig lite innan så man orkar bära runt på dom ;) den jag vald evar en av de lite lättare modellerna iaf!

Hittade du nån som du ska köpa/hyra igår eller ska du leta vidare?
  • emzerus83
    MsChevy skrev 2012-09-22 22:20:59 följande:
    Hej, får man hoppa in här? 
    Vi bor i Köping o ska gifta oss 29 juni 2013, dock inte i länet, utan nere i Östergötland. Vår röda tråd är 50-tal/rockabilly med färgerna svart, cerise o vitt o självklart prickar Glad

Vi har kommit rätt långt i planeringen, men det har legat på is under sommaren för vi har just köpt oss hus o håller på med lite renovering. Men nu ska vi återuppta bröllopsarbetet och måste väl först o främst boka vigselplatsen o festlokalen...
    ...oj, det är mycket som ska hinnas med nu...! 
    Klart du får vara med här i tråden :)
    Vi ska visst gifta oss samma dag :) 29 juni här med, fast i Västerås...

Låter som ett häftigt tema! Kommer bli läckert!!
    Va roligt med husköp också, grattis!
  • emzerus83
    lillasofie skrev 2012-09-30 21:00:10 följande:
    Shit, nu har jag beställt klänning! Från nätet Vi vill bjuda alla 100 gästerna så då blir det budget Köpte klänning, slöja, halsband och örhängen och en väska för 1700 kr! Precis en sån klänning jag varit ute efter så just nu är jag skitnöjd! Får se om man är lika nöjd när klänningen kommer eller om det bara är skräp. Då kostade den i alla fall inte massor
    Åhh vilket bra pris!! Förstår att du är nöjd! Har du nå bild på klänningen o smyckena? :)
    MsChevy skrev 2012-10-01 10:31:29 följande:
    Har ni nå tips på brudbutiker förutom Ruths o Ursulas? Har varit hos dom båda en gång förut, hos Ursulas var servicen gudomlig, men dåligt sortiment. O Ruths var det tvärtom. Hon dränkte mig i klänningar som inte var nåt av det jag bett om att få testa o hon snörade mig så hårt att ja inte kunde andas... 

I Västerås tror jag väl tyvärr att det bara finns de två butikerna va? Tänk så olika det kan vara...jag tyckte att servicen på Ruths var suverän! Fast dte är ju fler än en som jobbar där så... Tråkigt att det ska behöva vara så iaf!!
    I stockholm finns ju annars många olika att välja bland... I vittinge nånstans typ hemma hos någon har jag hört att det ska finnas en som hyr ut o säljer klänningar... har en massa o till bra priser. kan kolla upp om jag hittar vad de heter :)
  • emzerus83
    lillasofie skrev 2012-10-01 20:59:18 följande:

Nej inte på klänningen eftersom de nu har tagit bort den ur sortimentet, så jag hoppas verkligen jag får den! Det är en balklännig i tyll, typ prinsessklänning, men väldigt enkel, både i livet och på tyllen, så jag tänkte matcha med dessa

www.jjshouse.com/se/Ladies-Necklace-And-Earri...

Jättefina smycken!! Hoppas att klänningen finns kvar så att du får hem den o att den passar!!
  • emzerus83

Har köpt vigselring :) Här är den:

Har en slät vitguldsring som förlovningsring.
    Köpte den på Albrekts Guld där M2b blev medlem när han köpte förlovningsringarna, och nu fick han en 30% rabatt så då passade vi på :)

Har även hittat smycken som jag vill ha o dessa ska min syster göra egna kopior på... så även där kommer jag undan lite billigare :)

Hur går det i planeringen för er?
    Vet ni vad ni ska ha för musik under vigseln o som första dans?
  • emzerus83
    mutuldus skrev 2012-10-08 19:25:02 följande:
    Får man vara med? =) Vi gifter oss i en mindre ort i norra Västmanland 11 Maj. Borglig vigsel som kommer äga rum utomhus. Själva festen letar vi dock lokal till nu.. Hittat en klänning på nätet jag blivit förälskad i, men vågar inte köpa än.. vill pröva liknande modeller i butik först. Skräddarsydd Måste jag dock ha, då et sällan finnas kläder i min längd.. Kommer fortsätta kika in här o blanda mig in i diskussioner när vi kommer längre m planeringen =)
    klart du får vara med här, bara roligt! :)
Svar på tråden Brudar Västmanland 2013