• Mallorca13

Hjälp!! Bröllopslokal i Skåne????

Letar efter bröllopslokal i Skåne. Bor i Malmö och har hela släkten i Hörby. Så vill ha i dessa trakter. Har letat på nätet och sett Alnarp, Af Borgen, Boklunden. Någon som har info om dessa? Har varit och tittar på Ringsjöstrand. Det var jätte fint MEN dyrt!! Vi vill gifta oss i Maj 2013 så vill boka lokal nu innan det blir för sent... Har ni tips så dela gärna mer er, tack!!

• Svar på tråden Hjälp!! Bröllopslokal i Skåne????
  • PMB

Vi tittade på boklunden men valde att ha vårt ute på österlen istället. Men det var inget fel på Boklunden, de har ett kuvertpris som täcker allt från lokal, mat, personal, dryck, fri bar mm som ligger runt 700 kr/pers beroende på hur mycket som går åt i baren och liknande. Stället är stort så man kan ha många gäster. De som äger stället är trevliga så åk dit och kolla på det.

AF-borgen har jag festat mycket i men inte i samband med bröllop :) Men lokalerna är jättefina. Man måste ta mat via Tegners men man kan ta med sig egen dryck vilket kan vara en fördel.

Hoppas det hjälpte något.

• Mallorca13

Tack sö mycket för hjälpen PMB!, Är alltid bra att få andras synvinkel av det hela.. Vill bara ha detbokat nu så att man kan gå vidare ocho börja planera:) När är din stora dag?

• PMB

Jag förstår det. Det är väldigt skönt när det är bokat och klart. Den stora dagen blir 8 juni nästa år. Längtar efter den men det känns som om det är så långt bort i framtiden. Hade velat att tiden gått liiite fortare ;)

• SandyLalla

I Höör finns en alldeles underbar stiftsgård, Åkersberg som vi var i kontakt med inför vårt bröllop, kuvertpris något dyrare och kan inte ta övermånga gäster men om man vill ha ett intimt bröllop och fest så kan jag rekommendera dem, deras kapell är superfint med lysdioder som ser ut som stjärnhimlen i taket!

• PMB

Nu vet jag inte vad du har för budget men i Lund finns även Hypoteksvåningen. Jag har inte varit där så jag kan inte säga något om den. hypoteket.se

• elfenben

vi kommer att vara på Margullgården. inte så långt från alnarp och Flädie Mat & Vingård. Obs enbart Catering.

• Nikkita

Vi var på Heleneholmslott mitt i Malmö. Vet inte vad ni tycker är dyrt. Vi hade vigsel, middag & fest där & betalade 850 kr / pers (för lokal, mat, serveringspersonal mm). Sen hade vi fri bar så den kostnade kom till.
    Vi är super nöjda med bröllopet & personalen där är verkligen super trevlig & engagerar sig otroligt mycket för att man ska få ett drömbröllop Solig

www.heleneholmslott.se 

• Mallorca13

Åhh tack så jättemycket för alla tips. Vi ska faktiskt på möte med Flädie Mat & Vingård imorgon och kolla. Deras kuvertpris med allt inkluderat (även fri bar+ 5 dubbelrum) blir ca 1200:- Tycker väl att det är i överkant, men då "slipper" vi bry oss överhuvudtaget.. Så vi får se imorgon om vi fastnar för det.. Isåfall får vi väl försöka snåla på allt annat...:)

• Henrik Geimer

Hej Mallorca! Läs gärna mitt inlägg "Festlokal i Malmö. Ulricedalsgården". Puiblicerat för två veckor sedan eller så. Vi höll bröllopsfest där i juni och var jättenöjda.

/Henrik

• BibbiP

Det beror lite på vad du är ute efter. Jag vet en klassisk stenlada på Hedegården som är nyrenoverad och som kan vara jättefin för ett bröllop!

Kolla på www.hedegarden.se !

• Kitty85

Vi ska oxå gifta oss i maj och har precis hyrt Snoge loge...kolla in deras hemsida, snogeloge.se. Ligger i Snogeröd, inte så långt från Hörby=)

Svar på tråden Hjälp!! Bröllopslokal i Skåne????